14 | Veel Dimension

2.3K 171 8
                                    

Lima hari telah berlalu semenjak event 'seize and protect'. Dalam lima hari lalunya, Aryan, Lisa, Lily, dan Eka yang menyertai pertandingan Martial arts telah pun selesai menghabiskan pertandingan mereka

Lily mendapat tempat pertama, Lisa ketiga manakala Eka keempat dalam kategori perempuan. Aryan yang berada di kategori lelaki pula menduduki tempat kedua.

Kelmarin telah diadakan pertandingan Swordsmanship kategori perempuan. Tapi disebabkan tidak ada perempuan yang menyertai kemahiran swordsmanship  didalam tgmg, kesemua kami tidak hadir ke stadium.

Aku memang mahir dalam berpedang, akan tetapi dibandingkan berpedang aku lebih memilih Magic kerana aku mempunyai perkara yang harus ku lakukan

Jadi hari ini, diadakan pertandingan berpedang kategori lelaki. Hanya tiga orang dalam tgmg yang hadir ke stadium. Iaitu aku, Zen dan Aider.

Zen dan Aider hadir kerana mereka adalah peserta untuk kategori ini. Manakala aku hadir kerana setiap ketua atau penolong ketua dalam satu kumpulan wajib menghadiri sekiranya terdapat ahli kumpulan yang menyertai pertandingan.

Anyway, there's two type of person in swordsmanship. Yang pertama adalah seseorang yang digelar aura master. Orang yang bergelar aura master mahir mengawal mana ke pedang mereka.

Gelaran ini bukan senang untuk dicapai kerana mengawal mana sendiri ke sesuatu benda bukanlah hal yang mudah. Di tgmg, hanya aku, Zen dan Aider sahaja yang mahir dalam hal tersebut

Lalu jenis yang kedua adalah seperti pertandingan yang diadakan kini. Jika aura master seseorang yang menggunakan mana, swordmaster adalah seseorang yang hanya mahir dalam swordmanship namun tidak dapat menggunakan mana.

Swordsmanship is pretty common among all the noble family including the Royal family. Jadi saingan untuk menjadi yang terkuat amatlah sengit.

Badan duduk bersila diatas kerusi sambil mata memandang gelanggang perlawanan. Bunyi dentingan pedang kedengaran jelas ditelinga.

Kedua tapak tangan ku tekap dimuka, lalu mata ku pejam. Aku sangatlah penat kerana harus bersikap waspada sepanjang masa. Terlebih lagi semenjak aku bertemu dengan Sherly Franza.

Tidur aku pun tidak selalunya lena kerana takut diserang hendap oleh musuh darbello atau musuh lainnya.

Aku sepatutnya tidak boleh terlalu menonjolkan diri, namun disebabkan aku menjadi ahli tgmg setelah dipaksa, aku yakin bahwa musuhku telah bertambah

"Haaa.. " keluhku perlahan. Mataku celik beberapa kali. Menghalang diri daripada lelap. Namun disebabkan beberapa hari ini aku kurang tidur, aku perlahan lahan mulai lelap.

"..Nnn" suara yang sayup kedengaran

"Lyn! " tersentak aku apabila bahuku digoncang kuat. Mata terbuka luas sejurus ku berdiri. Wajah kepelikan Kyle ku balas dengan dahi yang berkerut.

"Kyle? Kau buat apa kat sini? " Soalku padanya. Akan tetapi setelah melihat persekitaranku yang berubah dan bukan lagi di stadium, aku tergamam.

"Kat mana ni?" soalku lagi. Dia menggaru keningnya perlahan.

"Well, this is Veel dimension. Btw, how did you come here?" pegangannya dibahuku dia lepaskan.

"How am i supposed to know " jawabku dengan nada kesal. Pelipisku urut sedikit. Dimensi Veel? Is it for real?

Selama ni dikatakan tak ada satu manusia pun yang berjaya menapakkan kaki disini. Kalau dapat pun, pasti mereka akan mati. Tapi kenapa badan aku tak rasa apa apa?

Little Light In The Dark  | su - oe |Where stories live. Discover now