#21

5.7K 273 1
                                    

Ahli Trace Hero kini kembali ke markas mereka semula. Mereka berkumpul di ruang mesyuarat dalam bilik utama milik Zuffar. Mereka masih menanti kedatangan 'someone special' yang sudah sekian lama ditunggu.

"Ash,kau call dia suruh cepat sikit" Farrel bersuara kerana rasa kantuk yang dirasainya.

Tika itu mereka semua terlihat kerusi di meja utama itu sedikit bergoyang seperti ayunan buaian.

Ianya seolah ada orang disitu. Tapi.. Setahu mereka tadi mereka masuk bilik itu kosong.. Dan untuk masuk ke bilik ini memerlukan password yang hanya Ameer dan Zuffar saja tahu.

Lalu mereka terdengar ada suara yang bergurindam.

Merdu tetapi agak meremangkan jika dengar..

Apabila banyak berlebih-lebihan suka...
Itulah tanda hampirkan duka...
Ingat akan dirinya mati...
Itulah asal berbuat bakti...
Akhirat itu telah pun nyata...
Kepada hati yang tidak buta...
Gurindam 12 kini mohon berhenti...

Lalu kedengaran gelak yang mereka sangat ketahui. Macam gelakan heroin utama yang berlakon filem puntianak harum sundal malam. Seram.. Dan kerusi itu mula hendak beralih menghadap mereka.

Ahli Trace Hero hanya menanti dengan debar. Tak tahu nak luah apa yang mereka sedang rasa. Nak kata takut, macam tak logik sebab.. Entahlah 😬

"Cak!"🙈

"Kau!!!!!!!!!!!!!!"

Serentak itu Ahli Trace Hero mula menjerit sebab geram dipermainkan seperti itu.

****

Rais Afham terjaga dari lenanya. Tidurnya terganggu kerana merasa dahaga. Bangun dari pembaringannya, dia melihat sudah ada sejar air masak sudah dibekalkan. Ini mesti ibunya yang menyediakan. Tahu-tahu saja ibu ni. Naluri seorang ibulah katakan. Ahaks 😆

Baru saja hendak mengambil jar itu, Rais ternampak sekeping nota. Nota dari ibu dia mungkin. Apabila melihat tulisan, betul sangkaannya.

To Boy Syg, ibu dah bekalkn air utk Boy. Ibu kena hang out kjp. Ada hal urgent. Jgn brjga trus tdur ok bila dh mnum air.    

Dari ibu
Namira

Rais hanya menuruti saja pesanan ibunya. Ibunya macam tahu-tahu saja dia hendak menunggu. Namira. Itu nama yang ibunya guna semasa di Korea. Ibunya dah macam seorang kakak dan guru baginya. Hidup di sana bersama ibu seperti hidup dizaman perang. Ibunya menghabiskan masa berlatih dan berlatih.

Namun ibunya tidak pernah tidak ada tika dia hendak tidur, hendak makan dan banyak lagilah. Ibunya ibarat sejuta orang dalam satu.

Semuanya ibu dia yang lakukan melainkan waktu bermain. Ibu akan benarkan dia bermain di taman bersama bodyguard² Uncle Ayyan.

Semua orang memanggil dia Boy sebab masa dekat Korea, ibu masih belum ada nama untuknya. Dari cerita Uncle Ayyan, selepas sehari dia dilahirkan, ibu koma.

Ibu koma seminggu sebab terjatuh terhantuk dinding. Uncle Ayyan dengan Hyung- hyung yang lain tak tahu nak panggil nama apa. Jadi Uncle Ayyan buat keputusan nak panggil Boy. Rais Afham bangga memiliki ibu seperti Tengku Raisya Namira Selena.

TBC..

Guys jgn lupa stay V&C okay. 😘
Kalau tak ai taknak updte -,-
Sbb ai dh sediakn next chapter auw..
Tetiba idea dtg mencurah² bak salji yg tk wujud d mlaysia ni. Ok mrapu sikit.. 😂 tapi yg Dian bold tu ai serius oky darl²..😏 Btw tajuk gurindam tu gurindam 12. Kalau nk dngar korg search youtube k. Dian suka sbb dia bnyk 'isi'

My Dear Mrs Bond [B1] (COMPLETED)Where stories live. Discover now