#31

5.3K 266 7
                                    

Sesudah makan malam bersama ibunya, Sheikh Rais Afham masuk ke biliknya. Dilabuhkan duduknya di birai katil.

Lalu tangannya mula meraba di bawah bantal tidurnya. Ditarik surat layang yang didapatnya petang tadi. Hatinya begitu kuat bekerja keras tika itu. Entah apa isi kandungan surat itu.

Sheikh Rais Afham,

How r you my lil Hil? Please take care yourself & your mother for me.. And please.. Wait for me.. I'll come back soon.. As soon as possible..

p/s; rahsiakan hal ini dari sesiapa pun

Yours
Hil

------------------

Air mata lelakinya gugur seusai membaca kandungan surat itu. Dia tahu siapa pengirimnya. Dia berazam untuk menyimpan rahsia ini. Surat itu disimpan di tempat rahsianya.

Baru saja dia hendak bangun menutup lampu, sliding door balkoninya diketuk. Dan dia sedikit kaget. Apakah? Dibuka langkahnya menghampiri sliding door itu. Dengan lafaz bismillah dia membuka pintu itu. Dan ..

Krik.krik.krik.

Tiada apa-apa melainkan sebuah kotak di sofa balkoninya. Di ambil kotak itu dan dia memandang kiri kanan , atas bawah, depan belakang sebelum melangkah masuk ke biliknya semula.

-------------------------------------------------------------

Boy,please listen to me.. Train everythings with your mom till you can do it without your mom.. Please.. Simpan barang dalam kotak tu.. Guna bila sampai masanya..
Btw goodnight my lil Hil
----------------------------------------------------------

R

ais Afham ketawa seorang diri. Fikirnya jembalang mana 😂 rupanya. Haih..

Baru sahaja dia ingin melelapkan mata dia teringat kejadian petang tadi.

Flashback

"Ibu.. Boy nak main dekat taman boleh?"

Raisya yang sedang ralit bersama Macbooknya terhenti dan memandang wajah anaknya. Muka seposen macam minta aiskrim. Dia melepaskan keluhan seketika. Bukan sekali dia Rais Afham meminta, tapi sudah berpuluh kali. Bukannya dia tak hendak izinkan. Tapi dia lebih risaukan keselamatan anaknya. Keadaan masih belum selamat sepenuhnya.

"Ibu... Tak apalah.."

"Yalah. Tapi ibu temankan ok. Kita ajak Chio.." Raisya mengalah demi seorang anak. Sayang punya pasal.

Setibanya di taman yang berdekatan di perumahan mereka, Rais pantas berlari ke tengah taman permainan. Panggilan dari ibunya Raisya dibiarkan.

"Raissssssss! Jangan main jauh-jauh nak!" jeritan dari ibunya membuat Rais tersedar. Dia hampir terlupa keadaan sebenar mereka.

"Baikkk ibu!" dia menyahut dengan suara yang sedikit dijeritkan supaya didengari Raisya.

Sedang elok dia bermain digelongsor, ada sepucuk surat jatuh di ribanya. Macam sengaja dibaling. Di ambil dia dan di simpan di dalam poket hoodiesnya.

"Boy!!!!"

Rais memandang ibunya yang sedang berjalan menghampirinya. Dan di seberang taman itu ada lelaki bersama.. Sepucuk pistol? Dan pistol itu menghala ke arah mereka.

"Ibu hati-hati!!!!!!!!"..

Rais menjerit sekuat hati kepada ibunya sebelum Raisya memandang belakang. Raisya yang tidak menjangka hal itu terus melarikan anaknya. Mereka berdua bersembunyi di belakang pokok di taman itu.

"Boy ok?"

Raisya mula bertanyakan keadaan anaknya. Rais yang tenang hanya mampu mengangguk. Raisya terhela nafas lega. Mujur saja anaknya perasan keadaan itu. Macam manalah dia boleh tak perasan.

"Mrs?"

"Chio. Macam mana?"

"Settle. Mrs, ayuh kita pulang. Keadaan begitu tidak selamat sekarang" kata Chio yang baru saja mengarahkan orang bawahannya.

Raisya mengangguk. Di pegang erat tangan Rais Afham yang sedang memeluknya. Hatinya begitu tidak tenteram. Risau akan keselamatan mereka dan hatinya mula berdoa.

End flashback.

Haiiii my dear readers 😍 firstly sorry 😭 sorry sangat² sebab takdapat tepati janji. Sepatutnya dah update. Tapi sorry line tak okay. Dan sorry cerita ni makin hanbar 🙌😢 Btw thanks 😭 sangat2 menghargai dengan kerjasama korang.. Thank you sebab korang.. MDMB dah berjaya #2 dalam ranking Action.. Syukur.. Hope korang enjoy ok.. Keep read.vote.comment. 🙌😋💕


























My Dear Mrs Bond [B1] (COMPLETED)Where stories live. Discover now