MTB | 29

1.4K 179 63
                                    

"You need rest, sayang." entah kali keberapa Jimin mengulangi kata - kata itu kepada Jieun. Dia mahu isteri nya berehat sahaja dekat rumah dan tak usah pergi kerja dengan nya.

Jung Jieun buat biasa. Pinggan dan gelas yang telah digunakan tadi, disimpan kembali ke atas rak. Kemudian, dia bergerak ke ruang tamu dan mengambil tas tangan dia di atas sofa.

"Eun, kan saya dah kata, awak berehat dekat rumah. Tak payah pergi kerja." Jimin ikut isteri nya dari belakang. Sapu tangan tadi diletakkan ke dalam poket seluar semula.

"So, kalau saya tak kerja, awak boleh laa pergi berjumpa dengan si Raisha tuey? Sebab tuey awak tak nak saya pergi kerja kan?" soal Jung Jieun.

"Eun, it's not like that. You need rest because you do look so tired. Saya tahu awak tak boleh nak tidur semalam kan?"

"I don't need rest." Jieun melulu keluar dari rumah. Park Jimin mengeluh perlahan seraya mengikut isteri dia dari belakang. Pintu rumah dikunci dan segera dia masuk ke dalam kereta dan memecut pergi.

×××

Sesekali Park Jimin menoleh kepada isteri dia yang tersengguk - sengguk mengantuk itu. Dia menggeleng kepala. Sudah dilarang, jangan pergi kerja, tapi degil juga mahu pergi. Jimin siapkan kerja dia dahulu sebelum dia bangun pergi ke Jieun.

"Come."

"Tak nak…"

"Please listen to me!" kata Jimin dengan tegas nya. Jung Jieun mengeluh perlahan dan mengikut suami dia. Entah ke mana lah diri nya dibawa. Kemudian, dia rasakan yang diri nya dibaringkan di atas sofa. Jieun membuka mata.

"Sleep well, sayang."

"But saya ad--"

"Sleep." dan selepas itu Jung Jieun diam. Memang dia mengantuk sangat waktu itu. Malas mahu bertekak panjang dengan Jimin, jadi dia dengar aje cakap suami nya itu. Perlahan - lahan Jieun memejamkan mata.

×××

"Be careful, Jihee." tegur Hoseok apabila ternampak isteri nya sedang menuruni tangga. Lee Jihee mencebik. Dia sudah berhati - hati dengan sebaik mungkin dah. Suami nya ajr yang terlebih risau. Hoseok kembali membuat kerja dia.

"Esok masuk kerja tak?" soal Lee Jihee seraya duduk dihadapan suami nya. Hari ini, Hoseok kerja separuh hari. Kata nya, mahu mrnjaga dia yang mengandung itu. Haih risa yang amat lah suami nya itu.

"Masuk. Nak hantar laporan niey kat lembaga pengarah." Hoseok menjawab tanpa memandang isteri dia. Jihee melihat suami nya sekejap sebelum mata nya beralih pada telefon Hoseok. Teragak - agak dia mahu ambil. Takut dimarahi lelaki itu.

"Seok…"

"Hurm…?"

"Nak…phone awak boleh tak? Saya nak main game." lambat - lambat dia bagitahu. Hoseok mengangkat kepala nya seraya ketawa kecil. Dia tahu isteri nya takut dia marah sebab main game. Sebelum ini pun, Hoseok dah marah sebab terlampau leka bermain. Jadi, semua game dalam telefon Jihee, semua nya dipadam.

"Ambil lah."

"Thanks, love!" Jihee bangun dan mendekati suami nya lalu diberikan ciuman di bibir sekilas. Hoseok tersenyum suka. Jihee ambil telefon suami nya dan lantas bermain game.

×××

"Rai, please!" Jimin menolak tangan Raisha yang menyendeng di belakang dia. Terlalu rimas sekali dengan perlakuan Raisha yang mahu mengurut bahu dia itu. Kalau Jimin penat sekalipun, dia tidak mahu sesiapa yang urutkan. Dia hanya nak isteri dia sahaja yang urutkan.

[C] Meant To Be | pjmWhere stories live. Discover now