MTB | 20

1.7K 178 18
                                    

2 TAHUN KEMUDIAN

Kerja makin banyak. Kerja juga tidak akan habis macam itu sahaja. Siap satu kerja, datang pula kerja yang lain. Park Jimin merengangkan kepala dan tangan nya sambil melihat isteri nya sedang membuat kerja. Jung Jieun juga tidak kurang nya. Selaku PA kepada Park Jimin, dia juga turut sama sibuk nya.

Park Jimin mendekati isteri nya dan berada di belakang Jieun. Dia memeluk pinggang Jieun dan sangkutkan dagu nya pada bahu Jung Jieun. Jung Jieun sudah tahu siapa perlaku nya. Mesti lah suami nya. Jadi, dia biarkan sahaja diri nya dipeluk. Dia sudah biasa diperlakukan begitu.

"Jom pergi lunch."

"Dah lunch ke?"

"Ha'ah, yang. Amboi, mentang - mentang dah pandai dengan kerja niey semua. Sibuk sana sini, sampai lupa waktu lunch yea."

"Sorry, shuben."

Kata Jung Jieun seraya mengelus pipi suami nya sambil tersengih. Park Jimin tersenyum seraya melihat isteri nya mengemas kerja dia. Lepas itu, dia bangun dan jarakkan ruang antara mereka bagi membolehkan isteri nya itu bangun. Sempat tas tangan Jieun dicapai nya.

"Before that, kiss me first."

"Kena jugak ke?"

"Ye lah!"

"Tak nak lah! Kat rumah eah."

"Sekarang lah, wife."

Park Jimin merengek manja sambil memuncungkan bibir dia dan sambil menyilangkan tangan dia. Jung Jieun tergelak. Comel betul lah. Lepas itu, Jieun mendekatkan muka nya pada suami nya itu dan bibir mereka bertaut buat seketika. Park Jimin tersenyum suka.

"Dah! Jom pergi makan."

"Baik, wife!"

×××

Park Jimin mengelap mulut nya dengan tisu. Dia dan isteri sudah siap makan tengah hari. Tapi sekarang, dia sedang tunggu isteri nya balik dari tandas. Dia mengeluarkan telefon bimbit nya. Satu mesej daripada Namjoon menarik perhatian nya.

-Aku dengar yang Raisha akan balik Korea tak lama lagi bro! Hope that, yang kau takkan berjumpa dengan dia balik. Please always remember your wife, Jim!-

Park Jimin terkejut. Kim Raisha akan balik Korea? Jung Jieun tidak boleh tahu pasal ini. Even, Jung Jieun tidak tahu kewujudan Raisha selama ini. Park Jimin menyimpan telefon nya dalam poket apabila ternampak isteri nya berjalan ke arah dia.

"Dah siap?"

"Ya. Jom lah pergi."

×××

Puan Rina menyilangkan tangan nya ke atas dada sambil menunggu kepulangan anak dan menantu dia. Kepala nya dijengahkan ke muka pintu. Suami nya dibelakang hanya menggelengkan kepala sahaja sambil membaca suratkhabar.

Bayang anak dan menantu nya masih tidak kelihatan lagi. Dia sudah penat dan pergi duduk disebelah suami nya. Air teh disisip perlahan sebab masih panas. Dia menjeling suami nya disebelah.

[C] Meant To Be | pjmWhere stories live. Discover now