MTB | 43

1.5K 142 16
                                    

Jung Jieun melihat suami nya yang dari tadi menghadap telefon. Dah lah tersenyum aje dari tadi. Entah apa lah yang lucu sangat. Jieun melemparkan kain buruk itu ke atas meja. Geram dan kecewa bila teringatkan pasal perempuan itu. Pasti suami nya sekarang sedang bermesej dengan perempuan itu.

"Tak nak tidur lagi ke?"

"Pergi lah dulu…"

"K fine!" Jung Jieun berjalan melintasi suami nya dan selamba dia menutup suis lampu. Biarkan suami nya itu berada dalam kegelapan. Park Jimin apa lagi, terjerit lah dia.

"Sayang!!" laung Jimin. Malang nya, isteri dia tak layan. Park Jimin sengaja buat - buat takut. Dia tertawa kecil sebelum membalas mesej tadi dan segera dia masuk ke dalam bilik.

Telefon diletakkan ke atas meja. Kemudian, dia merebahkan badan nya ke atas katil. Pinggang isteri nya dipeluk. Apa yang dia dapat, cubitan dari Jieun. Berbisa sungguh cubitan itu. Menyengat!

"Kenapa niey? Hurmm?" soal Park Jimin walaupun sudah tahu mengapa isteri nya begitu. Pelukan dieratkan lagi. Bau badan Jieun amat menyenangkan dia.

"Lepas lah!" Jieun menolak tangan suami nya tapi tak boleh. Apa lah sangat nak dibandingkan tenaga dia dengan tenaga lelaki. Tak kuat setanding lelaki itu.

"Shh…tidur. Rara pun dah tidur, sayang. Pastu, esok pula saya nak pergi kerja. Tak boleh masuk lambat. Tidur ya?" lembut dan mendayu suara Jimin menyapa ke halwa telinga Jieun.

Jung Jieun memejamkan mata nya serapat mungkin. Kemudian, dia terdengar dengkuran halus dari suami nya. Jieun tersenyum seraya memusingkan badan dia ke suami nya. Kepala nya didaratkan pada dada Jimin sambil tangan nya memeluk Jimin. Tanpa dia sedar, Jimin tersenyum.

×××

"Morning, Rara!!" sapa Jimin dengan kuat nya sambil memakai tali pinggang. Setelah selesai, dia pergi dekat anak dia lalu didukung nya. Kedua pipi anak nya dicium bertalu - talu.

Park Jimin tergelak kecil melihat anak nya masih tersengguk - sengguk. Rambut anak nya dikuak ke belakang. Dia meletakkan Park Yoora di bahu dia seraya dia menuruni anak tangga. Jimin masuk ke dalam dapur.

"Yang, Rara dah bangun."

"Anak mama dah bangun ya!?" Jung Jieun menoleh ke belakang dan melihat anak nya. Masa itu dia sedang mengacau air kopi.

"Rara dah bangun…" jawab Jimin dalam intonasi budak. Jung Jieun tergelak kecil. Lepas itu, teko kopi itu diletakkan ke atas meja, dihadapan Jimin. Tangan Jieun melekap di bahu Jimin seraya dia menunduk sikit untuk mencium pipi Yoora.

"Busuk nya anak mama niey!"

"Sayang…nanti kemas bilik wayang tuey eah. Saya tak sengaja sepahkan semalam." kata nya sambil memandang Jieun.

"Okey…" Jung Jieun membancuh susu buat Yoora. Lepas itu, dia mengambil Yoora di pegangan suami nya dan memberikan botol susu itu pada Yoora.

"Saya dah siap makan. Petang nanti tunggu saya mesej. I have something to show you. So, bila saya kata A maka A lah ya."

"Apa niey? A?"

"Example aje, yang. Nanti sayang akan tahu lah. Saya pergi kerja dulu. Take care! Love you!" seperti biasa, Jimin mencium bibir Jieun sekilas. Lepas itu, pipi anak nya dicium.

"Bye, sayang!!"

×××

"Saya dah jumpa band tuey, tuan. Mujur lah kawan saya ada yang kenal. Dan everything dah settle, tuan." beritahu Seulgi kepada majikan nya. Park Jimin tersenyum tipis pada Seulgi.

[C] Meant To Be | pjmOù les histoires vivent. Découvrez maintenant