🔨4🔨

5.5K 352 170
                                    


"Aku bukannya apa tapi agak agaklah kalau kau nak buat kerja gila pun. Kalau kantoi pada polis macam mana? But my answer still no. Kalau kau buat, kau buat sorang. Aku tak nak terlibat." Aku menangguk laju pada kata kata Seokjin. Sungguh aku membangkang sekeras kerasnya keputusan Jung Hoseok.

"Tapi guys, aku tengok orang lain jual kaya je. Kalau kita jual, dapat income lebih." Hoseok masih mempertahankan tentang keputusannya.

"Then, sekarang kau hidup dalam kemiskinan ke? Hidup merempet tepi jalan?" Aku membidas. Dijelingnya aku sekilas.

"Jangan mengada ngada Hoseok. Aku dah lama tak siat orang."

"Eh, bukan hari tu kau siatkan kulit budak bodoh tu ke? Kematian dia tak sampai 2 minggu lagi." Yoongi menjeling Leez yang mencelah kata katanya.

"Senyaplah kau."

"So semua tak setuju lah ye?"

"Absolutely yes! I'm the leader so don't you dare to sell that fucking shit things like that." Keras aku berkata disokong dengan anggukan yang lain.

"Iyalah. Aku suggest je. Tak payah lah nak tunjuk garang." Cemberut wajah Hoseok jadinya.

"Gila tak garang. Benda yang suggestkan tu benda bodoh dan gila tahu tak?" Jimin tegas berkata sambil menatap Hoseok.

"Yes. Agak agaklah kau nak ajak kami semua jual dadah. Kau ada sakit otak ke?" Kali ni, Zureen menyoal pelik.

"Buatnya kalau kita terambil sekali macam mana? Bahaya tau tak! Boleh menjadi penyebab Bangtan Bomb musnah." Leez bangun bercekak pinggang di hadapan Hoseok.

"That's right Leez Kim. Kau nak ke Moon One ambil tempat kita?" Soalan pendorong aku keluarkan. Dengan serta merta Hoseok menampar meja di hadapannya.

"Moon One takkan pernah kalahkan Bangtan Bomb! Young Jo bodoh tu akan kekal di bawah kita!" Aku tersenyum sinis. Menangguk perlahan pada amarah Hoseok.

"Then, kita kena pertahankan kedudukan kita. Jangan sesekali buat benda yang boleh menjejaskan reputasi." Hoseok mengangkat sign okay.

"Well, aku rasa, better upgradekan sedikit mata mata kita pada setiap lar pekerja. Selepas saja kita bunuh budak Young Jo tu, aku tak rasa yang dia akan berdiam diri." Namjoon mengeluarkan pendapatnya.

"Don't worry. Perkara tu mudah je bagi aku. Kali ni, kalau ada lagi yang khianati kita, seksa mereka dengan lebih kasar lagi depan semua orang macam selalu. Biar mereka berasa lebih gerun lagi untuk mengkhianati kita. Taehyung, Yoongi dan Leez. Take note about that." Mereka mengangguk faham.

"Hal pengawasan mereka kau tak perlu bimbang. Tahulah aku macam mana nak buat. Zureen, aku letakkan kepercayaan sepenuhnya untuk menjaga unit pengurusan bahan bom. Jangan benarkan sesiapa seludup atau bongkarkan design. Kalau ya, serahkan pada Leez. Then, pandai pandailah korang bertiga uruskan." Mereka semua hanya mengiyakan saja pada arahanku.

"Dah habiskan pasal benda ni? Aku nak naik bilik. Lucy aku tak makan lagi." Zureen bangun untuk naik ke bilik.

"Wey tunggulah! Aku pun nak bagi Lucy makan!" Leez juga bangun dari kerusi lalu mengejar langkah Zureen.

Lucy adalah kucing belaan Zureen dan Leez. Asalnya nak namakan kucing itu sebagai Lucifer. Tapi selepas mengetahui jantina kucing itu, maka mereka berdua namakan kucing betina itu sebagai Lucy.

Lucy adalah sebuah kucing comel dengan bulu kelabu berbayang putihnya yang gebu dek kerap kali bawanya ke salon haiwan. Matanya kucing itu yang berwarna biru menambah lagi kecomelannya.

 Matanya kucing itu yang berwarna biru menambah lagi kecomelannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Aku nak mandikan Leo. Dari semalam dia mogok tak nak mandi. Pening aku." Seokjin mula bangun menapak ke bilik tidurnya. Di mana tetletaknya sangkar Leo.

Leo adalah iguana belaan Seokjin. Boleh dikatakan Leo itu adalah kesayangan kepada Kim Seokjin.

Kulit badan Leo yang berwarna hijau itu amat sesuai dengan diri Seokjin yang sukakan ketenangan. Ekornya yang berjalur hitam menimbulkan aura seram pada Leo. Namun, iguana itu amat mirip dengan sikap perempuan.

Jika Leo keluar dari sangkar kemudiannya merangkak keluar dari bilik, itu maknanya yang dia sedang marahkan atau lebih tepatnya merajuk dengan tuannya. Cara hendak pastikan, jika Leo tidak memandang ke arah Seokjin ketika namanya di panggil, itu adalah tanda yang dia sedang merajuk. Leo juga lebih menggemari buah buahan.

"Semua nak berdating dengan haiwan perliharaan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Semua nak berdating dengan haiwan perliharaan. Kau tak nak pergi dating sekali ke?" Taehyung bertanya pada Yoongi yang sedang meminum air coke itu.

"Aku nak pergi la ni. Nanti si Xena tu terlepas, mahu korang nak menjerit." Balas Yoongi.

"Kau tak letak Xena dalam sangkar ke hari ni?" Soalku.

"Kau macamlah tak tahu Xena tu macam mana. Tak leh berpisah dengan aku." Aku mencebik sedikit.

Xena pula adalah ular putih yang dibela oleh Yoongi. Ular putih itu selamat dibela kerana racunnya seratus peratus telah dibuang dari badan ketika membelinya 3 tahun lepas.

Ular putih sederhana besar itu pula amat manja dengan semua orang lebih lebih lagi dengan Yoongi, Jimin, Leez dan Zureen. Pantang nampak mereka berempat, pasti ingin menjalar keluar dari sangkar.

 Pantang nampak mereka berempat, pasti ingin menjalar keluar dari sangkar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Esok kau nak buat apa?" Taehyung memandang ke arah aku. Terus terbit senyuman sinis di bibirku.

"Well, aku ingat nak kutip hutang esok. Anyone wanna join me?"

Continue

Aku minat ular putih so jangan kecam...ular tu comel k

[C] MAFIA SARANGHAE | JEON JUNGKOOKWhere stories live. Discover now