34|LITTLE LOVE

6.3K 340 32
                                    

“You'll never be alone, I'll be with you from dusk till dawn, baby i'm right here”

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

You'll never be alone, I'll be with you from dusk till dawn, baby i'm right here”

🔱🔱🔱


[Italy]

Beberapa hari kemudian-

"Help me! " seorang wanita berusia 40-an terus menjerit saat beg tangannya di ragut oleh seorang lelaki yang sudah melarikan diri bersama beg wanita itu.

Leader dan Delivia yang sedang berehat sambil khusyuk bermain dengan telefonnya di luar restoran terkejut dengan suara itu. Pantas mereka menoleh ke arah wanita itu dan mata mereka juga ternampak kelibat peragut yang sedang berlari menyelit masuk pada orang ramai di sekitar situ.

Leader dan Delivia berpandangan dan pantas mereka bergerak mengejar peragut itu. Delivia mengejar lelaki itu yang telah pun melalui orang ramai yang sedang berkumpul melihat persembahan kecil di jalanan itu.

Jadi Delivia juga terpaksa ikut ke mana lelaki itu melarikan diri. Matanya masih dapat lihat ke mana lelaki itu pergi kerana tidaklah lari laju sangat jadi Delivia boleh mengejarnya.

Manakala Leader sudah memanjat anak tangga yang boleh bawa dia naik ke atas rooftop bangunan di situ. Telefon di keluarkan lalu mendail nombor Delivia.

"Where! " soal Leader sambil memegang telefonnya itu. Dia sudah berdiri di atas rooftop bangunan yang tidak terlalu tinggi dan bangunan si situ adalah rapat-rapat. Kedua matanya masih memfokus mencari kelibat lelaki itu yang masih pasti berada di bawah sana.

Delivia yang tekun mengejar sambil memegang telefon ke telinganya terus menyembunyikan diri saat lelaki itu melihat sekeliling. Kawasan sekitar itu sudah tidak ramai orang. Lelaki itu masuk ke lorong yang sunyi itu.

"Bawah! Dia masuk dalam lorong, belakang bangunan kelab malam" Delivia membalas laju. Tubuhnya masih berdiri di sebalik tiang. Kedua matanya tertumpu pada seorang lelaki yang sudah masuk ke dalam lorong itu.

"I'm coming-" Leader menutup panggilan. Delivia menyimpan telefonnya di dalam pocket seluar jeansnya. Delivia tersenyum senget lalu berjalan ke arah lorong itu.

Rambut warna silvernya itu di ikat tocang seperti ponytail. Kelihatan lelaki itu sudah menunduk di tepi dinding sambil membongkar isi beg tangan wanita tadi. Delivia menggeleng perlahan.

"Oh God, I think I smell bad here! Mana datangnya ni!" ujar Delivia sambil menutup hidung dengan jarinya. Muka lelaki itu sudah cuak saat mendengar suara seseorang yang berada di situ. Lelaki itu cepat-cepat menyorokkan beg tangan itu ke tepi kotak-kotak yang ada di situ.

Lelaki itu berdiri lalu memandang Delivia yang sedang berlakon menutup hidung sambil berjalan tak tentu arah itu.

"Hey perempuan, get out of here now!" marah lelaki itu. Delivia berhenti berjalan lalu memandang lelaki itu.

[C]Black Crown|Mafia • 𝐵𝒞𝑀✓ Where stories live. Discover now