iii | friends at first sight

16.2K 1K 26
                                    

༶•┈┈⛧┈♛ ♛┈⛧┈┈•༶

[ Alice's POV ]

I used to think that " love at first sight " was some kind of urban myth - then you smiled at me

Contohilah aku sebagai seorang pelajar yang gemilang, sanggup bangun seawal jam 6 pagi demi menjadi orang pertama sampai ke kelas. Semua ini semata-mata untuk menebus semula kesilapan aku semalam, iaitu datang ke kelas lewat walaupun hanya seminit sahaja. Aku tak boleh biarkan impresi kedua orang lain terhadap aku mengecewakan seperti yang pertama.

Memandangkan aku bertolak awal dari asrama, dapatlah aku berjalan ke kelas dengan jiwa yang tenang sambil menikmati pemandangan indah sepanjang perjalanan ke kelas.

Memandangkan aku bertolak awal dari asrama, dapatlah aku berjalan ke kelas dengan jiwa yang tenang sambil menikmati pemandangan indah sepanjang perjalanan ke kelas

Йой! Нажаль, це зображення не відповідає нашим правилам. Щоб продовжити публікацію, будь ласка, видаліть його або завантажте інше.

[ Laluan Taman ]

Burung-burung berkicauan riang menghidupkan suasana pagi. Cahaya fajar menerangi segenap laluan pejalan kaki. Dedaun luruh yang jatuh berguguran seperti hujan di lautan oren.

Mungkinkah aku yang terlajak puitis atau ini memang satu petanda baik?

Lagu Dari Mata nyanyian Jaz berputar menggantikan lagu Dance Monkey. Aku ni bukan jenis yang layan lagu jiwang berkarat-karat tapi oleh sebab aku dah skip lagu sebanyak enam kali dalam jam ini, aku terpaksa hadap juga lagu ni. Inilah lumrah pengguna Spotify tak premium.

Matamu melemahkanku~

Saat pertama kali ku lihatmu~

Dan jujur ku tak pernah merasa begini~

Mungkin inikah cinta pandang pertama?~

Sambil syok mendengar, sempat juga aku menilai lagu ini. Bukannya sebab aku seorang yang judgemental, cuma aku rasa lirik lagu ini satu penipuan kepada umat manusia. Kerana kalau diikutkan logik dan realiti, dalam abad ke-21 ini mana wujud lagi dua insan yang jatuh cinta sejak pertama kali bertentang mata. Kan?

🍁🍁🍁

"Yeah, aku dah sampai!"

Seperti jangkaan, akulah orang pertama yang menjejakkan kaki ke dalam Grade 1 Tetris hari ini. Buat pertama kalinya, perkiraan aku tepat bak dua akaun yang berjaya diimbangkan.

Inilah hari paling bersejarah dalam hidup aku. Sepanjang 10 tahun bersekolah, aku belum pernah menjadi murid terawal tiba di kelas. Akhirnya dapat juga aku merasa betapa bangganya menjadi pembuka lampu dan kipas di dalam kelas.

Akademi DiRaja GrantéWhere stories live. Discover now