אפילוג

5.5K 247 85
                                    

לדרישתכם.

-נקודת מבט עיליי-
הנחתי את ראשי על כתפה של עומר ומיררתי בבכי חרישי.

עומר לא אמר דבר, רק נשק לשיערי והניח את ראשו על ראשי, ״אולי תלכי לישון קצת?״ בר, חברתו של עומר פנתה אליי בנחמדות.

כן, יסמין ועומר נפרדו זמן קצר אחרי שסיימתי את התיכון, הייתי קצת מאוכזבת אבל יסמין עמדה בהבטחה שלה ושמרה איתי על קשר הדוק, היא אפילו ביקרה פה בשבעה.

״ילדה יפה,״ יותם כרע ברך מולי, ״אולי כדאי שתלכי להיות קצת עם אמא? אני בטוחה שהיא תוכל לנחם אותך.״ יותם הציע בלחש, הבטתי בו בזלזול, בחוסר אמון.

לא האמנתי שהיא תעז להראות את הפרצוף שלה כאן שוב, מה היא חשבה? שבגלל שעכשיו קשה אז אקבל אותה בחזרה? שכולנו נקבל אותה בחזרה?

ספיר ביקרה אותי כמו שעון, פעם ביום בין אחת לארבע היא הייתה יושבת כאן ומנסה לרומם את מצב הרוח שלי, אבל אני הרגשתי שהלב שלי כואב.

תום היה כל כך חסר לי ובכל פעם שרק חשבתי עליו דמעות עלו בעיניי.

אבי גם היה בא לבקר אותי בלי סוף ובכל פעם שהוא היה נכנס בדלת חשבתי לעזאזל איך זה שתום מפספס את זה? איך זה שתום לא כאן בשביל לראות שספיר ילדה בת בכורה ואבי רוצה לקבור את עצמו.

בטח תום היה מחייך באדישות, אבי היה מתחרפן ותום בוודאי היה מנשק לי את הרכה ברכות ולוחש לי משהו שיגרום לי לצחוק כמו מטורפת וללב שלי לדפוק כמו משוגע.

הבטתי בטבעת הכסופה שנחה על האצבע שלי. זה קרה באחד הביקורים הראשונים של תום בארץ, הייתה לו פגרה מליגת הכדורגל שעבר לספרד עבורה, והוא חזר לארץ מבלי לספר לי או לעדכן אותי.
ספיר גררה אותי למסיבה טיפשית, אני זוכרת שפתאום הטלפון שלי צלצל וזה היה תום, נבהלתי שהוא מתקשר אליי מספרד בשעה כל כך מאוחרת והייתי בטוחה שקרה משהו.

כשעניתי לו הוא מרח אותי בשאלות מעצבנות, כשהוא ביקש ממני דרך הפלאפון להסתובב, הלב שלי כבר דפק והבין אבל המוח לא האמין.

ואז הוא כרע מולי ברך, לא הספקתי לעכל שהוא כאן, בארץ וכבר הוא עומד מולי. בעצם, כורע ברך מולי, בחיוך הממיס שלו, מביט בי דרך העיניים שאני הכי אוהבת בעולם.

״לשאול אותך? או שאת כבר יודעת שאני רוצה שתהיי כל העלום שלי באופן רשמי?״ הרגליים שלי רעדו, ועוד לפני שהוא התיישר השפתיים שלי היו צמודות לשלו.

הרמתי את מבטי הלח אל בר עומר ויותם שהביטו בי ברחמים, ידעתי שאני לא צריכה לחשוב עליו שוב.

״אני רק רוצה כוס מים.״ קמתי מהספה, מזגתי לעצמי כוס מים, חולפת על פניה של אמי בהתעלמות ונכנסת אל תוך לדר השינה הישן והמוכר שלי.

מה שהיהWhere stories live. Discover now