OUR BEAUTIFUL FATE √√

Galing kay syxhxris

150K 18.3K 4.4K

[Book 4] Blade Da Erol Lelaki Turki yang tiada agama dan hanya setia pada Steve, tuannya. Cinta? Perempuan? L... Higit pa

Sinopsis
Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
Bab 33
Bab 34
Bab 35
Bab 36
Bab 37
Bab 38
Bab 39
Bab 40
Bab 41
Bab 42
Bab 43
Bab 44
Bab 45
Bab 46
Bab 47
Bab 48
Bab 49
Bab 50
Bab 51
Bab 52
Bab 53
Bab 54
Bab 55
Bab 56
Bab 57
Bab 58
Bab 59
Bab 60
Bab 61
Bab 62
Bab 63
Bab 64
Bab 65
Bab 66
Bab 67
Bab 68
Bab 69
Characternime
New Story
New Ebook Story

Bab 18

1.8K 256 28
Galing kay syxhxris

Hari demi hari berlalu, sedar-sedar saja sudah seminggu berlalu. Kecederaan yang di alami oleh Qayyum sudah pun pulih. Tangan kanannya telah pun sembuh seperti sedia kala.

Qayyum mengukir senyuman lebar. Alhamdulillah, akhirnya dapat juga dia pergi kerja semula. Dia mula rindukan suasana sibuk dan bau ubat di hospital. Aaaaaa rasa nak jerit je. Hahahaha.....

"Nereye gidiyorsun?" Soal Blade apabila melihat Qayyum yang sedang mengemaskan barang-barangnya.

(Kau nak pergi mana?)

"Eve gitmek istiyorum. O zaman işe git." Jawab Qayyum tanpa memandang wajah Blade yang mula berubah.

(Nak balik rumah lah. Selepas itu pergi kerja.)

"Ne? İşe gitmek? Olumsuz! Buna izin vermeyeceğim." Kata Blade dengan tegas.

(Apa? Pergi kerja? Tak boleh! Aku tak izinkan.)

Terus Qayyum berpaling memandang Blade yang merenungnya dengan tajam. Wajahnya berkerut hairan.

"Neden?" Tanya Qayyum. Wajahnya jelas tidak berpuas hati apabila Blade tidak membenarkan dia pergi kerja.

(Kenapa?)

"Sağlıklısın, işe gitmek istemiyorsun. Eve geri dönebilir ama dinlenebilir."

(Kau tu baru je sihat, jangan nak mengada pergi kerja. Balik rumah boleh tapi rehat.)

Qayyum melepaskan keluhan kecil. Susah betul ada abang yang terlalu protective ni.

"İyiyim iyiyim el iyileşti. Ayrıca, işimden uzun süre ayrılmak istemiyorum. Yerimi değiştirmek zorunda kalan personele yazık."

(Aku okey je lah sihat je ni. Tangan pun dah sembuh. Lagi pun aku tak nak tinggalkan kerja aku lama-lama. Kesian staf yang terpaksa ganti tempat aku tu.)

Blade berdecit kecil. Degil sungguh Qayyum ni. Tak sedarkah diri tu baru je sembuh. Tangan tu nampak je dah sembuh tapi masih dalam proses penyembuhan sepenuhnya. Mana tahu tiba-tiba patah balik ke kan? Mana tahu kan?

"Dinle, yapabilir miyim? İnatçı olma." Pinta Blade dengan lembut tetapi masih dengan nada yang tegas.

(Dengar cakap aku boleh? Jangan degil.)

"İnatçı değilim ama uzun süre çalışmazsam ölebilirim. Sıkıldım, zaten sağlıklıyım, işe gidiyorum. Endişelendiğini biliyorum ama gerçekten iyiyim, sağlıklı." Pujuk Qayyum bersungguh-sungguh.

(Aku bukan degil tapi boleh mati aku lama-lama tak buat kerja. Aku bosan lah, alang-alang aku dah sihat ni aku masuk kerja terus. Aku tahu kau risau tapi aku betul-betul dah okey, sihat.)

Melihat wajah Qayyum yang menatapnya dengan muka kesian dia mengalah jua. Mahu atau tak dia membenarkan saja Qayyum bekerja.

"Kalbinin sesini dinle." Blade tahu kalau dia larang keras mana pun Qayyum tetap berdegil tidak mahu mendengar kata-katanya.

(Ikut suka hati kau.)

Qayyum mengukir senyuman lebar. Dia tahu Blade pasti akan cair dengan dirinya. Ihiksss....

Dia kembali menyambung mengemas barang-barangnya. Siap saja dia terus menggalas begnya lalu melangkah mendekati Blade yang berdiri di hadapan muka pintu bilik Chann.

"Şimdi gitmek istermisin?" Soal Blade.

(Kau nak pergi sekarang?)

Qayyum mengangguk.

"Can i?"

"Hmmm....."

"Thank you brother." Qayyum mengukir senyuman manis pada Blade.

Blade mencebik menyampah.

"Whatever, just go. Take care yourself." Pesan Blade. Mahu di hantar tapi Qayyum menegah memandangkan motornya berada di sini.

"You too, bye. See you at home." Balas Qayyum lalu turun ke bawah sambil menyanyi kecil. Suka apabila dia akan kembali bekerja setelah sekian lamanya berehat panjang.

Sampai je di bawah Qayyum mengorak langkahnya menuju ke pintu ruang tamu markas. Seketika dia teringat sesuatu terus langkahnya mati. Matanya melihat ke arah tangga yang menuju ke tingkat bawah tanah.

Sejak malam itu, dia sudah tidak melawat Afrina lagi tetapi setiap pagi dia akan melawat Mardhiah hanya sekadar untuk memeriksa keadaan perempuan itu memandangkan Aisyah tidak dapat datang ke sini setiap masa memandangkan Aisyah mempunyai anak-anak untuk di uruskan.

Entah mengapa dia terdetik mahu melawat Mardhiah malam ini sebelum dia pulang ke rumah. Dia tahu yang berjaga pada waktu ini adalah Afrina bukannya Mardhiah.

Menurut apa yang Elan kata, selepas dia berjumpa dengan Afrina pada malam itu Afrina berkelakuan pasif. Tidak agresif seperti biasa. Bunyi besi berlaga turut tidak di dengari.

Tanpa melengahkan masa, dia terus mengorak langkah menuju ke tangga bawah tanah. Bilik yang ditempatkan Afrina di tuju. Tiada siapa yang menjaga bilik itu memudahkan dirinya untuk masuk ke dalam.

Memandangkan pintu itu di reka khas di mana hanya boleh di buka melalui luar, dia buka pintu itu lalu dia masuk tanpa menutupnya semula. Kalau dia tutup pintu semula terkurung dia dalam bilik ini bersama Afrina nanti.

Afrina mendongakkan kepalanya apabila merasakan ada seseorang datang menghampirinya. Matanya tajam melihat Qayyum yang segak berkemeja itu berdiri di hadapannya. Dia mengalihkan pandangannya semula apabila dirinya seakan-akan terpukau dengan Qayyum.

"Buat apa datang sini?" Soalnya dengan kasar. Wajah Qayyum langsung tidak di pandang.

Seperti malam haritu, Qayyum duduk menghadap Afrina yang langsung tidak mahu memandang ke arahnya. Bibirnya mengukir senyuman kecil.

"Kau masih marah aku tentang malam tempoh hari ke?" Tanya Qayyum dengan lembut.

Namun Afrina hanya diam membisu tidak mahu menjawab pertanyaan Qayyum itu.

"Aku minta maaf sangat-sangat pasal malam tu, aku tak ada niat nak sakitkan kau cuma aku tak nak kau terus cederakan tangan kau sendiri. Aku minta maaf okey?" Tutur Qayyum lagi cuba menarik perhatian Afrina.

Dia cuba mencari wajah Afrina agar perempuan itu memandang wajahnya. Tapi masih sama Afrina langsung tidak mahu memandang dirinya.

Qayyum mengemam bibirnya seketika. Fuhh sakit siot kena palau.

"Takpe lah kau tak nak cakap dengan aku, aku tak boleh lama dekat sini sebab aku dah nak balik rumah aku sendiri. Take care, jaga kesihatan. Ingat jangan cuba cederakan diri sendiri. Kau tak rasa sakit tapi Mardhiah rasa sakit yang telah kau tinggalkan pada tubuh dia. Aku pergi dulu." Pesan Qayyum sebelum bangun lalu beredar keluar.

Afrina tersentak mendengar kata-kata Qayyum itu. Kenapa dia tidak suka lelaki itu pergi tinggalkan dirinya? Kenapa dia tersentuh dengan apa yang di ucapkan oleh lelaki itu? Kenapa? Kenapa dia berasa pelik dalam dirinya? Perasaan apakah ini?

Perlahan-lahan dia menoleh melihat Qayyum yang mula menutup pintu bilik yang menjadi tempat tahanannya. Matanya sempat menangkap senyuman nipis yang terukir di bibir lelaki itu. Matanya terasa hangat.

Apa yang sedang dia alami ini?

"Arghhhhhhh....." Dia jerit sekuat hatinya. Fikiran dan hatinya sungguh bercelaru. Tidak dapat dia berfikir dengan baik. Sungguh lelaki itu mampu membuat dirinya menjadi huru-hara dalam sekelip mata saja.












Qayyum memakirkan motornya pada tempat biasa. Dia melihat bangunan hospital yang gah itu dengan senyuman kecil. Rindu sungguh dia dengan suasana hospital ini. Tanpa membuang masa, helmet di buka lalu di letakkan dalam raga motor.

Rambutnya di sisir menggunakan jari jemarinya agar kelihatan kemas tidak serabai. Puas hati dengan penampilannya dia turun daripada atas motor. Kunci motor di cabut dan beg sandangnya di sandang pada bahunya.

Qayyum pun jalan menuju ke ruang masuk ke dalam hospital itu wajah yang tenang. Seperti kebiasaannya sepanjang dia berjalan pasti dirinya akan menjadi perhatian para doktor dan jururawat perempuan. Tetapi kali ini dengan wajah terkejut. Tidak perlu tanya dia pun dapat agak.

Sudah pasti mereka terkejut melihat kehadirannya setelah dua minggu tidak datang tanpa apa-apa khabar berita. Hanya orang atasan saja yang tahu memandangkan Ammar yang menguruskan tentang hal cutinya.

Mula-mula dia hairan kerana amat mudah dirinya di luluskan cuti. Rupa-rupanya hospital itu tempat Aisyah bekerja sewaktu ketika dahulu dan Ammar amat mengenali pengarah hospital yang dia bekerja sekarang ini.

Memandangkan jam hampir menunjukkan ke angka lapan malam, dia bergegas menuju ke lif. Sampai saja dia terus tekan button lif untuk naik ke atas tempat dia bekerja. Tidak perlu tunggu lama pintu lif terus terbuka. Dia pun masuk ke dalam dan tekan button lif menuju ke aras ruang kerjanya.

Tingggg

Pintu lif pun terbuka. Langkahnya bergegas menuju ke bahagian punch card untuk punch time kehadirannya. Belum sempat dia ke meja kerjanya.....

"Qayyum Da Enver!!!"

Terkejut Qayyum apabila dirinya di peluk secara tiba-tiba. Matanya membulat seketika.

"Erkkk kau dah kenapa peluk-peluk aku ni?" Qayyum menolak kuat tubuh orang yang memeluk dirinya. Eeiii dah lah lelaki, lain macam pula dia rasa. Meremang dia seketika.

"Kenapa kau tanya? Weh, patutnya aku yang tanya kau tu yang dah kenapa tiba-tiba hilang dua minggu ni? Aku call tak angkat lepas tu kau langsung tak call aku semula. Tahu tak aku risau? Lepas tu tiba-tiba muncul terpacak dekat sini." Bebel Khalif dengan geram.

Ikutkan hati nak je dia cekik-cekik Qayyum ni. Eeiiii dah lah buat orang risau lepas tu tolak dirinya pula tu.

Qayyum tersengih apabila dirinya di bebel oleh Khalif. Bukan niatnya mahu membuat sahabatnya itu risaukan dirinya tapi dia tahu kalau dia call Khalif confirm lagi panjang berjela lelaki itu membebel pada dia.

"Aku bukan sengaja nak buat kau risau tapi aku rasa macam tak best kalau aku call kau yelah nanti jadi macam sekarang ni. Membebel macam mak nenek je. Entah-entah bebelan kau tu boleh buat tahi telinga aku cair." Kata Qayyum dengan selamba. Sengaja ingin mengusik Khalif yang sudah masam wajahnya itu.

"Bongok lah kau ni eeeiiiii kalau bukan disebabkan member dah lama masuk kubur kau ni. Aku bedah je otak kau tu biar segala urat saraf kau tu betul sebelum meninggal." Jeling Khalif dengan nada geram.

Eh eh ehhhh orang tengah risau dia boleh pula buat macam tak ada apa-apa. Bagi penampar karang.

Qayyum ketawa mengekek. Tahu Khalif bengang dengan dirinya.

"Eh laaaa Qayyum ke? Selamat kembali bekerja semula." Sapa Zuraidah dengan senyuman apabila kebetulan lalu di situ.

"Eh akak hehehehe terima kasih sambut kedatangan saya dengan hemah tak macam orang tu. Membebel je tiba-tiba. Period agaknya." Balas Qayyum yang masih galak mengusik Khalif.

"Kau ni kan, eeeeiiii malas aku nak layan. Humph!" Geram dengan Qayyum yang tak habis-habis mahu mengusiknya terus dia beredar. Buat kerja lagi bagus, humph!

Zuraidah ketawa kecil. Tapi dalam masa yang sama dia terkejut dengan kehadiran Qayyum yang tiba-tiba masuk kerja semula. Dua minggu tanpa khabar berita doktor muda ini tiba-tiba masuk kerja semula siapa saja yang tak terkejut kan?

"Awak ni Qayyum tak baiklah usik Khalif macam tu. Hari-hari dia risau pasal awak yang tiba-tiba hilang tanpa khabar dua minggu ni. Bukan dia sorang je tapi semua orang risau pasal awak. Tapi apa-apa pun akak bersyukur Qayyum masuk kerja dalam keadaan yang sihat walafiat." Ujar Zuraidah dengan senyuman.

Qayyum mengukir senyuman nipis. Tahu dia salah kerana membuat semua orang risau pada dirinya. Terutama Khalif.

"Saya tahu kak tapi saya tak nak cerita sekarang sebab sekarang waktu bekerja. Nanti saya jelaskan masa rehat nanti kenapa saya tak masuk dua minggu ni tapi akak jangan risau Doktor Firdaus tahu tentang ketidakhadiran saya selama ni. Apa-apa saya ucapkan terima kasih sebab ambil berat tentang saya, serba salah saya buat semua orang risau." Tutur Qayyum dengan nada yang serba salah.

"Takpe akak faham. Dah jom kerja nanti orang atasan nampak kita bersembang naya je."

Qayyum mengangguk. Dia berjalan beriringan dengan Zuraidah memandangkan haluan yang mereka hendak lalu adalah sama memandangkan mereka bekerja di ruang kerja yang sama.

Seperti Khalif dan Zuraidah, semua orang terkejut melihat kehadiran Qayyum di situ. Memandangkan mereka terlalu sibuk untuk melakukan kerja-kerja mereka yang terlalu banyak itu, mereka memutuskan akan menyoal Qayyum pada waktu rehat nanti.

Qayyum yang perasan akan hal itu hanya mampu pasrah saja. Dia tahu pasti dirinya di serbu untuk soalan yang dia sendiri boleh agak apa yang mereka mahu tahu tentang kehilangan dirinya delama dua minggu ini. Aiyoooo....

Dia duduk atas kerusinya dengan selesa. Fuhhhh rindu betul dia pada meja kerjanya. Dua minggu dia tak buat kerja boleh gila dia. Tepu sungguh otaknya. Mujur dia ni jenis yang bukan cuti lama bila masuk kerja semula jadi blur. Itu bukan dia ya.

Laptop di buka lalu dia menghidupkannya. Fail-fail pesakit yang berada atas mejanya di buka lalu dia baca dengan teliti. Apa yang dia dimaklumkan oleh Doktor Firdaus semasa orang atasannya itu menghubunginya, ada seseorang yang akan mengcover kerja-kerjanya sewaktu dia cuti.

Segala laporan pesakit yang dicover akan diletakkan atas mejanya untuk dia lihat apabila dia sudah sembuh dan kembali kerja.

Qayyum mula serius dan mulakan kerjanya dengan teliti.














So setakat ni okey ke? Macam hambar je hahaha

Okey itu saja bye²














Pstttt abaikan typo jika ada muahhh

Ipagpatuloy ang Pagbabasa

Magugustuhan mo rin

86.9K 3.8K 57
[COMPLETE] Tengku Nathan Lufian x Layla Sofea "Cantik kan waktu senja" - Layla Sofea. "I love the moon, but this time I chose the sunset as my favor...
902K 41.6K 52
5 tahun sudah berlalu.. Aylie dan Arrian masing-masing dengan laluan sendiri. Seorang di Malaysia, seorang di Sweden. Kalau di luaran, mereka sepert...
1.4K 107 29
Airill Hayyat × Airaa Dahlia "Macam kenal"- AIRILL HAYYAT "Nice to meet you again, doktor"- AIRAA DAHLIA Mereka bertemu kerana takdir. Takdir yang te...
670K 44.3K 62
-"I don't need a perfect one, I just need who can treat me like I'm the only one"- ---- DAYHANI Dyanah. Kata orang dia seperti...