43|BLUE WOLF

6K 304 27
                                    

“It's time to finish the game”

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

“It's time to finish the game”

🔱🔱🔱


Beberapa minggu kemudian...

Leader terduduk lemah di atas kerusi kayu itu. Jacket hitam di tanggalkan dengan malas lalu di campak di atas meja kecil hadapannya. Dia sudah letih setelah pulang dari beberapa tempat dia pergi. Dia masih mencari jejak orang itu, orang yang selalu memberinya target untuk membunuh.

Dia selalu dapat rasakan orang-orang itu semakin menghampiri dirinya, cuma tidak muncul lagi secara berhadapan. Leader selalu berhati-hati saat keluar dari rumah kerana dia tahu mesti ada mata-mata yang memerhati dirinya.

Matanya yang ingin terpejam rapat terhenti dan matanya terbuka luas. Cepat-cepat dia mendapatkan kembali jacket hitamnya itu. Tangannya terus memasukkan dalam pocket dan mengambil sesuatu.

Beberapa keping gambar serta kertas berisi ugutan terakhir untuknya. Leader membuka kertas terlipat itu dan di baca. Rahangnya di ketap kuat saat membaca ugutan pada atas kertas itu.

Leader tahu yang dia sudah kesuntukan masa dalam menyelesaikan masalahnya untuk cuba jumpa sendiri orang itu. Nak ikutkan pada mulanya, dia ingin larikan diri jauh dari tempat dia tinggal dan dia tidak akan ikut arahan orang yang selalu memberinya target. Tapi disebabkan keselamatan orang sekelilingnya dan punca datang daripadanya, dia cuba untuk menangani seorang diri.

Matanya teralih pula pada beberapa keping gambar di hadapannya.

"Tak guna kau-" ujar Leader dengan perasaan yang tidak puas hati. Gambar itu ada wajah Delivia yang di ambil secara spontan. Satu keping lagi terhias wajah Carlo. Juga gambar Hans. Perlahan-lahan Leader memusingkan gambar itu dan lagi sekali tulisan berbau ugutan tertulis di belakangnya.

"Just wait. Angels will come to take your life and they too, get ready"

Leader merenung tajam pada ayat itu setelah di baca perlahan. Nampaknya dia memang kena bertindak sekarang. Dia perlu cari siapa sebenarnya orang itu.

Skip-

Tap!

Tap!

Tap!

Bunyi tapak kasut seseorang mula kedengaran.

Kini sepasang kasut tumit tinggi berhenti di hadapannya. Wajah perempuan itu memandang wajah Leader yang masih berdiri di situ. Wajah Leader masih menunduk ke bawah seakan termenung.

Suasana jeda seketika.

"Hello? " Aurora mula memanggil. Tali beg tangannya yang tersangkut di bahu kanan, di betulkan sedikit. Rambut panjangnya di selak ke belakang. Cuaca pada hari ini sungguh panas sekali rasanya. Tubuhnya sedikit penat kerana hampir separuh hari menyiapkan kerjanya. Semanjak Mr Lorenzo telah meninggal, Aurora mengambil alih dalam syarikat milik daddynya.

[C]Black Crown|Mafia • 𝐵𝒞𝑀✓ Where stories live. Discover now