Don't Play with Her! [🔰]

By HarruTsubasa05

44.1K 4.1K 1.1K

[This story will be HIATUS for a while!] Gempa hanya seorang gadis kampung yang akan pulang ke pangkuan ayahn... More

This Girl
Step-Family
Walking on the Street
Meet with 6 annoying guys?!
The Unexpected Gift
The Dancing Night
A Sudden Attack!
A Sudden Attack! (Pt. 2)
A Sudden Attack! (Pt. 3)
Her Past
Silent Killer
A Gift!
Her Love
Her Love (Pt. 2)
New Plan
Dinner
First Job!
The Reason Why...
What's The Matter?
A Little Moment
Bye! and Hello!
Chaos
Chaos (Part 2)
Welcome to University!
Little Kimchi
Forgive Us
The Game is Begin
Let's Forget for A While
First Day!
Oh?
Remember This!
Military
I Know Your Intention
Right Over Here
Play Victim

Sudden Attack Again?!

1.1K 120 19
By HarruTsubasa05

Kembali ke pejabat Amato. Kini Amato sedang mengajar Gempa beberapa perkara asas yang perlu diuruskan sebagai ketua cawangan syarikat yang berjaya. Gempa yang sedari tadi sedang cuba menelaah dan memahami setiap ayat dan kata yang keluar dari ayahnya hanya mampu menganggukkan kepalanya sahaja.

"Jadi, kalau Gempa nak tahu tentang perkembangan syarikat ni sama ada ia naik, maju ataupun tidak, Gempa tekan sahaja dekat sini dan carta pai serta grafnya akan keluar dengan serta-merta. Tentang update kemajuan syarikat ni Gempa tak perlu risau sebab PA ayah yang selalu tolong. "

"O-oohh... Begitu. " Gempa sekadar mengangguk faham dengan mata yang terkebil-kebil.

Amato sedikit tertawa lucu melihat anaknya yang dia tahu bahawa Gempa sedang mengalami kesukaran untuk memahami syarikat itu. Namun dia pasti bahawa Gempa tidak akan terlalu mempersoalkannya kerana Gempa adalah satu-satunya harapannya.

"Jadi, kamu faham? " Amato bertanya sekali lagi untuk kepastian.

"Aaa..? Eerr... Ye kot? Tetapi jikalau nanti Gempa tidak faham akan sesuatu, bolehkah Gempa bertanya pada ayah? "

"Boleh saja, sayang. Kalau kamu nak tanya apa-apa, kamu call je ayah, ya? "

Gempa menganggukkan kepalanya tanda faham akan arahan Amato.

Entah apa yang merasuki mu~
Hingga kau tega mengkhianati ku
Yang tulus... Mencintaimu~

"Mak aih! Bapak aku pakai ringtone ni dekat fon dia?! " Terkedu Gempa seketika apabila bunyi nada dering dari telefon Amato kedengaran.

Amato yang mendengar bunyi deringan telefonnya hanya menjawabnya dengan muka yang bersahaja namun tidak bagi Gempa. Entah kenapa walaupun itu adalah nada dering dari telefon ayahnya tapi dia pula yang tiba-tiba rasa malu. "Ayah... Apa kena dengan ayah ni...? " Gempa mengurut dahinya pening.

"Ya? Ah... Yeke? Baiklah kalau macam tu. Nanti saya akan hantarkan anak saya. Dan, tolong buat seperti biasa yang sebelum ini saya pernah arahkan kamu buat. Ok, terima kasih. "

Amato mematikan panggilan selepas tamatnya perbualan. Dia kemudiannya menatap semula ke arah Gempa. "Gempa, ada orang ingin bertemu kamu."

"Eh? Siapa? " Gempa bertanya hairan.

"6 Saudara Boboiboy. Mereka sudah tunggu kamu di gate bangunan. "

"Hah?! Kenapa tiba-tiba?! Gempa.. Gempa tak nak lah jumpa diorang! Diorang seperti mengganggu hidup Gempa saja... Gempa rimas... "

"Gempa, ini adalah arahan. " Amato tiba-tiba berkata tegas ke arah puterinya.

Gempa terkedu apabila mendengar kata-kata tegas nan dingin itu. Dia tahu, pasti ayahnya ada rancang sesuatu untuk kebaikan sesuatu perkara. Dan dia pula yang menjadi mangsa keadaan.

Gempa menghela nafas dalam diam lalu mengangguk kecil. "B-baiklah... Gempa faham. " Usai Gempa berkata demikian, Amato pun mengusap kepalanya lalu berlalu pergi meninggalkan Gempa sendirian.

💖✨💖✨💖✨💖

Gempa melangkah keluar apabila lif yang dinaikinya telah sampai di bahagian G. Dia berjalan melalui pintu utama bangunan pejabat dan sambil-sambil itu matanya melilau mencari kelibat manusia yang sedang berada di dalam fikirannya sekarang.

"Gemgem! "

Terdengar suara panggilan seseorang, pantas Gempa menolehkan pandangannya ke arah suara tadi. Dan dia dapat melihat, 6 lelaki dewasa yang tampan parasnya belaka sedang berdiri dan memandangnya bersama. Satu helaan nafas keluar dari celah mulut Gempa lalu dia pun berjalan menghampiri mereka.

"Kenapa korang datang nak jumpa aku ni? " Tidak berbasa-basi lagi, Gempa terus bertanyakan tujuan mereka.

"Kami datang ni nak jemput kau lunch dengan kitorang lah! Jom, Gem! Kita makan masakan Indonesia!" Dengan penuh keterujaan Taufan mempelawa Gempa bagi pihak sahabatnya yang lain.

Gempa tidak membalas kata-kata Taufan. Sebaliknya, dia menatap sahaja wajah jejaka di hadapannya itu. Bukan pandangan biasa, namun pandangan yang geram dan tidak puas hati akan sesuatu.

"Gem? Something's wrong? " Ais bertanya apabila dia sedar akan pandangan Gempa itu.

Gempa menarik dan menghela nafasnya bagi menenangkan dirinya. "Tidak. Ini bukan masa yang sesuai. Aku akan beritahu mereka selepas ini. " Gempa kembali memandang ke arah mereka berenam.

Seukir senyuman dipamerkan kepada mereka. "Tidak. Tiada apa-apa. Baiklah, ayuh kita pergi. "

💖✨💖✨💖✨💖

Kini mereka bertujuh telah pun tiba di sebuah mall yang agak besar di bandar tersebut. Gempa melihat mall yang besar itu dengan pandangan bersahaja. Tiada apa pun yang menarik dengan mall itu. Ditambah pula mood dia sekarang sedang dalam keadaan tidak baik.

"Yosh! Jom kita makan? Aku dah lapar betul dah ni! " Blaze merangkul bahu Gempa sambil mengajak yang lain untuk masuk.

Mereka tidak membantah apa-apa. Dan hanya mengekori sahaja Blaze dan Gempa yang berjalan terlebih dahulu ke hadapan.

Siiuuu- Zzuupp!

"Tsk! Jaga-jaga, Gempa!! "

"Huh? "

Dengan refleks yang cepat Gempa menarik dirinya dan Blaze mengelak dari sebuah panah yang jauh terbang dan ingin menyerang mereka secara tiba-tiba. Namum nasib baik mereka berdua selamat. Gempa mengerling ke arah Halilintar. "Yang berikan amaran dekat aku tadi tu... Dia ke? "

Yang lain yang tidak sedar akan pandangan Gempa mula melihat dan mencari punca asal kedatangan anak panah tadi yang kini sudah pun jatuh di atas lantai konkrit. Mereka pada masa yang sama juga menjaga diri masing-masing agar tidak terleka akan apa-apa perangkap. Takut-takut jika ada yang berkehendak untuk menjatuhkan mereka. Siapa tidak mahu? 6 Saudara Boboiboy kan adalah para CEO di setiap cawangan syarikat yang hebat-hebat belaka!

"Apa benda tadi tu?! " Taufan bertanya hairan. Matanya masih tidak lekang melihat kawasan sekelilingnya.

"Anak panah. Aku rasa ia datang dari atas-atas bangunan dekat-dekat kita ni. " Solar menjawab. Dia pun segela menelefon pengawalnya untuk meminta bantuan.

"SERAAAANNNGGG!!!! "

Tiba-tiba pula kedengaran suara jeritan seseorang yang nyaring membuatkan 7 orang itu serentak berpaling ke arahnya. Alangkah terkejutnya mereka bahawa mereka melihat sekumpulan lelaki asing yang berpakaian seperti pengganas berlari mendekati mereka bertujuh dengan lengkap bersenjata.

"A-apa jadi ni?! " Blaze bertanya dengan nada yang terkejut. Serta-merta dia bersama yang lain membuka kekuda dalam luar pemikiran.

"Kita diserang?! Hali, kau buat hal apa lagi weyh?! " Tak semena Solar pergi tuduh Halilintar sebagai perilaku utama serangan mengejut itu.

Halilintar yang dituduh mula menjeling ke arah Solar dengan marah. "Aku pulak?! Aku takde kaitan apa-apa pun lah! "

"Habis?! Macam mana diorang boleh nak serang kita ni?! " Taufan pula bertanya dengan nada panik.

"Mana lah aku tahu!! Korang yang tuduh aku ni apahal?!" Jawab Halilintar yang masih tidak berpuas hati.

"Diam! Waktu macam ni pun korang sempat nak gaduh?! Lawanlah cepat diorang tu!! " Ais yang tadinya berdiam diri kini mula menjerit geram. Sabar jelah.

Mendengar arahan tegas dari Ais, yang lain mula melupakan hal tadi dan kembali fokus kepada musuh yang kian mendekat. Ais dan Thorn menarik Gempa supaya gadis itu masuk ke dalam perlindungan mereka berdua sementara yang lain mula mengelilingi mereka bertiga untuk melindungi mereka.

Sebaik sahaja pihak lawan tiba, Halilintar, Taufan, Blaze dan Solar mula menyerang mereka dan membawa musuh masing-masing menjauhi Ais dan Thorn dari melindungi Gempa.

Walaupun ramai yang menumpukan perhatian dalam berlawan dengan 4 jejaka tadi, namun masih ada segelintir yang datang menyerang Ais dan Thorn juga. Namun begitu, mereka sama sekali tidak terleka dan malah mereka sudah pun bersiap sedia akan serangan musuh.

Ais menggunakan mesin renjatan elektrik untuk menyerang musuh manakala Thorn sekadar mengelak dan menumbuk pihak lawan di tempat yang dapat melemahkan pihak lawan. Pergaduhan antara Ais dan Thorn sekadar biasa-biasa sahaja dan tidak terlalu menyakitkan. Berbeza pula di pihak yang lain. Kelihatannya, Halilintar, Taufan, Blaze dan Solar melawan pihak musuh dengan begitu... Ekstrem sekali. Setiap saat dapat didengar das tembakan dan jeritan kesakitan dari pihak lawan.

"Wahahahaahhha!! Tembak lagi Taufan!! Kita tembak diorang secara berjemaah!!"

"Yosh!! Wahahahahah!! Blaze! Kau bom kumpulan sana! "

"Roger!! Rasakan letusan bom keinsafan!!! "

"WOOII!!! NAK LAWAN TU BUATLAH BETUL-BETUL!!! "

Kemarahan Halilintar langsung diabaikan oleh Taufan dan Blaze. Nampaknya mereka berdua begitu seronok 'berlawan' dengan pihak musuh.

Dan pergaduhan itu berlaku memang cukup lama sehingga datangnya pihak polis bagi menghentikan keadaan.








TBC(?)

Tiba-tiba pula kena serang. 😅 Maaf kalau hambar, ya? Susah betul nak kembangkan cerita ni sampai ke penamat yang telah dirancang. Tapi takpe. Ani akan cuba berikan yang terbaik! 😉
.
Dan oh ya, Ani nak minta tolong boleh? Tolong doakan kesihatan Ani, ya? Ani sedang dalam keadaan yang agak membimbangkan sekarang. Mata Ani jadi pedih dan berair, sakit tekak, sakit habis satu badan, selesema dan badan Ani juga panas semacam. Ani risau kalau tak sembuh nanti jalan cerita terpaksa dihentikan. Jadi mohon doa semua, ya? 😣
.
Terima kasih! 😄

Continue Reading

You'll Also Like

4.7K 657 55
❝ Ajar aku bunuh diri. ❞ Halilintar Grandville, putera kedua dari keluarga yang berpengaruh. Wajahnya tanpa ekspresi, tatapannya dingin dan rahsia Ha...
42.7K 2.4K 46
Selepas kejadian Galaxy Cosmos, Bbb dan kawan2 nya diberi misi baru. Tetapi, semasa menjalankan misi Bbb tiba2 hilang selepas suatu kejadian tak didu...
38.5K 2.9K 156
BoBoiBoy dan kawan-kawan menjalani hari yang biasa di stesen TAPOPS. Sehinggalah power sfera perentas dimensi Gigabot tiba. Gigabot: Urgh.... BoBoiBo...
406K 18.7K 47
Zawana ialah gadis berumur 22 tahun. Cubalah teka. Dia tersuka dekat abang kawan dia, Akmal. Akmal ni pulak abang sulong daripada 3 orang adik beradi...