2. jealous

2.4K 153 5
                                    

Request by livsomin_27

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Request by livsomin_27

Cast: song jihyo & park jimin

-------------

"aaa.." seorang perempuan menyuakan makanan ke mulut namjachigunya. Dengan senang hati lelaki tersebut makan makanan yang disuap oleh yeojachingunya. Sepasang mata yang melihat perilaku mereka sedaritadi diabaikan.

Jihyo melipat tangannya didada sambil memandang pasangan sejoli yang berada di dihadapannya itu dengan geram. Kalau pandangan mautnya boleh membunuh, sudah terbunuh dah pasangan yang dihadapannya itu. Sabar jerlah dia dibuatnya, ada ke patut kawannya mengajaknya keluar bersama apabila kawannya sedang berdating. Ingat dia tiada perasaan cemburu ke apabila kawannya berlakon romantik didepannya, tahulah dia tidak ada namjachingu tapi perlu ke sampai tunjuk depan dia. Baik dia tidur jer kat rumah tadi dari mengikut kawannya itu.

"oppa, kenapa chingu oppa ikut sekali kita dating ni?" yeojachingu kawannya berkata dengan nada berbisik tapi kuat untuk didengari jihyo.

"oppa kesian kat dia duduk kat rumah diam-diam sebab tu lah oppa ajak dia sekali" jimin memandang jihyo dengan senyuman lebar sengaja ingin mengejek jihyo. Jihyo mendengus kasar, tahu sangat dia dengan pandangan dan senyuman jimin tu, mereka sudah berkawan dari mereka bayi lagi jadi dia tahu.

"dahlah jihyo pergi dulu, berbulu mata duduk kat sini" jihyo terus berdiri dan keluar dari restoran itu. Sebaik dia berada di tempat awam kalau tidak sudah lenyek dah jimin tu dia belasah.

Beberapa minit berjalan di shopping mall itu, jihyo ternampak seorang makcik yang sedang bergelut dengan seorang lelaki. Jihyo yang perasan akan hal itu terus meluru kearah situasi tersebut. Tapi baru beberapa langkah ingin mendekati makcik dan lelaki tersebut, lelaki tersebut sudah melarikan dirinya bersama beg tangan makcik tersebut.

Dengan kelajuan yang sukar untuk ditandingi, jihyo berlari mengejar peragut tersebut. Dengan senang sahaja dia sudah menangkap peragut tersebut dengan bantuan taekwando yang pernah dia pelajari. Tak lama kemudian seorang lelaki bersama dua orang pegawai keselamatan datang kearahnya bersama peragut itu.

"terima kasih cik sebab sudah tolong omma saya" seorang lelaki yang kacak dan comel berkata kepada jihyo. Peragut tadi sudah ditangkap oleh dua pengawal keselamatan tadi dan dalam perjalanan ke balai polis.

"nah, suruh omma awak berhati-hati yee nanti" jihyo menyerahkan beg tangan omma lelaki kepada lelaki tersebut.

"Cik kalau tak keberatan jomlah datang ke rumah kami untuk makan malam" omma lelaki tersebut yang baru sahaja datang berkata. jihyo berasa bersalah pulak ingin menolak, kalau lelaki tersebut yang meminta memang dia sudah menolak tapi melihat omma lelaki tersebut dengan muka yang berbinar. Susah dia ingin menolak.

"baiklah makcik" jihyo berkata dengan senyuman manis.

"boleh makcik tahu, siapa nama cik?" makcik tersebut bertanya ketika mereka berjalan ke tempat parking. Anak lelaki makcik tersebut hanya mendiamkan diri sahaja disebelah ommanya.

One shot stories collection✓Where stories live. Discover now