🔨12🔨

5K 324 43
                                    

"Ahjussi! Bila nak hantar saya ke sekolah? Tahun ni saya tahun akhir jadi saya kena ke sekolah!" Aku menghentakkan kakiku berulang kali. Biarlah dia labelkan aku sebagai gedik atau budak budak.

Yang paling utama sekarang ini adalah sekolah!

"No. Aku tak benarkan kau ke sekolah."

"Saya seminggu tak datang sekolah tahu tak?! Kalau saem hantarkan surat amaran pertama pada saya macam mana? Ahjussi nak bertanggungjawab?" Aku merengus geram. Bertambah geram melihat muka selambanya yang langsung tidak menoleh dan kisah tentang kemarahan ku.

"Ahjussi dengar ke tak ni?!"

"School is not important and it is useless. Stay at this home." Aku tercengang.

"Hey! It's important for me! Kalau saya tak ke sekolah, saya takkan dapat belajar. Kalau saya tak belajar, macam mana saya nak claim result gempak dalam exam?" Kali ni dia mula menoleh ke arah aku. Dipandang muka aku kosong tanpa sebarang riak langsung.

"Then, apa yang susahnya? Kau fail je lah dalam exam tu." Aku mengeluh.

"Saya tak nak kata yang ahjussi ni bodoh. Saya masih ada lagi sifat hormat saya pada ahjussi walaupun perangai ahjussi ni mengalahkan syaitan. Kalau saya fail exam, macam mana saya nak capai cita cita saya? Masuk universiti idaman dan mendapatkan kerja yang bagus?" Sejurus selepas aku mengatakan itu, dia terus gelak.

Kenapa pula?

"Kau merepek apa ni perempuan? Nak masuk universiti? Nak bekerja? Jangan haraplah! Sampai kau mati pun, kau akan tetap berada dalam rumah ni. Buang semua angan angan kau tu." Aku tersentak dengan balasannya.

"Ahjussi fikir ahjussi ni siapa nak halang semua tu? You're not my parent and you're also doesn't have any relationship with me!" Aku memcerlung ke arahnya.

"Yes, I'm not your relationship but you have to remember this. Your useless father has given you to me in return for his debt. So, I have the right to determine your life." Ahjussi Jungkook tersenyum sinis kepada aku sebaik saja ayat itu meluncur lancar dari mulutnya.

Tanpa dipinta, air mataku mengalir turun.

"Appa saya tak pernah gantikan saya dengan hutang dia. Ahjussi yang datang ke rumah kami then culik saya. Saya rasa, saya tak dengar appa saya minta ahjussi ambil saya sebagai bayaran hutang tu." Aku membidas terus membuatkan muka dia seratus peratus berubah garang.

"My useless father? Ya, ahjussi memang seorang ketua mafia yang digeruni oleh orang ramai. Memang ahjussi dihormati oleh orang ramai. Tapi, layakkah ahjussi dihormati? Ahjussi fikir ahjussi tu dah cukup bagus sangat ke sampai nak menindas orang lain?" Ahjussi Jungkook memaling mukannya ke tepi. Bibirnya diketap.

"Kalau ada orang kata pada appa ahjussi seorang yang tak guna—

"Jangan sesekali libatkan appa akulah perempuan!" Aku tersenyum sinis.

"Look. Ahjussi sendiri marah kalau saya sebut appa ahjussi tak guna. Begitulah perasaan saya. Saya akan marah kalau ada orang memperlekehkan appa saya. Dia yang bersusah payah besarkan saya, jaga saya selepas kematian eomma saya. Appa saya tak guna ke macam tu?" Aku menarik nafas kemudian menghembusnya perlahan. Air mata aku seka.

"Saya ikut kehendak ahjussi. Saya takkan tanya lagi pasal perihal sekolah saya." Aku keluar dari biliknya meninggalkan Ahjussi Jungkook yang sedang memandang aku tajam tadi.

Suit himself.

🚫🚫🚫

~Jeon Jungkook~

"Kau siap tak lagi? Maklumat tu keluar dah ke?" Aku menggesa Namjoon yang sedang memandang aku pelik.

"Ahjussi Jungkook ni tak boleh sabar ke? Tak nampak ke tengah loading tu?" Aku menampar kuat lengannya. Satu jelingan tajam aku hadiahkan padanya.

"Perli aku kau eh? Dah terikut dengan Seul Ra ke apa?" Dia tersengih.

"Seronok pula dengar dia panggil kau ahjussi wey. Nampak sweet." Aku merengus.

Sweet apanya?!

"Nam Seul Ra, pelajar cemerlang Seoul Highschool dengan prestasi akedemik yang tidak pernah mengecewakan sejak tahun kedua bersekolah di sana. Penglibatan yang aktif dalam kelab bahasa dan wakil sekolah dalam debate dan perbahasan di antara sekolah. Kurang aktif dalam sukan tetapi coach dalam permainan dalaman." Aku mengangguk faham.

"No wonder she really want to go to school. She is a excellent and smart student." Aku berkata perlahan.

Jauh dari lubuk hatiku, aku bangga dengan Seul Ra.

"So, apa masalah kau suruh aku hack account sekolah dia ni? Nak godam maklumat data dia ke apa?" Aku menggeleng perlahan.

"Print medical certificate palsu untuk Seul Ra dengan alasan sakit sebab keracunan makanan dan cuti selama 9 hari. Ni semua untuk maklumkan pada saem dia sebab dia tak datang ke sekolah." Namjoon berkerut kening.

"Kau nak hantar dia ke sekolah semula ke apa?" Aku mengangguk perlahan.

"What's wrong with you Jeon Jungkook? Kau bukan main tegah dia untuk tak datang ke sekolah. Ni apa hal kau suruh dia pergi sekolah balik? Ada apa apa ke?" Namjoon senyum mengejek.

"Aku tak nak prestasi dia merosot. Penat dia berusaha untuk dapatkan kedudukan cemerlang macam tu. So aku just nak dia teruskan. Tak nak dia sia siakan semua tu." Namjoon masih tersenyum mengejek.

Apa lagi dia ni?

"Betul ke ni? Ke kau dah rasa sesuatu di hati kat budak tu?" Aku menolak kepalanya.

Cliche gila.

Continue

So, awal pulan akuu update kan? Esok sekolah ye anak anak.

Oh ya, kalau rajin tu, jenguk jenguklah kat story aku satu lagi tu yee...coming soon baru..tak start publish lagi chap kecuali part one..hehe

[C] MAFIA SARANGHAE | JEON JUNGKOOKWhere stories live. Discover now