Special Chapter: Can I Kill Him?

40K 968 68
                                    

"Baby, can you help me?" Tanya Qorisy kepada anak angkatnya yang sedang sibuk menggulung mat di dalam studio martial arts miliknya.

"Yes, daddy. In sya Allah."

"Tolong kuncikan studio sebab daddy kena lajak pergi gym dekat Shah Alam. Gym sana ada problem dengan stock pula."

"Ingatkan apalah tadi. Chill, Intan boleh uruskan studio ni. Daddy pergilah mesti budak dekat gym sana tunggu dah lama."

Qorisy melambai ke arah Intan. Berat hati dia ingin tinggalkan gadis itu sendirian. Waktu sekarang pun nak menginjak ke pukul 10 malam. Tak apalah, lagipun mata-matanya dan Ray ada untuk menengokkan anak gadis itu.

"Daddy, just go la. Intan ok." Halau Intan.

Sedang dia ingin menukar baju di tempat khas, terdengar bunyi bising di ruang studio. Rasanya tadi pintu semua terkunci sebelum dia masuk ke dalam bilik persalinan. Hoodie dicapai menyarung tubuhnya yang hanya bersinglet. Tudung pula dia sangkut di luar. Rambut diikat ala messybun dan hoodie ditarik ke depan melindungi rambutnya.

Dia melekapkan telinga di pintu. Ingin mendengar perbualan di luar. Suara lelaki. Aduhai. iPhone pun bateri dah habis. Masak kau Intan. Harap-harap, daddy inform ibu atau abah lah yang dia ada dekat sini.

"Pastikan barang- barang dalam ni semua berterabur. Buat sepah. Bagi amaran dekat orang tua tu jangan sesekali ganggu kita." Arah seseorang.

"Baik, tuan." Sahut mereka yang lain.

"Aduhai, berapa orang pula mamat ni angkut? Macam ramai je." Bisik Intan perlahan pada diri. Bukan apa, ganas dan kasar dia pun masih sedar diri lagi diri tu perempuan. Kudrat dia tetap kudrat seorang perempuan.

Pintu dikuak sedikit. "Krink...."

Apahal pula pintu ni berbunyi. Tak pernah-pernah sebelum ni. Apalagi, memang tajam ah pasang-pasang mata yang ada disitu memandang ke arahnya. 'Intan, better kau lari.' Bisik hatinya memberi amaran

'Tapi, studio daddy?' Kata hati pula melawan.

'Daddy mesti faham.' Otak pula membalas.

'No, aku boleh lawan sek-sek ni.'

'Eh, bukan sekarang nak tunjuk herolah!'

"Hi, again." Intan mendongak memandang lelaki yang berdiri di depannya. 'What the heck! Ni bukan lelaki yang dekat hospital tu ke? Dia buat apa dekat studio daddy?' seribu pertanyaan telah bermain di pemikiran Intan.

"Kau orang tunggu dekat luar ada benda aku nak uruskan dengan perempuan ni?" arah lelaki sombong itu kepada anak-anak buahnya yang sibuk membuat sepah tadi.

"Tapi, bos..." belum sempat lelaki tegap botak itu berkata lebih lelaki itu sudah mengeluarkan aura naganya.

"GET OUT!!!" Bercicip lari mereka. Terabur sungguh larian. Ada yang sampai yang tergolek jatuh. 

"Kau." Dia merentap tanganku dan kemudian menangkap pinggang rampingku. Hoodie terselak. Rambutku terdedah.

Tangannya yang lagi satu naik di rambutku dan melonggarkan messy bun. Terurai rambut panjangku. "Sh.."

"Kau ni perempuan tak elok untuk mencarut dan memaki sesuka hati." Danny cuba membelai rambut ikal Intan. Manakala, Intan cuba melepaskan diri. 

"Eh, suka engkau je kan. Lepaskan aku lah, bodoh!" Aku (Intan) memijak kaki lelaki asing itu.

"Aduh!" 

Terlepas aku dari pelukan lelaki itu. Bapak pervert lelaki ni tidak tahu hukum halal haram. Macam mana aku nak lari mesti depan pintu semua budak dia tunggu. Nak keluar tingkap macam nak bunuh diri sebab studio berada di tingkat 3 dalam bangunan milik daddy. Sekali lagi tangan aku direntap, tapi aku berjaya mengelak dengan menepis. Tapi, seperti lelaki itu juga mahir dengan ilmu pertahankan diri apabila dia mencengkak leherku. Walaupun, tidak ketat tapi mampu mematikan langkahku. Terasa hembusan nafasnya di leherku. "Wangi." bisiknya.

Datuk or Dato'?Where stories live. Discover now