Bab 55 - Bayangan

86.3K 1.4K 89
                                    

Aku tersedar bila terasa pelukan hangat Haris makin longgar. Aku membuka sedikit kelopak mata dan cuba memalingkan tubuhku agar menghadap Haris.

"Haris"

Panggilku lemah. Masih mamai kerana tidurku tadi terganggu dengan kelonggaran pelukkan Haris. Haris yang baru saja ingin bangun dari katil kami berpaling memandangku.

"Awak dah bangun. Sorry ganggu tidur awak"

"Sekarang pukul berapa?"

Soalku sambil menarik tangan Haris agar tidak jauh dari katil. Haris terus memalingkan wajahnya memandang jam dinding. Cahaya dari lampu meja yang memang sengaja tidak di tutupku semalam membantu Haris mengenal pasti jarung jam di dinding.

"Pukul 6 suku. Bangunlah. Solat subuh"

"Lambatnya awak bangun. Biasanya pukul 5 lebih dah bangun" kataku sambil bermalas malas di katil.

Ah susah betul mata nak buka waktu subuh ni.

Haris diam. Terus aku tersenyum mengingati kemungkinan kenapa Haris bangun lambat pagi ini. Mesti kes aku semalam yang buat Haris susah nak tidur.

"Haris kenapa awak nak tidur dekat sofa pula. Katil cukuplah nak tampung saya dengan awak" kataku apabila Haris menghampiri katil untuk mengambil bantal saja, bukannya mahu tidur di sampingku.

"Awak tidurlah sana, biar saya tidur sini" jawab Haris sambil menepuk bantalnya dan membaringkan tubuhnya di sofa yang tersedia ada di bilik kami.

"Kalau macam tu saya tidur sana jugalah" kataku sambil turun dari katil dan membawa bantal bersamaku.

Haris mengeluh. Penat melayan isterinya yang makin menjadi jadi pada pandangnya. "Saffiya saya penat sangat hari ni. Boleh tak awak tidur je sana. Saya nak tidur dengan Hadiff awak tak bagi" Haris terus menarik isterinya ke katil dan di baringkan tubuh Isterinya itu.

"Saya tak nak tidur sorang. Boleh tak awak teman saya. Kesian anak saya nak tidur dengan awak" kata Saffiya sambil menarik tangan Haris agar turut baring bersamanya.

"Yela saya tidur sini. Kejap saya ambil bantal saya" Saffiya tersenyum. Lagi sekali dia dapat membuat Haris mengikutnya tapi hatinya sedikit terasa bila terfikir Haris mengikut katanya apabila dia mengunakan anak dalam kandungannya sahaja.

"Memang perempuan mengandung dia akan mengada macam ni eh?" Soal Haris apabila berbaring di sisi isterinya itu.

Amboi perli aku Haris ni. Nak tengok tahap mengada aku lagi ke ni. Desis hatiku bersama senyuman nakal.

"Mungkin tahap mengada perempuan mengandung ni lagi teruk bila waktu tidur dia dengan suami dia kut" kataku lembut penuh menggoda di sisi wajah Haris. Di hembus nafas hangat pada pipi Haris. Saja aku mengiringkan badan menghadap Haris.

Aku terus menarik tubuh Haris agar menghadapku. Tubuh Haris yang tidak terduga akan di tarik oleh tanganku terus mengiringkan badannya menghadap badanku juga. Kami memandang sesama sendiri. Kakiku terus di naik dan di singgahkan betul betul pada pinggang Haris. Haris terus mendesah bila kejantangannya menegak menyentuh pahaku yang terdedah. Mulutku juga selari mendesah apabila bersentuhan dengan Haris.

Ah walaupun berlapit dengan seluar Haris tetap menaikkan ghairah dalam tubuh aku.

"Saffiya boleh tak jangan macam ni." Haris cuba mengawal suaranya agar sensasi yang di rasainya tadi tidak kedengaran.

"Macam mana eh? Macam ni ke" Saja aku mengusiknya sambil menggerak gerakkan pahaku yang bersentuhan dengan kemergahannya yang sudah sedia menegak.

Masih Aku CintaWhere stories live. Discover now