#20

6K 251 3
                                    

Hai readers² kesayangan saya sekalian. Sorry sebab lambat updte. Ingat nk double updte. Tpi kesuntukan masa 😭 ouh batinku terseksa ha.. Sorry ssangat sbb skarang bz dengan periksa lpastu dmam panas..  Apa2 pun ni dah updte utk korang .. Selamat membaca 👌😋

Selepas menamatkan perbualan, lelaki berhoodie itu berpusing menghadap meja kerjanya yang tampak gah. Dia membuka salah satu laci meja itu. Diambilnya sebuah frame lalu dibawa ke dada dia. Ditatap wajah yang tersenyum manis di dalam gambar itu. Dia tersenyum walaupun airmata lelakinya mengalir. Dek kerana terlalu  merindukan si dia yang sentiasa bertakhta dihati. Kalau dahulu jauh kini sudah dekat kembali.

***

1900pm

Setelah memarkir kereta mewahnya digaraj, Ameer berjalan masuk ke rumahnya. Dia terus melangkah menaiki ke biliknya. Tanpa disedari dia Raisya baru saja keluar dari ruangan dapur. Raisya pantas menaiki ke biliknya sambil membawa segelas air.

Sebaik sahaja masuk ke biliknya, Raisya mengeluarkan begnya di dalam wardrobe baju dia. Dikeluarkan sebuah busur panah dan diatur langkahnya ke pintu sliding balkoni. Ditarik robot getah  tersebut menghala tepat ke sebuah kereta mewah dan dilepaskan. Terukir sinis senyum dia kerana panahannya tepat mengena sasaran.

Hoodie biru gelap disarungkan ke tubuh sasanya. Sesudah bersiap dia melangkah keluar dari rumah. Cadangnya hendak bawa motor tapi bila melihat awan yang mendung dibatalkan saja niatnya.

Sampai saja di markas mereka, Ameer keluar dari keretanya bersama sebuah kotak. Diberikan kunci keretanya kepada bodyguard yang baru saja keluar dari pintu markas mereka. Keretanya dibawa masuk ke bilik bawah tanah markas tersebut. Ahli Trace Hero yang lain sudah menanti kehadiran dia di dalam kereta sport kalis peluru yang diubah suai oleh mereka.

"Ready guys?" soal Farrel kepada kawan² dia. Ahli Trace Hero yang lain hanya mengangkat thumbs up kepada dia. Lalu kereta tersebut laju membelah jalan bersama pengiring² mereka yang lain.

Baru saja pertengahan jalan, cermin kereta tersebut menampakkan kesan retakan. Itu menandakan mereka telah diserang.

"Weh,siapa pulak serang kita ni?" Rizki mula bersuara.

"Aku rasa aku tahu siapa" ujar Ameer. Telefonnya dikeluarkan dari jaket hoodie tersebut. Didail nombor kegemarannya.

"Helllllo.. Hyung?"

"Hello sayang.. Tengah buat apa tu?"

"Em haahahaha tengah willy ni ha. Asal ko?"

Sebaik sahaja mendengarkan ayat itu, Ameer segera mendail nombor bodyguard yang mengiringi mereka.

"Bos?"

"Kau usya dekat bahagian atas bukit tu ada siapa?"

"Em bos.. Ada orang bos dekat atas sana dengan motor. Nak balas balik ke?"

"Takpayah. Kita patah balik markas"

Sejurus menamatkan perbualan kereta yang dinaiki mereka berpatah balik. Ameer dan ahli Trace Hero yang lain sudah memikirkan apa yang bakal terjadi. Adakah rancangan mereka bakal berjaya?

TBC..
Stay v&c ok guys 😘

My Dear Mrs Bond [B1] (COMPLETED)Where stories live. Discover now