MTB | 40

1.7K 151 14
                                    

9 BULAN KEMUDIAN

Tidak dapat Jung Jieun mahu tidur lena apabila suami nya tidak ada disebelah. Sudah seminggu Jimin pergi outstation atas urusan kerja. Rindu tak tertahan rasa nya. Untuk melepaskan rasa rindu dia, Jieun mencium baju Jimin. Sekurang nya, bila buat begitu, rindu nya terubat juga.

"Bila Jim nak balik?" gumam Jung Jieun perlahan. Dengan susah nya, dia bingkas bangun dari katil sambil memegang perut dia yang sudah besar itu. Jieun turun ke ruang tamu untuk bersarapan sahaja dengan roti dan air teh.

"Mana papa niey. Mama rindu sangat kat papa. Sungmin pun pasti rindukan papa jugak, kan?" Jieun menyentuh perut nya sambil bercakap dengan anak nya. Air mata nya merembes keluar. Baru seminggu ditinggalkan, dia sudah jadi begini.

Manakala Jimin pula sudah pun sampai ke rumah. Dia mengakses masuk dan lepas itu pintu dibuka. Tubuh isteri nya memenuhi ruangan mata dia. Terus sahaja badan nya dipeluk erat. Jimin tersenyum dan menggosok belakang isteri dia.

"Saya rindu awak…" kata Jieun, masih dalam keadaan menangis. Jieun tahu suami nya kepenatan namun diri ini tidak tertanggung lagi menahan rindu. Jimin mencium ubun - ubun Jieun.

"I know. Saya pun rindu awak." kata nya. Jimin membuka kasut dia walaupun masih lagi dalam keadaan memeluk Jieun. Kemudian, dia membawa Jieun masuk ke dalam seraya dia menutup pintu menggunakan kaki dia itu.

"Uljima…saya dah balik kan."

"Hurmm…" pelukan tadi dileraikan. Park Jimin tersenyum lantas dia mencium kedua mata Jieun. Kemudian, mereka saling beradu mata. Jelas kelihatan yang suami nya itu kepenatan. Di wajah Jimin ada lingkaran hitam. Jieun menyentuh muka suami nya.

"Wae?" soal Jimin.

"Awak tak tidur ya kat sana?"

"Macam mana saya nak tidur kalau awak tak de dekat sebelah. Saya selalu teringatkan awak." Jimin mencuit hidung Jieun. Jung Jieun tersenyum lantas mencium bibir suami nya sekilas. Tangan Jimin melekap dekat perut Jieun.

"Anak kita sihat tak?"

"Sihat. Sung cakap yang dia rindu sangat kat papa dia."

"Sung ke mama dia yang rindu sangat kat papa niey. Sampai dekat sana, saya dengar mama dia menangis." Jimin ketawa kecil membuatkan Jieun menampar perlahan dada suami nya.

"Pergi lah berehat. Awak nampak penat sangat niey." butang kemeja suami nya dibuka satu persatu. Dan Jimin hanya membiarkan sahaja isteri nya itu. Sampai ke butang terakhir, Jieun biarkan kemeja macam itu.

"Nak mandi sekali?"

"Saya dah mandi lah!"

"Jom lah, sayang."

"Tak nak…"

"Jom! Kata rindukan saya." Jieun tersengih. Lantas, dia mengangguk. Lalu Jimin menarik lengan nya dan masuk ke dalam bilik.

×××

"Awak!" badan Jimin digoncang nya beberapa kali sambil Jieun memegang perut dia. Sakit sangat rasa nya. Digoncang nya badan Jimin lagi sekali. Baru aje suami nya tidur, tapi terpaksa lah dia gerak. Nak buat macam mana, perut dia sakit sangat sekarang ini.

[C] Meant To Be | pjmWhere stories live. Discover now