#37

4.5K 230 2
                                    

Oklahhh 😂 demi readers2 tersayang yang dah comment.. this gift for your comment 😘👋

"Tuan.."

Hil yang sedang duduk di sofa memandang anak buahnya yang datang. "Apa jadi?"

"Mrs. Namira sudah selamat tiba di Korea tuan.."

'Atas urusan apa dia ke sana?' bisik hati kecilnya.

"Bila?"

"Kelmarin"

Hil memandang lagi anak buahnya yang berdiri di hadapannya tanpa memandang wajahnya.

"Tuan, ada tugasan?" soal anak buahnya.

Hil berfikir sejenak sebelum bersuara.

"Tuan muda?"

Wajah insan yang teramat disayanginya mula menjengah difikiran.

"Tuan muda diletakkan dibawah penjagaan Sheikh A sekeluarga Tuan" jelas pemuda yang bernama Zulkarnain yang merupakan pengikutnya yang paling setia. Dia seorang pekerja yang sangat cekap dan pantas.

"Bagus,teruskan pantauan. Kau boleh pergi Zul" arah Hil dengan tegas.

Hil bingkas bangun menuju ke makmal rahsia yang terletak di bawah tanah miliknya. Kelihatan sahabatnya Nash yang sedang tekun menyimpan data-data terpenting rancangan mereka.

"How about everything man?" Hil mula bertanya apabila Nash selesai melakukan tugasannya.

"Everything almost 98% done and kita cuma perlu jalankan saja proses tu" terang Nash yang merupakan doktor pakar.

"Kau still nak teruskan rancangan ni Hil? Atau kau nak perubahan? Nak still macam dulu.." soal Nash meminta kemestian dari Hil. Hil memandang wajah Nash sambil otaknya ligat berfikir.

"Nash, aku nak tukar plan man. Aku nak..." Hil mula memberitahu rancangan terbaru yang ditambah dan Nash mendengar dengan teliti apa yang disampaikan oleh sahabatnya.

"Bro, aku setuju giler dengan rancangan ni, kalau ini yang terbaik buat kau. Demi kau sahabat dunia akhirat yang dah banyak membantu aku, no problem. Aku sanggup proses" ujar Nash memberi kata sepakat.

Dan rancangan mereka bermula tanpa ada yang tahu.

Tap! Tap! Tap! Tap! Tap! Tap! Tap!

Tujuh panahan yang dibuatnya berjaya dipanah dengan tepat dan tidak melebihi 3 saat. Itulah dia kebolehan yang paling Raisya suka. Dia diajar memanah dari kecil sehingga dia sendiri mampu mengajar anaknya. Baginya memanah adalah salah satu aktiviti kegemaran yang dia jadikan contoh daripada sunnah Rasulullah SAW iaitu kekasih Allah SWT .

Jangan ingat dia dari keluarga yang kaya dan macam mafia berpengaruh dia tidak mementingkan soal agama yer. Sedangkan suaminya dari keluarga berketurunan Sheikh dan dia sendiri turut dibesarkan dari keluarga Sheikh.

Bercerita membabitkan tentang suaminya, dia diserbu rasa sedih dan rindu. Teramat rindu kepada sang suami. Di akuinya walaupun usia perkahwinan mereka belum mencecah setengah tahun dahulu, tetapi kerana  cinta dan tanggungjawab mereka bersatu. Buktinya mereka sudah mempunya Sheikh Rais Afham yang ternyata melambangkan cinta mereka.

Kesedihan semakin mencengkam dirinya tatkala kebahagiaan yang baru dirasai terkorban dengan kehilangan Zufarr Hilal. Kehilangan insan yang setia menemani tidur, yang sentiasa menceriakan hari-harinya selepas berkahwin bukanlah satu perkara yang menggembirakan. Insan itu pergi demi keselamatan dirinya namun nyawa insan itu. Dia lemah! Teramat lemah.

"Selena?" Tengku Razaleigh dengan nama panggilannya Zeigh memanggil Raisya. Disebabkan Raisya tidak memberi respon dia yakin wanita itu sedang mengingati suaminya. Jatuh kasihan dia pada wanita itu. Tetap kuat walau apa saja ujian yang ditempuhi. Kehilangan orang yang tersayang bukanlah mudah untuk diterima. Teramat susah! Oleh sebab dia tak hendak mengganggu Selena, dia membiarkan saja wanita itu dengan lamunan rindunya.

"Akyi, do i have any appointment today with client?"

Akyi yang sedang menyiapkan kerjanya terhenti sebaik mendengar panggilan suara dari bosnya, Sheikh Arayyan.

"Em nope sir. You dont have any appointment or any meeting for today. But, tomorrow you will have meeting with Mr Kim from Tokyo around 10 a.m at our office sir" jelas Akyi dengan penuh teliti.

Arayyan yang mendengar dari dalm biliknya terfikir sejenak.

"Akyi,come in my office now" arahnya.

Akyi yang baru saja menghela nafas, berdiri dan mencapai ipad yang penuh dengan nota kerjanya dan jadual bosnya.

Usai saja Akyi masuk, Arayyan menyuruhnya duduk.

"Are you free tonight Akyi?" tanya Sheikh Arayyan dengan nada perlahan tetapi cukup dengar di telinga Akyi.

"Er yup free. Why ? "

"Em.. Selena asking me to invite you tonight to join for dinner. So will you?" tanya Arayyan lagi. Akyi terdiam dan memandang bosnya sebelum mengangguk setuju.

"Ok. You may go now" ujar Arayyan lalu Akyi mempamitkan dirinya. Sebaik saja Akyi keluar, Arayyan mula bangun dan melompat. Lol 😂 dah macam beruk ko Arayyan

"Kau diam author!" 😒

Ok guys for this chapter pnjg skit .. sikit jalah 😂 sebab taruh utk bab seterusnya ok.. btw sorry bi sis tkpernh nak bagus.. tapi haih itulah

I dont care 😂

Yg penting korang readvotecomment ok 💕
     
-sekian dari author lepasan spm 😂

My Dear Mrs Bond [B1] (COMPLETED)Where stories live. Discover now