#49

4.7K 167 4
                                    

"Abang Ar kita tengah tunggu siapa lagi sekarang ni?" Angelika hairanlah, dah 10 minit mereka sampai dan Haidar kata ada kawan dia nak datang. Tapi sampai sekarang tak datang-datang lagi. Tengku Haidar Habib hanya tersengih sebelum kata,

"Chill ika. Dia dah otw jap je lagi dia datang"

"Assalamualaikum bro! Sorry lambat" serentak itu satu suara dan tubuh menarik kerusi di meja makan mereka.

Macam kenal suara? Angelika panggung kepala dan pfftt! Sikit lagi nak tersembul air. Yelah, dah lah tengah minum air tertiba terkejut, jadi macam tulah.

"Waa..alaikum..mussalam.. Mel?"

"Haii ika. Lama tak jumpa. Keluar tak bagitahu pun ya" riang suara Sheikh Ameer Ashaari menegur Tengku Raika Nadine.

Habislah kau ika. Damnit.

Angelika menayang senyum yang macam nak tak nak lebih kepada tak ikhlas. Ameer pula pandang dia dengan senyuman yang dah sukar ditafsir. Tengku Haidar Habib yang sedar suasana itu buat derkkk saja. Something fishy here but dia tak nak bersuara kang suasana kekok pula nanti.

Agak lama mereka berbual itu ini dan makan, Tengku Haidar Habib di ganggu dengan satu panggilan.

Hello?

Hel..lo!

Ayu! Why?

Boss he..help me..

Wait! Kau dekat mana?

Arghhh!!

Ameer dan Angelika yang memerhati sejak tadi sudah melempar pandangan hairan. Tak membuang masa Haidar bangun dan berpesan,

"Mel, kau hantar Ika balik erk jap lagi. Aku ada hal. Chaw! "

Angelika ternganga..

habis kau ika, habis!

"Ab..abang.."

Namun Haidar sudah menjauh pergi. Angelika rasa jantung dia dah dup dap dup dap mengepam darah. Sejuk pula terasa malam itu padahal dia rasa macam okay saja tadi.

"Ika.."

Krik.krik.krik.

Ameer panggil lagi, "Ika...." namun gadis itu buat dengar tak dengar sambil mata meliar disekeliling restoran yang diduduki.

" Omg. Shit!"

" Hey ika.. What wrong? Apa yang shit ?" Ameer dah memang hairan dah dengan perangai Angelika di hadapannya ini.

" Better you shut up your mouth and pandang ikut arah jam 5 " serentak itu Ameer keluarkan smartphone dan di angkat seolah-olah ber selfie bersama Angelika. Sebaik gambar di ambil dia perhatikan ada dua orang lelaki botak sedang memerhati ke arah mereka.

"Shit! Asal ika baru bagitahu! Jom blah" bentak Ameer bangun bersama Angelika.

"Eh Mel yang.." tidak habis mengungkap kata, jantung dia lagi bekerja keras dengan debaran hati yang dah macam lari pecut 100 meter . Tahu puncanya apa? Matanya melorot jatuh pada tangannya yang digenggam tangan Ameer.

My Dear Mrs Bond [B1] (COMPLETED)Where stories live. Discover now