MTB | 48

1.5K 144 25
                                    

"Saya kat mana?" soal Jieun. Dia masih lagi pening. Mungkin kesan dari ubat bius. Park Jimin mencapai tangan Jieun dan genggam erat lalu mencium nya.

"Awak kat hospital, sayang. Dah lupa semalam, awak kena tikam." Jimin cuba mengingatkan semula kejadian hitam itu kepada Jieun. Jung Jieun tidak bercakap apa - apa. Dia merenung ke siling putih.

Park Jimin bangun separa dan mencium dahi isteri nya lama. Tika itu lah Jieun mengalirkan air mata nya. Membayangkan, bagaimana dia ditikam semalam membuatkan dia rasa gerun dan trauma. Tangan Jimin dipegang kemas.

"I'm here. Don't be scared." bisik Park Jimin. Dia seolah tahu yang Jieun ketakutan sekarang. Jung Jieun menolak perlahan badan Jimin dan dia mengiring ke kiri. Dia berasa tidak selesa dengan belakang nya dan terasa sakit.

"Awak nangis?" Jieun mengangguk. Lantas, Jimin menyapu air mata itu dengan jari nya. Dahi Jieun berkerut sebab kesakitan yang dia rasa di belakang nya.

"Kenapa?"

"Sakit…"

"Kat mana?"

"Belakang saya."

"Belakang awak kan kena tikaman semalam. Doktor dah jahit luka tuey, sayang. Sabar ya. Nanti ianya akan sembuh."

"Bila kena buang jahitan niey?"

"Esok maybe. Awak kena strong! Saya tahu awak kuat. Isteri saya tak boleh lemah." pipi Jieun diusap perlahan. Jieun mengangguk sambil memejamkan mata nya. Lepas itu, dia buka semula. Bila mata nya tertutup, pasti kejadian itu akan terlayar.

"Saya…takut…nak tutup mata. Kejadian tuey…tak. Saya tak boleh, awak!! Saya takut sangat. Awak, tolong lah!" Jieun meronta sambil mengoncangkan tangan Jimin. Park Jimin memaksa Jieun untuk melihat dia.

"Jieun, please! Look at me."

"Takut…"

"I know. Please look at me." Jimin memegang kedua pipi isteri nya dan Jieun melihat dia. Rontaan tadi sudah pun berhenti.

"Saya nak awak pejam---"

"Tak nak!!! Saya takut, awak!!" tempik Jieun dan menolak badan suami nya. Jimin mencapai tangan isteri nya dengan kasar seraya mendorong Jieun ke depan. Muka mereka terlalu dekat.

"Listen! Saya nak awak pejamkan mata dan bayangkan kisah kita dulu.Bayangkan anak kita sedang bergelak tawa, sedang bermain. Bayangkan semua tuey. Hapuskan pasal kejadian tuey. Saya tahu awak boleh buat."

Jung Jieun menatap suami nya dengan tangisan. Dia menggeleng kepala, tanda dia tidak boleh lakukan apa yang suami nya suruh.

"You can do it."

"No…"

"Bayangkan saat manis kita bersama,sayang. We cuddled on the bed, watch movie together, having late night talk. Everything! So, please close your eyes now."

Perlahan - lahan Jung Jieun menutup mata nya. Dia cuba mengingati kisah dia dan Jimin dulu. Dia ingat dimana mereka disatukan tapi kejadian itu kembali menerjah. Dia membuka mata nya semula. Dan terus memeluk Jimin.

"Buat perlahan - lahan. Lama - kelamaan, awak akan lupakan kejadian tuey."

×××

Park Jimin menguak rambut nya kebelakang seraya dia keluar dari balai polis. Berita yang dia terima, cukup dah buat hati nya sedikit lega. Pihak polis dah berjaya mengesan lokasi penjenayah itu. Dan penjenayah itu antara yang dicari pihak polis selama ini.

Park Jimin memandu kereta nya ke hospital. Jieun ditinggalkan seorang diri di sana. Lagipun, Jieun masih lagi trauma dan takut ditinggalkan seorang diri.

[C] Meant To Be | pjmWo Geschichten leben. Entdecke jetzt