12. maid

1.2K 120 7
                                    

Title = maid
Cast = song jihyo & min yoongi
Request by jihyo_yoongi

---------

'tok tok tok'

"sekejap!!" yoongi menjerit, matanya yang layu digosok. Malam tadi dia tidur lambat sebab buat lima lagu serentak. CEO nak pulak harini, sebaik managernya sudah hantarkan pagi tadi lagu tu kepada CEO.

"aduh sakitnya kepala" yoongi berjalan kearah pintu sambil membebel perkara yang sama berulang Kali.

Yoongi membuka pintu tetapi tiada kelibat langsung di depan pintu, dia menutup semula pintu tetapi pintu dihalang oleh seseorang.

"siapa korang ni?!!" yoongi ke belakang dengan perasaan takut, dahlah semua berotot-otot dan tinggi dia pulak pendek dan kurus bila dibandingkan dengan dia ibarat kertas dengan buku kamus. Ok rasanya otak dia dah terhayal dengan kertas-kertas muzik tadi sampai terbawa-bawa.

"jangan takut kitorang nak culik kau jer" kata salah seorang daripada mereka.

"apa ke pandainya kau ni, sebab tulah dia takut sebab kita nak culik dia" kata pula yang berjaket merah.

"hehe, salah ayat pulak, aku nak feel jer macam Kat movie tu" kata yang pertama tadi. yoongi menepuk dahinya. Makin sakit kepala dia melayan karenah penculik depan dia ni. Tanpa dia sedari satu daripada mereka telah mendekatinya dan memasukkan ubat penenang di dalam badan.

"ok jom gerak, cakap Kat boss jap lagi kita sampai" kata lelaki yang telah menangkap yoongi.

"ok, hello boss target telah ditangkap, lagi beberapa minit lagi kitorang sampai ke tempat boss" setelah mengkhabarkan kepada boss mereka, mereka gerak dengan segera meninggalkan tempat kejadian dengan yoongi bersama.

------

"bagus kerja korang, duit telah dimasukkan seperti biasa di dalam bank korang, korang boleh balik" kata boss mereka tanpa memandang mereka tetapi tepat memandang mangsa mereka yang telah tidur pulas di atas sofa.

"terima kasih boss" mereka berkata serentak dan berlalu meninggalkan boss mereka dengan mangsa.

"min yoongi, min yoongi, min yoongi, akhirnya aku dapat kau di dalam genggaman aku" kata boss itu dengan senyuman lebar, tangannya mengusap rambut min yoongi dengan lembut.

-------

"aku kat mana ni?" min yoongi berkata bingung, tempat ni berasa asing. Dia melihat sekeliling bilik yang bersih itu dekorasi bilik itu kelihatan moden dengan tema warna hitam putih.

"kau dah bangun" kata seseorang lelaki yang memasuki bilik yang dia duduki.

"kau siapa?" yoongi berkata dengan berani.

"kau tak perlu tahu aku siapa tapi kau perlu bangun dan membuat kerja" yoongi bingung, kerja apa? Apa yang mereka nak sebenarnya dari dia.

"kerja?"

"ye kerja, kau nampak baju kemeja putih kat situ?" yoongi mengangguk. "kau pakai dan mula buat kerja sebagai maid disini" lelaki itu berkata tegas.

"ji sini" lelaki itu memanggil seseorang. Seorang perempuan lengkap berpakaian seragam seorang maid memasuki bilik itu dengan sopan. "nama dia jihyo, dia yang akan tunjukkan apa yang perlu kau buat sepanjang kau di sini" lelaki itu menepuk bahu perempuan yang bernama jihyo itu dan beredar meninggalkan mereka berdua.

"hai nama saya song jihyo, selamat berkenalan" jihyo menghulurkan tangannya.

"selamat berkenalan, aku min yoongi" yoongi membalas huluran tangan jihyo itu.

One shot stories collection✓حيث تعيش القصص. اكتشف الآن