MTB | 39

1.7K 159 8
                                    

"Tabah lah." Jimin memegang bahu Kim Taehyung, semoga dengan itu dapat memberikan semangat buat lelaki itu. Kim Taehyung mengesat air mata nya. Masih lagi sedih dengan pemergian Raisha. Tak sangka, begitu cepat adik nya pergi meninggalkan dia.

Kim Taehyung mengangguk walaupun tidak menoleh dekat Jimin. Dia terus meratapi gambar adik nya itu. Park Jimin menepuk perlahan bahu Taehyung dan keluar dari situ. Jung Jieun sudah menunggu dia di luar.

"Jom." kata Jimin perlahan seraya memegang tangan Jieun. Jung Jieun mengangguk. Baru beberapa langkah, telefon Jimin berbunyi. Terpaksa dia berhenti sekejap. Tangan Jieun dilepaskan lalu mengambil telefon dalam poket. Ianya panggilan dari abang dia.

"Hello…abang!" Jieun terus menoleh apabila Jimin menyebut perkataan 'abang'. Dia agak panggilan itu daripada abang suami nya. Sebab pada hari itu, dia akan pulang ke Korea; beberapa hari sebelum yang dikatakan nak balik tuey.

"Jim! Kau tak payah ambil abang lah eah. Abang boleh balik dengan teksi."

"Kenapa pula? Biar lah Jim ambil abang. Lagipun, Jin dan Eun dah ada dekat luar niey. Abang dah sampai belum tuey?"

"Yeke? Sokay lah, Jim. Abang boleh balik sendiri. Tak nak susahkan Jim. Ab--daddy! Mummy bought this candy for me."

Jimin terkesima. Dia terdengar suara budak tadi. Sudah tuey, memanggil abang dia 'daddy' lagi. Takkan lah…ini kejutan yang abang dia mahu tunjukkan. Tak mungkin lah abang dia akan buat macam niey dibelakang keluarga.

"Kenapa, sayang?" soal Jieun apabila menyedari suami nya seperti terkejut itu. Jimin menggeleng kepala seraya mencapai tangan Jieun dan melangkah pergi ke kereta.

"Suara siapa tuey, abang?" pintu kereta dibuka. Mereka berdua masuk ke dalam lalu memakai tali pinggang. Enjin di'start'. Jung Jieun melihat ke arah suami nya yang masih lagi bercakap dengan abang dia.

"It's nothing! Jim tak payah ambil abang kat airport. Abang dah sampai sebenarnya niey. Hurmm abang letak call dulu. Jumpa kat rumah."

Panggilan dimatikan. Park Jimin mengeluh. Apa lah yang disembunyikan oleh abang nya. Telefon diletakkan dekat dashboard kereta. Jimin mula memandu kereta nya.

"Kenapa? Ada masalah?"

"Ntah lah. Abang tuey macam ada benda je dia sembunyikan dari kita semua. Saya dengar ada suara budak tadi panggil dia daddy. Bila tanya, abang tak nak jawab."

"Maybe budak tuey sedang bercakap dengan daddy dia lepas tuey terdengar sekali masa awak dan abang Min bercakap. Mana tahu kan."

"Entah lah!" jawab Jimin acuh tak acuh. Jung Jieun malas dah nak bertanya apa - apa. Melihatkan muka tak puas hati Jimin, lebih baik lah kalau dia senyap. Kalau tidak, ada lah yang terasa hati ke apa lepas niey.

×××

"Eh? Bukan ke tuey abang Jimin? Dengan siapa pula dia berjalan tuey?" Namjoon bercakap seorang diri. Dari jauh dia melihat Park Jungmin dengan seseorang. Dia mendukung seorang anak kecil dan sebelah lagi tangan nya memegang seorang perempuan.

"Takkan lah…" kata nya perlahan. Pelbagai persoalan bermain di minda nya saat itu. Apa makna nya kalau itu yang dia nampak? Namjoon menggeleng kepala. Tak nak percaya apa yang dia lihat.

×××

"Pantai!" Jung Jieun teruja apabila melihat pantai di depan mata nya sekarang. Jimin disebelah tersenyum aje. Dia tahu, isteri nya mahu ke pantai. Lepas itu, dia memarkirkan kereta di tempat teduh.

Tanpa menunggu Jimin, Jung Jieun terus turun dari kereta. Jimin menggeleng kepala seraya mengambil telefon dan dompet dia dekat dashboard. Lepas itu, dia turun dari kereta.

[C] Meant To Be | pjmWhere stories live. Discover now