13 | Seize and Protect

2.4K 173 16
                                    

AKU berdiri tegak dihadapan ahli tgmg yang sedang berbincang akan rencana mereka sambil berpeluk tubuh.

Hari ini akan diadakan event yang pertama dalam LAC iaitu "Seize and Protect"

(untuk keterangan lebih lanjut boleh rujuk chapter 11 )

Saat ini, setiap kumpulan telah dipisahkan secara random didalam hutan yang agak besar ini. Kami kini berada didalam khemah yang disediakan untuk TGMG.

Singkatnya, aku, Zen dan Aider dimasukkan dalam phase Swordsmanship. Jesyca, Rayan dan Isya pula dalan phase magic. Manakala yang lainnya dalam phase martial arts.

"So Isya, Lily dengan Zen akan jaga tali yang diberi sementara yang lain lindungi diorang. Tapi jangan lupa keselamatan diri sendiri. Selain itu, ada sesiapa yang nak jadi 'switcher' kat sini?" senyap seketika sebelum Lily menjawab.

"What about you lyn? Won't you do it?" cadangnya

"i don't mind." balasku. tali hijau, diberi pada Zen, Isya dan Lily. Manakala tali yang berwarna putih ku ikatkan ke pergelangan tanganku.

Jam tangan ku tilik. Hampir tiba waktunya.

Phew, I can do this!

————⚔

Buk!

Peluh yang didahi aku lap menggunakan sapu tangan. Lalu kaki yang terasa sedikit kejang akibat sering menendang orang ku urut.

"Kau okey Lyn? " soal Lily risau. Lisa yang dibelakangnya sekadar membisu

Kepala ku angguk sedikit sejurus melabuhkan punggung ke tanah.

"But you really really good at martial art. Dah lebih sepuluh orang dah kau singkirkan. Kat mana kau belajar ek? "

"i was once being teach by someone. But after that I am training by myself" mendengarkan itu, dia menggangguk. Aku pantas kembali berdiri apabila rasa sakit di kaki ku sudah mereda.

Beberapa minit kemudian, siren berbunyi. Menandakan bahwa phase kedua sudah dimulai. Pedang disisi pinggang ku capai

"Aku akan pergi sekarang untuk cari Zen. Korang dua pergi tempat Aryan dan Eka supaya senang sikit nak lawan kalau ada orang serang" selesai mengatakan itu, aku berlari meninggalkan mereka.

Pendengaran ditajamkan setajam mungkin agar aku dapat mengelak daripada diserang hendap. Aku yang tadinya berlari, berhenti seketika lalu kembali berjalan. Belakangku, aku kerling. Mata ku pejam seketika

Someone's following me.

Bilangannya ada dua– tidak. Ada tiga orang. Dua orang memegang pedang manakala yang satunya dengan tangan kosong.

a martial-arts and swordmans huh?

Pedang ku genggam erat. Apabila jarak mereka semakin dekat, aku pantas melibaskan pedangku pada mereka. Tidak ada darah yang keluar namun jumlah HP mereka langsung berkurang separuh

Tanpa memberikan mereka peluang untuk menyerang balas, aku menarik kolar baju yang seorang lalu menendang kawannya yang satu lagi.

Salah satunya sudah tersingkir. Hanya tinggal dua orang lagi, akan tetapi jumlah HP yang satunya sudah sangat kurang. Kalau aku memukulnya sedikit pasti dia akan langsung tersingkir

Salah satu dari mereka maju sambil mengangkat pedang tinggi, aku pantas saja mengelak serangannya dan melibas pedang.

Ktang!

Little Light In The Dark  | su - oe |Where stories live. Discover now