25. ages (fantasy fiction)

1.1K 99 4
                                    

Title = ages
Cast = jihyo & jungkook
Request by JeonSooYeon8197

---------------

Jungkook menggenggam penumbuknya, mukanya bermerah dan jelas kelihatan urat di tangannya.

"macam mana mereka boleh tahu? Bukan ke identiti telah diubah!" jungkook mencelur tajam penolongnya.

"saya tidak tahu tuan, tapi dalam siasatan yang telah dibuat, anggota mereka berkawan baik dengan..." belum sempat juhon menerangkan lebih lanjut, jungkook telah menterbalikkan meja sehingga peralatan tadi bersepah di atas lantai.

"kita perlu bertindak sebelum terlambat, pastikan pengawal membuat tugas dengan baik. Panggil jimin datang ke bilik saya" jungkook duduk di atas kerusinya, kepalanya dipicit perlahan. Setelah penolongnya telah pergi, jungkook menggerakkan jarinya ke kiri dan ke kanan dan barang yang bersepah tadi kembali ke tempat asal.

"tunggulah kau, one evil kau tak tahu kau tengah berlawanan dengan pihak yang salah" jungkook mengambil kertas ancaman one evil tadi dan dikoyakkan menjadi cebisan kecil.

--------------

"jihyo, jom ikut aku pergi satu tempat ni, aku nak tunjuk sesuatu" jinyoung memeluk sebelah tangan jihyo, salah satu cara nak pujuk jihyo.

"sorrylah, omma aku tak kasi keluar bila periksaan nak dekat ni" jihyo melentokkan kepalanya di bahu jinyoung meminta simpati.

"takpelah nak buat macam mana, omma kau garangkan" jinyoung tergelak kecil, teringat ketika dia datang ke rumah jihyo dan omma jihyo tengah memarahi jihyo. Dia pun naik seram.

"tau pun kau" jihyo menepuk bahu jinyoung, tabiat biasa dia. Jinyoung menggosok tempat tamparan jihyo tadi. "kau ni, aku tampar sikit pun dah sakit, tak kuatlah" jinyoung hanya tersengih dalam sakitan. "oklah aku pergi dulu" jihyo berkata apabila bas yang dia naiki telah sampai. Jinyoung memandang jihyo yang memasuki bas sebelum kakinya bergerak ke tempat yang sedikit terpencil.

-----------------

Jihyo berasa tidak selesa, dari tadi lelaki yang berpakaian hitam itu sering mencuri tengok kearahnya. Kalau ye pun nak curi tengok tu pandailah sikit cover ni tak sampai orang sebelah dia pun perasan. Bila mata dia dan mata lelaki itu bertemu, dia berasa aura yang pelik disekelilingnya, perut pulak sudah berasa lain macam. Ok sekarang memang dia dah makin naik seram.

Apabila lorong rumah telah kelhatan jihyo bangun dan keluar daripada bas. Tidak diendahkan lelaki berpakaian hitam tadi yang membuatkan perasannya berasa lain macam.

"omma, jihyo dah balik" jihyo menjerit apabila masuk ke dalam rumah, tapi yang peliknya tiada pulak suara ommanya yang sering memarahinya apabila balik ke rumah.

"omma?" jihyo mencari sekeliling rumah tapi kelibat ommanya tidak kelhatan, nak kata ommanya pergi kedai, beg yang ommanya selalu bawak ada jer terletak dekat meja solek.

"omma jihyo takde" jihyo terjatuh, hantu mana pulak yang tolong jawab dia ni.

"sini oppa tolong" jihyo terkejut apabila suara itu muncul tapi dengan huluran tangan sekali.

"kau, kau siapa!" jihyo kebelakang, lelaki berpakaian hitam di bas tadi berada di hadapannya.

"aku? Aku suami kau" lelaki itu tersenyum manis, jihyo terpaku seketika sebelum dia menampar dirinya.

"auch" dia menggosok pipinya yang merah, aduh terlebih tenaga pulak dia terpukul. Lelaki yang berdiri dihadapnnya tadi sudah tercangkung dan menggosok pipinya yang merah.

"kan, dah sakit. Jihyo ni kan kuat pergi tampar pipi tu kenapa?" lelaki itu menggosok pipi jihyo, tapi jihyo menepis.

"kau tak jawab lagi pertanyaan aku, kau siapa?" jihyo makin kebelakang, makin lelaki itu dekat makin belakang dia berundur. Dahlah perut dia berasa lain macam.

One shot stories collection✓Where stories live. Discover now