5. promise

1.7K 141 17
                                    

Wattpad author rosak, sesiapa yang chapter untuk ni pendek sila comment biar author baiki.

Wattpad author rosak, sesiapa yang chapter untuk ni pendek sila comment biar author baiki

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Title = promise
Cast = song jihyo and kim seokjin
Request by SpringDay_BTS_KSJin

---

Jin memanaskan badannya di tepi bersama ahli pasukannya yang lain. Hari ni adalah perlawanan basketball antara sekolahnya dan sekolah mangjun. Harini dia akan membawa piala dan nama baik sekolahnya bersama.

"Mari boys kita pergi, harini kita akan pulang bersama piala kemenangan!" Coach humjin memberi semangat, ditepuknya setiap ahli pasukan di bahu.

"Cheongdam, cheongdam boleh!" Jin dan ahli pasukannya menjerit semangat.

Sesampai sahaja di sekolah manjung dengan menaiki bas, mereka disambut baik oleh pelajar dan guru di sana. Pelajar perempuan dan lelaki berkerumun di depan pagar seperti menunggu k-idol mereka datang.

Tapi ini sudah menjadi fenemona biasa kepada ahli pasukan cheongdam kerana semua ahli pasukan basketball mempunyai rupa yang kacak terutamanya jin iaitu ketua pasukan basketball sekolahnya. Jadi tidak hairanlah jika hampir semua pelajar berkumpul semata-mata ingin berjumpa mereka.

Jin dan ahli pasukannya melayan tingkah pelajar tersebut dengan baik. Hadiah-hadiah yang diberikan diambil dan disimpan di dalam beg.

"Aku rasa tersangatlah famous tiba-tiba" jhope berkata dengan senyuman lebar. Sukalah dapat banyak hadiah daripada peminat-peminatnya.

"Bukan hyung sorang jer famous kita orang famous jugak" jimin menegur, tangannya ingin mengambil hadiah jhope tetapi cepat ditangkas oleh jhope.

"Kan jimin famous mesti dapat hadiah jugak kan dah pergi sana dengan hadiah sendiri sibuk jer nak hadiah orang" jhope mengusir jimin seperti mengusir kucing.

"Kedekutlah hyung ni" jimin memuncungkan bibirnya dan duduk disebelah jungkook.

"Korang ni tak gaduh sehari tak sah betul. Dahlah hyung nak keluar sekejap nanti bagitahu kat coach" jin melambai kearah ahli pasukannya tanpa memandang kearah mereka.

"Nak pergi mana hyung? Nak ikut.." V mengikuti jin tanpa mendengar jawapan darjpada jin.

"Orang nak pergi tandas pun nak ikut sama" jin berkata, v tersengih mendengar kata-kata jin itu.

"Sebagai salah sorang maknae, v kena jaga hyung supaya hyung selamat sampai di tandas nanti" v berkata sambil menepuk dadanya.

"Eleh.. Cakap besar jer" jin memukul bahu v dan mereka tergelak.

Setelah sepuluh minit mereka berjalan ke tandas, tapi kelibat tandas tidak mereka jumpai malah bilik darjah sahaja yang selalu mereka temui.

"hyung, rasanya kita dah sesatlah, kita tanyalah pelajar-pelajar kat sini jer" v memberi cadangan penat dia berjalan tapi satu papan tanda tandas pun tidak dijumpai.

One shot stories collection✓Where stories live. Discover now