MTB | 35

1.7K 173 54
                                    

PADA HARI PERNIKAHAN
JIMIN & RAISHA

Jung Jieun tersenyum melihat suami nya yang segak bergaya dengan mengenakan kemeja berwarna putih dan blazer warna hitam. Park Jimin memusingkan badan nya menghadap Jieun dan berjalan ke arah dia.

"Saya boleh batalkan majlis tuey kalau awak mahu." kata Park Jimin seraya mencium dahi isteri nya dengan lembut. Ciuman dilepaskan dan mereka saling bertentang mata.Pipi Jieun diusap nya.

"Tak. Awak kena teruskan jugak majlis tuey. Kesian kan Raisha, sayang." Park Jimin mengeluh perlahan. Tapi tak pe lah. Harap nya rancangan nya nanti, menjadi sekaligus mereka takkan berkahwin.

"Jom lah. Nanti lambat."

"Okey."

×××

"Raisha!!" Kim Taehyung memanggil nama adik nya berulang kali. Dia baru dikhabarkan yang adik nya itu bakal berkahwin dengan Jimin. Terus, dia beli tiket ke Seoul malam itu juga.

"Raisha!!" laung nya sekali lagi. Pintu pagar digoncang nya beberapa kali, menghasilkan bunyi yang kuat. Takkan lah dia nak panjat pagar yang tinggi itu. Kim Taehyung bercekak pinggang sambil melihat kereta lalu lalang dihadapan nya.

"Berhenti!" Kim Taehyung menghalang sebuah motosikal berwarna hitam hijau itu. Cermin (?) helmet dibuka oleh lelaki itu dan melihat pelik pada Kim Taehyung.

"Nak apa huh?"

"Tolong bawa aku ke Royal Hall boleh? Sorry sangat ganggu masa kau tapi aku betul - betul perlukan pertolongan kau."

Royal Hall? Lelaki itu sedikit terkejut. Tempat itu lah yang dia nak tuju sekarang. Tak sangka pula lelaki dihadapan nya ini mahu ke sana juga. Dan baru dia teringat yang dia berada di hadapan rumah Raisha. Lelaki itu amati wajah Kim Taehyung.

"Kau…abang Raisha?"

"Mana kau tahu?"

"Jom kita ke sana sekarang!"

"Mana kau tahu aku nieu abang Raisha huh?" desak Kim Taehyung seraya mengambil beg dia. Sambil tanya, dia naik juga motor itu. Lelaki itu memberikan Taehyung helmet.

"Aku bawa laju niey!!"

"JANGAN LAAAA!!!"

×××

"So beautiful!" puji Puan Rina kepada Kim Raisha. Kim Raisha tersipu malu. Tapi suka dipuji begitu. Senyuman nya tak lama selepas dia melihat abang dia melalui pantulan cermin.

"Kenapa, Rai?"

"Abang Rai datang, aunty."

"Ohh. Aunty keluar dulu." Puan Rina berjalan ke pintu dan sempat dia tersenyum pada Kim Taehyung yang tercegat di situ. Kim Taehyung lantas mengunci pintu dan berjalan mendekati adik dia.

"Abang datang?"

"Tengkorak kau! Apa semua niey, Rai?! Kau kata nak balik sini jumpa Jimin sebagai kawan, tapi kenapa sampai nak kahwin pula niey? Mana kawan nya tuey!"

Kim Taehyung terus menghamburkan amarah nya. Kim Raisha tersenyum sinis. Rambut nya yang berjuntai itu, dia betulkan kembali. Dah agak, abang nya pasti akan marah. Sebab itu lah dia tak nak bagitahu pada Taehyung. Entah dari mana lah abang nya tahu pasal perkahwinan ini.

"Rai sedar tak?"

"Sedar. Ini lah yang Rai mahukan selama niey. Berkahwin dengan jejaka yang Rai cinta. Lelaki itu adalah Park Jimin!"

"But he's married!"

"Yes, I know that. But who cares! Wife dia tuey boleh campak kat mana - mana. Nak Rai bunuh dia pun boleh lah, bang."

[C] Meant To Be | pjmWhere stories live. Discover now