MTB | 36

1.9K 178 10
                                    

"Isteri Encik Jimin sekarang sudah 3 minggu mengandung. Jadi, saya sarankan jangan biarkan dia terlalu stres dan kurangkan buat kerja berat."

"B-baik, doc."

Park Jimin tersenyum seraya melangkah menuju ke wad isteri dia. Kemudian, bila sampai, dia terus membuka pintu wad. Dia nampak yang isteri nya sedang duduk termenung sambil lemparkan pandangan ke luar tingkap.

"Sayang…" panggil Jimin dengan lembut. Jung Jieun menoleh pada Jimin. Tapi itu tidak lama. Jieun kembali memandang ke luar. Dapat dia rasakan yang katil nya itu diduduki seseorang. Siapa lagi kalau bukan Jimin.

"Kenapa tak cakap kat saya yang awak mengandung? Nasib baik doktor yang cakap. Kalau tunggu awak cakap, entah bila lah." Park Jimin mencapai tangan Jieun lalu dicium nya sekilas. Dia memandang Jieun. Isteri nya itu senyap sahaja.

"Awak okey?"

"Raisha…dia dah jadi isteri awak kan? Apa kata kalau awak balik dan luangkan masa dengan dia. Kesian dia, awak." kata - kata Jieun mengundang tawa Jimin. Jimin mengusap perlahan pipi Jieun.

"Sayang…saya dan dia tak jadi menikah." Jung Jieun terkejut sangat. Dia tidak tahu apa yang berlaku sebenarnya, sebab dia dah pengsan sebelum 'drama' itu berlaku lagi.

"Saya dan Wonwoo sepakat nak malukan dia depan semua orang. Segala kegiatan dia pada waktu malam, dah terbongkar. Dia tuey pelacur tau tak. Maka nya, perkahwinan tuey batal. Awak gembira suami awak niey tak jadi kahwin dengan orang lain?"

"Pp-pelacur?"

"Ya, sayang. Sudah lah bercerita pasal dia. Kita bercerita pasal kita dana anak kita pula." Park Jimin tersenyum manis. Jung Jieun menjadi kelu sebentar. Masih terkejut dengan apa yang suami nya cakap.

"Wait! Mana awak kenal Wonwoo?Dia tuey kawan lama saya tau tak. Dari sekolah lagi saya kenal dia sebab dia lah yang selalu tolong saya dari kena buli."

"Eh? Dia pun kawan saya lah, sayang. Dari sekolah juga saya kenal dia. Tapi saya tak sama sekolah dengan dia. Saya sekolah lain dulu. Kami jumpa masa dia kena halau dari rumah. Dari situ, kami mula berkawan."

"Halau? Kenapa?"

"Mak dan ayah dia dulu tamak dengan duit. Kalau dia tak bagi duit, pasti dia kena pukul. One day tuey, Wonwoo tak nak bagi duit sebab dah selalu sangat dia bagi kan, so, mak dan ayah dia halau dia keluar dari rumah. Wonwoo pun rasa lega that time sebab tak perlu lah lagi dia nak hadap muka mak dan ayah dia. Tapi---"

"Tapi apa?"

"Kat sini aje lah saya cakap. Saya rindu dengan awak niey. Banyak pula soalan yang awak nak tanya saya eah." Jimin memeluk Jieun dengan seerat nya. Jung Jieun ketawa kecil.

"Sayang…one more question."

"Apa lagi, wife?" pelukan dilepaskan dan Jimin memandang isteri dia itu. Jung Jieun tersengih sebelum bertanya.

"Macam mana awak dan Wonwoo buat kerja mengintai orang niey? Dah tuey, sampai tahu Raisha tuey pelacur lagi. Ke awak dan dia mengintai Raisha sampai ke bilik huh?"

"Oh my sayang! Itu semua kerja Wonwoo. Jadi, saya tak tahu apa - apa. Baru beberapa hari lepas kami contact balik sebab saya memang perlukan bantuan dia. Dia tuey detektif."

"Betul?"

"Betul lah."

"Okey. Saya percaya."

"Nak kiss!"

"Tak nak bercakap dengan anak kita ke, sayang? Kesian dia, dari semalam lagi dia nak bercakap dengan awak tau." tangan Jimin diambil dan diletakkan ke atas perut dia.

[C] Meant To Be | pjmWhere stories live. Discover now