Bab 17

2K 154 4
                                    

Noah dan Davika berjalan-jalan di sekitar Eiffel Tower tepat pada pukul 1 pagi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Noah dan Davika berjalan-jalan di sekitar Eiffel Tower tepat pada pukul 1 pagi. Ini semua plan dari Noah yelah dia kan nak beromantis dengan wife palsu dia tu.

Tepat pada pukul 1 pagi, kemuncak persembahan selama 5 minit membuatkan mereka terpesona apabila lampu utama menara dimatikan dan hanya pancaran cahaya indah menghiasi langit gelap Paris.

Noah merangkul pinggang Davika. "This is the reason why I bring you here at 1 a.m." ujar Noah. Keindahan Eiffel Tower ketika itu membuatkan dia berasa tenang. Tempat inilah yang selalu dia pergi jika dia ingin menenangkan dirinya.

"Its really beautiful. Noah can you promise me that you will never leave me alone?" kata Davika perlahan.

"As long as I am with you I wont leave you my wife. I have a surprise for you. But close your eyes first," Noah tersenyum lalu mengucup dahi Davika.

"Wait. I want to ask you. Do you love me Noah?Macam mana kalau suatu hari nanti ada perempuan yang lebih baik dari saya hadir dalam hidup awak?" Davika berkata dengan nada yang serius. Entah kenapa dia rasa tetiba pula nak tanya soalan itu kepada Noah.

"You are wife and yes I love you. Davika dont worry I only need you in my life. Awak seorang pun dah cukup jadi peneman hidup saya dan saya tak suka kehadiran orang ketiga and trust me you are my first and last," rambut Davika dibelainya lembut.

Davika tersenyum. Maafkan aku Noah sebab aku sebenarnya orang ketiga hadir dalam hidup awak dan Hana. Aku buat semua ni sebab aku tahu kau mampu buatkan aku bahagia.

"I hope hubungan kita kekal selama lamanya. I promise I akan jadi wife yang terbaik untuk you. I love you hubby and now I will close my eyes," kata Davika berserta dengan senyuman manis di bibirnya.

"And I hope that too. Just close your eyes until I ask you to open,"

Noah pun membawa Davika di satu tempat dalam keadaan mata Davika yang masih tertutup rapat.

"You nak bawa I pergi mana ni?" tanya Davika. Rasa berdebar pula dia saat ini.

"Sekejap lagi awak akan tahu. Make sure jangan dulu buka mata tu,"

Mereka pun sampai di satu tempat yang sudah ditempah oleh Noah berdekatan dengan tepi pantai untuk dia dan Davika.

Candle light mengelilingi pasir yang diukir berbentuk hati bersama dengan taburan bunga rose berwarna merah begitu menarik perhatian sesiapa sahaja memandangnya. Di sekitarnya pula terdapat lampu bola kecil yang merambat di kayu yang kelihatan cantik dengan cahayanya yang dipasang sedemikan rupa.

Tempat itu sungguh sesuai untuk mereka yang ingin menikmati suasana romantis dengan cahaya temaram kuning yang indah.

"Okey now open your eyes," arah Noah. Perlahan lahan Davika membuka matanya. Dia memandang sekeliling di mana dia berada sekarang.

"Wow its look so beautiful!I like it so much. Thank you hubby!" kata Davika dengan terujanya. Tapi kau kena ingat Davika tak selama lamanya kau akan nikmati semua ini. Bisiknya dalam hati.

Perasaan sedihnya terus disembunyikan ketika itu. Dia tidak mahu Noah menyedarinya nanti susah lagi dia nak jawab.

"Hari valentine ni saya nak nyanyikan satu lagu khas untuk awak," Noah mengambil gitar yang sudah pun tersedia di sebelahnya.

Davika mengambil tempat duduk. Tangannya ditepuk apabila Noah mula memetik gitar.

Lagu 'perfect by Ed Sheeran' dipilih Noah pada malam itu. Suaranya yang begitu merdu membuatkan Davika bagaikan terbuai seketika.

Dahlah handsome, romantik, baik pandai menyanyi pula tu. He's really my type. Aku janji tak akan lepaskan dia walau apapun yang terjadi sebab aku yakin dialah kebahagiaan aku selama lamanya.


***

Mata Hana tak berkelip apabila mendapat tahu yang Theo dan Daniella sebenarnya adalah pasangan suami isteri.

Daniella menahan tawanya melihat reaksi Hana. Dah macam patung tak bergerak pula aku tengok Hana ni.

"Macam manalah aku tak boleh sedar selama ini. By the way both of you look so perfect," kata Hana lalu menayangkan senyuman.

Theo juga begitu terkejut apabila dia mendapat tahu yang Hana adalah adik kandung Daniella tetapi perkara ini belum sampai di pengetahuan Hana.

Rupanya kawan yang dianggapnya selama ini adalah adik iparnya. Kalau bukan kerana Daniella yang memberitahunya tidak adalah dia kenal siapa Hana.

"So Hana lepas ni kita buli Theo ada juga partner aku. You know what Hana Theo selalu menang tau dan dia selalu buli Daniella lepas ni kita buli dia pula," kata Daniella separuh berbisik kepada Hana.

Hana tergelak kecil. Muka Theo sudah berkerut. Apalah yang diorang rancang nak kenakan aku pula ni. Kalau macam ni pasrah jelah.

"Hana akan bantu akak. Dont worry," balas Hana. Daniella dan dia tergelak mengejek Theo. Ala tak apakan kalau sekali sekala bergembira dengan Hana ni. Bisik dalam hati Daniella.

"Okey I know you are the winner after this sayang but I wouldn't give up for you honey," kata Theo lalu mengenyitkan sebelah matanya.

Hana ketawa melihat wajah Daniella yang sudah berwarna merah menahan malu. Sengajalah tu nak kenakan saya balik. Bisik dalam hati Daniella.

Alangkah bagusnya kalau dia pun seperti mereka tapi apakan daya itu semua hanyalah mimpi. Hari valentine ni sepatutnya hari kejutan untuk Noah dimana dia ingin memberitahu bahawa dia disahkan mengandung namun semuanya tidak kesampaian.

Tak apalah, mungkin semua ini takdir untuk aku. Mungkin Noah dan Davika sudah pun bahagia di France sekarang ni. Kalau jodoh mereka memang kuat mampukah aku untuk menerimanya?

Bᴇ Mʏ Lᴀsᴛ Vᴀʟᴇɴᴛɪɴᴇ ✔ [COMPLETED]Where stories live. Discover now