The Eternal Love

By BaeJiyu

507K 12.2K 440

Don't Like Don't Read. Harith, lelaki yang ego, kejam, playboy akhirnya jatuh ke dalam pelukan Mia, seorang g... More

Cast
Bab 1
Bab 2 [EDITED]
Bab 3 [EDITED]
Bab 4 [EDITED]
Bab 5 [EDITED]
Bab 6 [EDITED]
Bab 7 [EDITED]
Bab 8 [EDITED]
Bab 9 [EDITED]
Bab 10 [EDITED]
Sembang #1
Bab 11 [EDITED]
Bab 12 [EDITED]
Bab 13 [EDITED]
Bab 14 [EDITED]
Bab 15 [EDITED]
Bab 16 [EDITED]
Bab 17 [EDITED]
Bab 18 [EDITED]
Bab 19 [EDITED]
Bab 20 [EDITED]
Bab 21 [EDITED]
Bab 22 [EDITED]
Bab 23 [EDITED]
Bab 24 [EDITED]
Not An Update
Bab 26 [EDITED]
Im back!!
Bab 27 [EDITED]
Bab 28 [EDITED]
I'm back
Bab 29 [EDITED]
Bab 30 [EDITED]
Bab 31 [EDITED]
Bab 32 [EDITED]
Bab 33 [EDITED]
Sembang #2
Bab 34 [EDITED]
Bab 35 [EDITED]
Bab 36 [EDITED]
Bab 37 [EDITED]
Bab 38 [EDITED]
Bab 39 [EDITED]
Bab 40 [EDITED]
Bab 41 [EDITED]
Bab 42 [EDITED]
Bab 43 [EDITED]
Bab 44 [EDITED]
Bab 45 [EDITED]
Bab 46 [EDITED]
Bab 47 [EDITED]
Bab 48 [EDITED]
Im back again zz
Bab 49 [EDITED]
Bab 50
Bab 51
NOT AN UPDATE

Bab 25 [EDITED]

7.9K 179 0
By BaeJiyu

Harith mengerling wajah sugul Mia yang berada di sebelahnya. Dia perasan riak wajah Mia tidak lagi ceria semenjak kes dengan Imran beberapa jam yang lalu. Kini mereka sudah melepasi kawasan Pahang dan hampir tiba di sempadan Selangor.

"Sayang." Panggil Harith dengan lembut sambil mengelus tangan kecil Mia. Mia yang mengelamun tersentak dengan panggilan Harith.

"Kenapa, abang?" Balasnya lembut. Dia tidak mahu Harith risau akan dirinya lalu menghadiahkan senyuman yang hambar di mata Harith.

"Are you okay? Muka sayang pucat. Abang risau kalau sayang jatuh sakit."

Mia menggeleng lemah seraya tersenyum nipis.

"It's okay. I'm fine, abang. Don't wo—"

Mia tidak dapat menghabiskan kata-katanya kerana sesuatu yang payau sedang menolak keluar dari anak tekaknya. Mia menahan mulutnya dengan telapak tangan sebelum mengisyaratkan Harith untuk berhenti di laluan kecemasan.

Tanpa berlengah Mia segera membuka pintu kereta lalu terbongkok memuntahkan segala benda dari tekaknya. Sayangnya hanya air putih yang likat sahaja yang keluar.

"Sayang!"

Harith sudah keluar dari kereta lalu berdiri di sisi Mia. Dia menggosok penuh risau belakang tubuh Mia yang masih duduk membongkok di pintu kereta.

"Baby what's wrong?" Soal Harith dengan wajah yang jelas kerisauan. Tumpah rasa kasihannya melihat wajah Mia yang sememangnya cerah yang semakin pucat.

"I don't know... Mia rasa tak sihat... Mia penat..."

Harith segera membantu Mia untuk duduk semula. Setelah memasang tali pinggang keledar di tubuh isterinya, dia pun masuk semula ke dalam kereta lalu membuka bonet kereta. Sebotol air mineral dan satu papan aspirin diambil dari dalam bagasinya.

"Baby, telan dulu ubat ni. Abang takut baby tak sempat tahan sampai rumah kita. Tahan dulu okay?"

Mia mengangguk lalu menelan dua biji aspirin sekaligus. Setelah itu, air mineral itu diteguk untuk menolak ubat itu masuk ke dalam perutnya.

"Good girl." Harith segera mengucup dahi Mia lalu menutup pintu kereta di sisi Mia. Kemudian dia masuk dan duduk di tempat pemandu lalu mula menghidupkan enjin kereta.

Kereta BMW berwarna kelabu itu mula meluncur di jalan raya. Harith sesekali mengerling menggunakan cermin pandang belakang untuk melihat keadaan Amer yang sedang tidur pulas. Mujur Amer bukan jenis yang banyak ragam.

Harith mengambil jari-jemari Mia yang semakin sejuk lalu dihangatkan di bibirnya. Dia meniup nafas hangatnya dan sesekali mengucup tangan kecil Mia yang pucat.

Harith semakin risau melihat Mia yang tidur dengan dahi yang berkerut, tanda sedang menanggung sakit kepala yang serius. Tanpa berlengah dia segera menekan pedal kereta untuk keretanya bergerak lebih laju merentasi lebuh raya.

***

Mia terjaga apabila terasa tubuhnya terayung-ayung dalam dukungan seorang lelaki. Adrenalinenya meningkat kerana tidak tahu siapa yang sedang mendukungnya dan dia sedang berada di mana. Lega hatinya apabila setelah membuka mata, wajah tampan Harith yang tegas mengisi ruang matanya.

"A—abang..." Panggil Mia dengan suara yang serak dan payau.

"Shhh... Just close your eyes and sleep, baby." Harith yang sedar Mia sudah terjaga segera mengisyaratkan Mia untuk tidur semula. Kini dia sedang melangkah bersama Amer naik ke penthousenya. Bagasi milik mereka dan Amer pula akan dibawa oleh pengawal keselamatan.

Harith tersenyum ke arah Amer yang sedang berjalan di belakangnya, dengan tangan yang memegang kejap hujung bajunya.

"Abang Harith, Kak Mia sakit ye?"

Harith mengangguk lambat-lambat. Dia mengerling sekilas ke arah Amer sebelum mengakses kadnya untuk naik ke penthousenya. Tubuh Mia yang kecil tidak membebankannya untuk melakukan dua kerja sekaligus.

"Kak Mia sakit kepala sahaja, Amer. Nanti abang kasi Kak Mia tidur banyak-banyak, biar Kak Mia sihat."

Amer mengangguk mendengar kata-kata Harith. Dia melangkah masuk bersama Harith ke dalam lif.

"Abang dah lama kahwin dengan Kak Mia?"

Harith hampir tergelak mendengar soalan Amer. Hisy, budak ni.

"Baru, Amer. Kalau termasuk harini dalam 2 bulan lebih."

Amer mengangguk dengan senyuman nipis. Harith perasan yang Amer bukan seperti kanak-kanak sebayanya yang akan bermain dan melompat setiap masa. Amer sangat matang dari segi umurnya.

Bagi budak berumur 10 tahun yang hanya diam dan bertanyakan soalan-soalan seperti orang dewasa, nampaknya Amer boleh dikatakan bijak dan matang.

Sampai sahaja di rumah, Harith segera meletakkan Mia di atas katil mereka. Dia mengucup dahi Mia lembut sambil menyelimuti tubuh kecil Mia. Penghawa dingin sengaja tidak dipasang kerana tidak mahu Mia kesejukan.

"Amer, sebelah ni bilik Amer. Amer masuk mandi dulu nanti abang bawakan bagasi Amer, ok?"

"Ok, abang." Balas Amer singkat sebelum menapak masuk ke dalam bilik yang ditunjukkan Harith.

Bunyi loceng di pintu segera menyedarkan Harith yang sedang memanaskan air. Harith membuka pintu lalu tersenyum ke arah pengawal keselamatan yang membantu membawa dua bagasi mereka. Dia memberi tip RM50 kepada pengawal itu. Pengawal itu hanya mengucapkan terima kasih sebelum beredar tanpa mempersoalkan tip yang agak besar.

"Baby, come. Abang mandikan sayang."

Mia mengangguk dalam tidurnya sebelum tubuhnya diangkat Harith. Mereka sama-sama berendam di dalam tub mandi yang diisi dengan air suam.

"Abang, thanks again. Mia banyak susahkan abang."

Mia menangis di dada Harith. Harith segera merangkul tubuh tanpa seurat benang isterinya itu. Dia mengucup bahu Mia lembut.

"No, baby. Tugas dan tanggungjawab abang untuk jaga sayang. Shhh.. don't cry."

Mia mengangguk lalu mengucup dada bidang Harith. Dia kemudiannya membenamkan wajahnya di dada itu.

"Sayang, abang rasa sayang perlu pergi hospital untuk pemeriksaan. Kalau ikutkan ni bukan kali pertama sayang sakit macam ni."

Mia masih diam.

"Baby, are you listening to me?"

Mia mengangguk lambat-lambat.

"Yeah, I heard you. But I don't like to go to the hospital . It's make me sick." Balas Mia dengan nada jengkel ketika menyebut 'hospital'.

Harith tergelak. "Why?"

"Sebab kali terakhir Mia ada dengan ibu dan ayah, selepas kami pergi ke hospital untuk appointment. Kalau Mia takde appointment dengan doktor tempoh hari, mesti ibu dan ayah masih ada sekarang, mereka tidak pergi kerana accident dilanggar lori." Balas Mia dengan nada sebak.

Harith perasan ada air mata yang bertakung di tubir mata Mia. Perasaan bersalah menjalar di hatinya.

"I'm so sorry baby. Abang tak tau and—"

"It's okay, abang. Abang tak tahu sebab Mia tak buka cerita. At least abang dah tau sekarang kenapa Mia dan Amer  yatim piatu." Kata Mia dengan senyuman sugul.

Harith mengangguk kecil dengan riak wajah yang masih bersalah. Mia tersenyum kecil melihatnya.

"Don't show me that face again. Mia tak suka."

Harith tersenyum hambar. "I can't. Abang rasa bersalah sangat sebab—"

Mia mendongak untuk melihat wajah tampan Harith sebelum menarik leher Harith lalu dikucup bibir lembut suaminya lama.

"I love you, abang. Jangan risau, Mia ok. Lagipun bukan salah abang benda ni semua jadi pada Mia."

Harith tersenyum hambar di sela ciuman mereka. Perasaan bersalah yang menjalar di hatinya hilang sedikit demi sedikit dek kerana kucupan lembut dari Mia.

"I love you more, baby. And I'm sorry."

To be continued...

Continue Reading

You'll Also Like

3.5M 306K 98
"Siapalah engkau agaknya Mr Blue?" Tindakan seorang jejaka misteri yang menyelamatkan nyawanya daripada mati lepas beberapa tahun yang lalu membuatk...
672K 25.6K 53
"Yang disangka racun rupanya hanya la sekadar penawar" "Selamat datang, adik tiriku." - Tuanku Daeen Mateen Nakal, bebal, miang. Itu yang dapat Bunga...
175K 11.2K 33
Adam Hirdy | Azalea
128K 2.9K 39
[CEO & LAWYER EDITION] " Aku terima nikahnya Anisa Sherryna bt Muiz dengan mas kahwinnya RM10 000 tunai." "Senyum je. Kalau kau tak senyum nampak sa...