9. Lie

1.4K 136 11
                                    

Title = lie
Cast = song jihyo & park jimin
Request by sabrina99lol

-------------

"aku benci kau! berapa kali aku nak kata yang aku dah tak cintakan kau!" jimin menjerit ayat itu dihadapan muka jihyo. Muka jihyo serta merta berubah.

"jimin janganlah cuba menipu perasaan awak" jihyo cuba memujuk sekali lagi, tangannya memegang tangan jimin.

"kau ni perempuan yang tak faham bahasakan, aku kata tak tu taklah, kau berambus dari office aku ni" jimin menghalakan tangannya kearah pintu. Jihyo mengelap air matanya dan mengemas barang-baranganya.

"dan cut!!" director menepuk tangannya melihat lakonan yang hebat dari jimin dan jihyo.

"terima kasihlah siapa yang telah bersusah payah pada harini, malam ni kita sambung dekat han river. Encik jun berjumpa dengan saya yang lain boleh berehat" staff yang berada di set mengemas barang-barang yang digunakan tadi manakala pelakon-pelakon yang lain menukar pakaian mereka.

Jimin yang baru sahaja siap menukar pakaian mengikut serta pelakon yang dia bekerjasama dalam drama yang dia lakoni bersembang di dalam kelompak.

"jimin lepas ni free tak kami nak pergi makan kat restoran yang berhampiran dengan Han river?" park bogum bertanya dengan sopan.

"lepas ni free jer, siapa-siapa jer yang pergi?" jimin mengambil tempat bersebelahan jihyo.

"semua pergi kecuali seojoon sebab ada hal keluarga" jihyo menunjuk kearah seojoon yang sedang berbual di telefon.

"ok, kita tunggu sape lagi?" jimin bertanya apabila mereka tidak bergerak ke restoran, malah hanya duduk rileks di kerusi.

"jap reporter ramai kat bawah, sampai suasana dah aman baru kita gerak" minho berkata sambil matanya melirik kearah telefon.

"ramai pulak reporter kat bawah, selalunya takde sekecoh ni" seojoon yang baru habis berbual di telefon mengambil tempat dengan artis yang disitu.

"biasalah tu, siapa yang tak kecoh melihat gabungan antara song jihyo dan park jimin dalam drama ni" bogum dengan gerak tangannya menunjuk kearah jimin dan jihyo.

"ada-adalah bogum ni, diorang cuma suka chemistry antara kita semua berlakon jer" jihyo memperbetulkan kata-kata bogum.

"yeke? Bukan sekarang tengah hot ke tentang korang berdua" bogum mengangkat kening sebelahnya.

"yeke? Bukan sekarang bukan tengah hot ke hubungan minho ngan perempuan misteri tu" semua memandang kearah minho yang sibuk bermain telefonnya.

"apa ni? Dahlah jom gerak reporter dah takde" minho bangun dan diikuti dengan yang lain.

"oklah bai seojoon jumpa esok" mereka berempat melambai kearah seojoon, malam ni seojoon tidak ada rakaman bersama mereka melainkan hari esok.

"jihyo nak naik dengan siapa? Tak bawak kereta kan" jimin bertanya prihatin.

"mmmm... Entahlah, jihyo ikut jer" jihyo mengangkat kedua-dua bahunya.

"jihyo naik dengan jimin jerlah, jumpa kat sana nanti" minho memberikan kenyitan kearah jihyo dan jimin, bogum ditarik untuk menaiki keretanya.

"jomlah jihyo, tinggalkan pasangan bromance itu berdua" jimin berkata sambil membuat riaksi geli. Jihyo tergelak mendengar komen jimin.

"yelah jom" jihyo mengambil tempat duduk di sebelah seat pemandu. Jaketnya dibuka dan diletakkan di atas pehanya.

"Han river Kami datang!" jimin berkata ceria, matanya melirik kearah jihyo yang ketawa kecil melihat aksi kekanakannya.

--------

One shot stories collection✓Where stories live. Discover now