Bab 45 - Mia

100K 1.5K 88
                                    

Tiba di hadapan Taska Hadiff aku terus keluar dari taxi. Aku berjalan menuju ke kereta yang berada di hadapan Taska Hadiff. Aku terduduk di sisi kereta tersebut.

Kenapa aku lemah sangat ? Kenapa aku kena terima takdir macam ni ? Kenapa Haris kena layan aku macam ni sekali.

Ini semua balasan ke aku tinggalkan Haris. Tapi aku tinggalkan dia ada sebab. Bukan aku saja saja tinggal kan dia.

Adakah aku ni pentingkan diri sendiri je ?

Air mataku bertakung. Bila-bila masa je boleh jatuh. Aku cuba untuk tutup mata tapi tiba-tiba ada tangan menyentuh bahuku.

"Saffiya kenapa duduk macam ni?" Soal Haris sambil turut duduk mencangkung seperti ku.

"Apa awak buat dekat sini Haris?" Aku turut bertanyakan soalan kepada Haris.

Mana dia tahu aku ke sini ? Aku tak sempat lagi cerita kepada Haris mengenai Hadiff. Dia ikut aku ke ?

"Saya datang cari awak la sayang. Kenapa awak pergi macam tu je ? Awak kata nak lunch dengan saya." Balas Haris sambil membelai pipiku.

Aku suka belaiannya dan aku hampir hanyut. Tapi bila mengingati perempuan yang bernama Mia dia pejabatnya terus aku tolak belaian Haris di pipiku.

"Saffiya kenapa ni ? Bangun. Apa duduk macam ni. Malu dekat orang" kata Haris lagi dan cuba menarik bahuku agar bangun dari posisi cangkung.

"Suka hati sayalah nak duduk macam mana. Awak sibuk tu kenapa ? Tak perlu nak ikut saya. Saya cancel nak lunch dengan awak hari ni" kataku sambil menjeling tajam Haris.

Geram punya pasal.

"Amboi marah sampai jeling kita. Sayang kenapa ni ? Marah Haris ke ?" Tanya Haris lembut sambil menyambung membelai pipiku.

"Ish tak payah sentuh pipi sayalah, sentuhlah pipi perempuan tadi tu. Nak cium pun boleh kan" kataku dan kembali tolak tangannya dari menyentuh pipiku.

"Saffiya awak salah faham ni..-" belum sempat Haris berkata, aku terus memotong.

"Salah faham apa pula ? Dia memang cium awak kan tadi. Ah suka lah awak dapat cium kan ? Awak kan suka kena cium"

"Saya memang suka kena cium pun"

Kan aku dah cakap. Haris ni memang menyakitkan hati aku tau ? Dia memang saja nak sakitkan hati aku ke apa ni. Dia nak balas dendam kan ?

"Saya suka bila kena cium dengan awak saffiya. Lagi-lagi dari strawberry tu. Seksi"

"Dah la Haris kalau awak suka saya yang cium awak. Kenapa awak bagi perempuan tadi tu cium awak. Awak tak halang pun. Dah la, tak payah tipu saya. Saya nampak sendiri tadi" aku terus membalas.

Haris tersenyum. Dan makin menyakitkan hati aku yang memang tengah sakit ni. Geram je tangan aku nak ketuk kepala Haris.

"Sayang..sayang salah faham ni. Mia tu..-" belum sempat Haris menyambut kata-katanya, tiba-tiba Syafik memanggilku.

"Saffiya" aku yang terkejut dengan kehadiran Syafik terus bangun dari posisiku tadi dan menghadapnya. Haris hanya menurut aku bangun tapi tangannya masih di bahuku.

"Syafik awak buat apa dekat sini ? Kan saya dah cakap saya yang akan ambil Hadiff" kataku.

"Awak bukan Encik Haris dari HM Group kan ?" Soalanku hanya di biar sepi Syafik malahan kehadiran Haris di pertikaikan.

"Yes saya Haris dari wakil HM Group dan suami Saffiya" Haris terus membalas. Aku hanya membiarkan dia mengaku sebagai suamiku.

"Oh baguslah akhirnya aku dapat juga jumpa kau. Bila kau nak ceraikan Saffiya. Sebab aku akan gantikan tempat kau tu" Syafik terus membalas.

Masih Aku CintaWhere stories live. Discover now