Bab 38

1.7K 98 2
                                    

Theo masuk ke dalam cafe seperti yang dijanjikan oleh Davika

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Theo masuk ke dalam cafe seperti yang dijanjikan oleh Davika. Entah dia sendiri pun tidak tahu apa sangat perkara penting yang Davika nak beritahu sampai bertemu janji dengannya.

Davika tersenyum sebaik melihat Theo.

"Dont waste my time Davika. Just straight to the point!" kata Theo dengan dinginnya.

"Theo. Aku nak jumpa kau sebab aku..aku nak minta maaf. Aku kejam Theo. Aku sanggup lukakan hati Noah selama ini.
Aku fitnah Hana sampai dia dibuang dari keluarga Noah. Aku memang layak dibenci tapi aku buat semua ini sebab aku diugut,"

Air mata mengalir keluar dengan derasnya. Davika mengeluarkan telefonnya. Dia menyuruh Theo membaca mesej yang dihantar oleh seseorang.

Kalau kau tak buat apa yang aku suruh aku akan pastikan nyawa keluarga kau berada di tangan aku. Kau kena huru harakan keadaan keluarga Noah. Aku bagi kau masa sebulan sahaja kalau kau dapat langsaikan misi ini aku tak akan ganggu kau lagi - UNKNOWN

Theo terkejut melihat mesej itu.
Davika telah diugut selama ini.
Mati mati aku fikir Davika ni jahat dan perosak rumah tangga orang rupa rupanya dia diugut. Kejam sangat orang tu. Bisik dalam hati Theo.

"Its okey Davika. Kau tak salah pun. Keadaan kau sangat bahaya dan kena berhati hati selepas ini. Nanti aku sampaikan kepada Noah tentang perkara ini supaya dia tak salah faham. Aku maafkan kau," ujar Theo tanpa menyelidiki perkara iti dengan lebih mendalam.

"Theo aku nak ucapkan terima kasih banyak banyak. Memandangkan Noah berada di Thailand sudi tak kalau kau gantikan tempat dia. Aku sebenarnya nak jemput Noah dinner di LA'Hotel dengan Hana sebagai tanda maaf sebab aku tak nak terus rasa bersalah. Aku nak tebus kesalahan aku," kata Davika dengan air mata yang mengalir tidak terhenti henti sedari tadi.

"Kalau macam tu aku okey je lagipun aku kesian dekat kau Davika. Kenapa kau tak report je polis tentang hal ni?" tanya Theo.

"Tak boleh Theo. Keadaan akan lebih teruk jika aku libatkan hal ini dengan pihak polis. Aku tak nak kehilangan keluarga aku.
Mereka adalah satu satunya tempat untuk aku mencurahkan kasih sayang. Tanpa mereka aku tak ada sesiapa lagi," kata Davika dengan sebaknya.

Theo mengangguk kepalanya tanda faham.
Sungguh dia kesian melihat Davika. Tak disangka gadis di hadapannya sekarang berdepan dengan belenggu hidup.

"Pukul 7 malam jumpa dekat cafe LA'Hotel. Aku nak bincang banyak perkara lagi. Itupun kalau kau sudi nak dengar masalah aku," ujar Davika dengan nada yang sedih.
Tisu di dalam tas tangannya diambil lalu dilap pipinya yang dibasahi dengan air mata.

"Baiklah," balas Theo yang bersetuju tanpa memikirkan kerjanya yang masih lagi berlambak.

Davika tersenyum senang dan terus mengesat air matanya.

***

Kereta BMW milik Theo bergerak keluar dari kawasan Villa tepat pada pukul 6:30 petang.

Setiba Theo di tempat parking kereta kebetulan juga Davika meletakkan kereta di tempat yang sama.

"Eh Theo. Jomlah pergi di cafe tu kebetulan kita letak kereta di tempat parking yang sama," kata Davika seraya tersenyum.

Theo juga turut senyum. "Ouh hye. Yelah jom," balas Theo.

Sampai sahaja di Cafe LA'Hotel milik keluarga Rayden mereka pun mengambil tempat duduk. Makanan dan minuman sudah disediakan di atas meja itu.

"Silakan. Miss Davika and Mr Theo," ujar seorang pekerja perempuan berserta satu senyuman manis.

Di dalam cafe itu hanya mereka sahaja pelanggan pada malam itu. Cafe ni memang tak laku ke apasal sunyi je aku tengok. Cafe nampak dari jauh boleh tahan mewah tapi sayang pelanggan selain dari kami berdua tak ada pula. Bisik dalam hati Theo.

"Saya minta maaflah kalau makanan ni tak sedap. Ini je yang saya mampu buat," ujar Davika dengan nada yang bersalah.

"Eh takpe. Ni dah terlalu banyak bagi aku," balas Theo.

"Jomlah makan. Aku dah lapar pula tengok makanan ni," Davika ketawa kecil.

Mereka pun menjamah makanan yang sedap sedap belaka itu.

"Sedap. Pandai kau pilih. Semua makanan ni kegemaran aku pula," ujar Theo sambil menikmati makanan itu.

"Betul ke?lepas ni bolehlah aku buatkan makanan macam ni untuk kau. Tak apakan?" tanya Davika.

"Memang free lah namanya kalau kau tolong aku buat makanan macam ni," Theo ketawa kecil.

"Its okey. Aku boleh je buat,"

Davika juga ikut ketawa.

Beberapa minit kemudiaan belum sempat Noah dan Davika meneguk jus oren yang terhidang di atas meja itu kepala mereka terasa berpinar.

Noah dan Davika lantas memegang kepala mereka yang mula berdenyut. Masing- masing menahan sakit di bahagian kepala.

Lama kelamaan pandangan mereka mula menjadi kabur sebelum kedua duanya terjatuh dari atas kerusi dalam keadaan yang sudah tidak sedarkan diri.

Setelah memastikan semuanya telah berhasil. Seorang lelaki yang lengkap berpakaian serba hitam dibantu oleh dua orang pekerja perempuan di cafe LA'Hotel itu mengangkat Theo dan Davika menuju ke dalam satu bilik sewa di hotel itu.

"Baringkan mereka berdua di sana. Aku nak ambil gambar," arah lelaki itu dengan senyuman kejahatan yang terpamer di bibirnya.

"Baiklah tuan," balas dua orang pekerja perempuan di cafe LA'hotel. Mereka hanya mengikut arahan bos mereka tanpa sebarang bantahan.

Comformeter ditarik sehingga paras bahu. Beberapa gambar pun diambil dengan hati yang puas.

"Semua dah selesai. Joey kau kenal kan Daniella. CEO di syarikat Livingston Family?kenal tak?" kata lelaki itu.

"Kenal tuan,"

"Dia akan datang di sini lepas ni. Kau beritahu dia yang suami dia ada di bilik bernombor 121. Cakap dekat dia lagi yang suami dia datang di sini bersama dengan seseorang untuk dinner. Selepas itu kau buat alasan sendiri!jangan tanya siapa yang beritahu!faham kan?"

"Faham tuan," balas Joey.

"Good. Awas kalau kau cuba buka cerita!kalau kau tak nak gaji kau tak dibayar selama lima bulan!" amaran diberikan sebelum lelaki itu melangkah keluar dengan senyuman kemenangan di bibir.





Whats going on after this?😢

Bᴇ Mʏ Lᴀsᴛ Vᴀʟᴇɴᴛɪɴᴇ ✔ [COMPLETED]Where stories live. Discover now