15 | as i expected

2.1K 98 2
                                    

"YOU'VE done well" tuturku pada Jesyca yang baru tiba pada tempat duduk tgmg setelah kalah dari perlawanannya sebentar tadi.

"ahh, I could have done much better and yet-!" dia merengek tidak puas hati. tidak padan dengan dirinya yang dipenuhi luka disana sini.

"come here, i'll heal you." di mencebik cebikkan mulutnya sebelum mendekatiku.

Walaupun dia tidak termasuk dalam kedudukan 10 terbaik, dia tetaplah telah melakukan kerja yang bagus. kalau sebelum ini, berlawan dengan tiga orang berturut turut pun hampir mustahil baginya.

Namun setelah berlatih bersungguh sungguh seperti yang ku perintahkan padanya dalam masa empat bulan lalunya, dia benar benar bertambah kuat. dia bahkan Berjaya menduduki tempat ke-13 dalam event ini.

that's the result of hardworking yall

"btw kau masuk top 10 kan? Siapa lawan kau lepas ni?" soal Jesyca selepas dirawat dengan ku.

"that girl. she's my opponent after this" balas ku setelah melihat pemenang dari perlawanan yang berlangsung dalam gelenggang yang berada ditengah antara ketiga gelanggang tersebut

"Oh dia~ Nama dia Rasha Arlene. Boleh tahan kuat juga dia tu. Selalu masuk dalam top 5. Kalau itu kau, pasti kau boleh kalahkan dia tapi lebih baik kau hati hatilah." sampuk Isya yang sejak tadi hanya berdiam diri.

aku sekadar membisu.

Setelah beberapa minit berlalu pusingan keempat pun berakhir. semua peserta yang berhasil memasuki top 10 bersiap sedia untuk berlawan apabila tiba masanya.

Aku berdiri dan mulai melangkah ke gelanggang apabila giliran ku untuk bertarung sudah tiba. Zen yang dari tadi senyap mulai berbicara sedikit

"goodluck" kepala ku angguk sedikit

setibanya aku digelanggang, Rasha merapatiku lalu menghulurkan tangannya. huluran itu ku sambut untuk bersalaman.

"Hello my name is Rasha Arlene. its truly is an honor for me to be able to fight with the leader of tgmg" ucapnya girang.

"I see. My name is Lyn" selesai dengan pergaulan, dia kembali menjaga jarak.

tiga saat sebelum pertandingan dimulai, aku menjarakkan kedua kaki ku. Mencari posisi yang sesuai untuk menyerang menggunakan kuasa ku.

teet!

Serentak dengan bermulanya pertandingan, bebola api dengan jumlah yang banyak menyerangku. Namun dengan mudah ku tepis menggunakan kuasa air ku.

Tidak menyerah, dia kembali menyerangku menggunakan kuasa apinya. Namun kali ini dengan saiz yang agak besar.

Aku yang sedikit terkejut melompat ke tepi untuk mengelak serangan tersebut.

Dari kejauhan, seseorang memandang Lyn dengan perasaan yang penuh dengan rasa ingin tahu serta cemas

Kuasa api mulai disalurkan pada kedua tangan. Sambil menghalakan pandangan pada Rasha, kaki kiri ditarik kebelakang. Mata dipejam rapat. Ingin berkonsentrasi.

Kaki yang terasa ringan, ku gerakkan sedikit sebelum dengan pantas ku berlari menuju kearah Rasha.

Tangan dihalakan pada perutnya. Tapi pantas Rasha menghalang dengan meletakkan telapak tangannya yang dikelilingi api didepan tanganku.

"Tch! Panas." decitnya perlahan. Dia melompat kebelakang sambil tangan dibelek.

"Kuasa api tahap tiga ye. Tak hairanlah kau dapat kalahkan Prince Zen." tutur nya

Little Light In The Dark  | su - oe |Where stories live. Discover now