7. bully (high school fanfiction)

1.5K 127 10
                                    

Title = bullyCast = song jihyo & park jiminRequest by lameLlama99

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Title = bully
Cast = song jihyo & park jimin
Request by lameLlama99

-------------

Jihyo bangun dari tidurnya dengan perasaan yang tenang terutamanya pada hari cuti ini. Akhirnya setelah beberapa bulan bertungkus lumus belajar dan menjawab exam dia dapat berehat selama sebulan, siapa yang tak suka.

"apa ni?" jihyo merasa sesuatu yang pelik di mukanya, jihyo melihat di tangannya dan menjerit apabila melihat cecair biru di tangannya.

Seperti mengetahui siapa perilakunya, jihyo menjerit nama orang tersebut "park jimin!!!!!!"

semua yang berada di bawah terkaku seketika mendengar jeritan jihyo itu. Jimin sudah mengekek ketawa, tahulah dia yang rancangan sudah berjaya.

Jihyo dengan muka yang biru seperti solekan avatar menuruni tangga dengan keadaan yang geram. Terlihat asap-asap yang membara di kepalanya.

"jimin apa awak dah buat" jihyo dengan muka bengis bercekak pinggang di hadapan jimin yang tidak menghiraukan kelibatnya malah menyambung memakan pancake yang di masak oleh ommanya.

Puan song, encik song dan adik lelaki jihyo yang melihat menahan tawa.

"sorry, saya kenal awak ke?" jimin dengan muka innocent bertanya.

"ish... Awak ni kan, aih.. Tunggulah nanti" jihyo menghentak kakinya ke biliknya semula.

"hoi avatar, nak tunggu buat apa" jimin menjerit dengan senyuman geli, kelakar melihat muka jihyo dengan solekan avatar dan muka bengisnya.

"diamlah" jihyo menjerit, makin kuat hentakan kakinya pada lantai, sebaik tak hancur lantai tu.

Jimin merupakan kenalan appanya, disebabkan encik dan puan park yang selalu keluar atas urusan kerja, jimin dI hantar ke rumah jihyo sepanjang cuti semesta. Sebelum ini, jimin bersekolah asrama sama seperti jihyo maka encik dan puan park tidak kisah akan jimin kerana keselamatan di sekolah terjamin. Kalau terdapat masa lapang, mesti puan dan encik park akan menghubungi jimin.

-----------

Setelah selesai membersihkan badan, jihyo berjalan ingin menuruni tangga, setelah menuruni tangga, langkahnya terbantut apabila melihat baju jimin yang berada diampaian.

Dilihat sekeliling, keluarganya dan si devil tu tengah sibuk menjamu selera sambil bersembang kecil. Dengan langkah yang cepat jihyo mengambil beberapa helai pakaian jimin yang berwarna putih itu masuk ke dalam bilik air di dalam biliknya.

"misi selesai" jihyo tersengih melihat hasil seninya itu. Not bad.

"ok sekarang tinggal sidai jer" jihyo berjalan seperti seorang spy untuk ke tempat ampaian. Setelah di sidai, jihyo mengambil gambar buat kenang-kenangan dan beredar daripada situ untuk ke meja makan.

One shot stories collection✓Where stories live. Discover now