| 27

678 113 22
                                    


Chanyeol mengeliat malas diatas katil.Rasa mengantuk masih terasa.Disebelahnya sudah kosong.Mungkin Jihyo berada ditingkat bawah sekarang.Dia bangun dari baring dan bersandar dikepala katil.Mulut yang menguap dia tutup dengan belakang tangan.Dia berpaling kearah pintu apabila melihat Jihyo masuk.Isterinya itu senyum kepadanya dan berjalan kearah balkoni.Langsir ditarik ketepi.Biasan cahaya matahari yang masuk memeritkan sedikit mata Chanyeol.

"Kau dah ok ke?"tanya Chanyeol sambil memandang Jihyo yang sedang membuka pintu balkoni.

Jihyo mengangguk seraya mengarahkan pandangannya kearah Chanyeol."Saya rasa dah ok sangat.Awak tak mandi lagi ke??kan kena pergi kerja"

"Hyung bagi aku cuti hari ni suruh jaga kau.Tak tahu pula secepat ini kau ok"

Dia turun dari katil.Berjalan melepasi Jihyo keluar ke balkoni.Dia duduk diatas bangku.Sekali lagi mengeliat.Suasana pagi ditaman perumahan yang indah ini sangat menyegarkan.

"Kalau macam tu awak pergilah kerja.Tak apa saya dah ok"Jihyo masih berdiri dimuka pintu balkoni.

Chanyeol mengeleng."Hyung dah bagi cuti.Aku malas dah nak pergi"

Jihyo mengangguk anggukkan kepalanya tanda mengerti.Dia beralih masuk kedalam untik mengemas katil.Chanyeol pula sedang menghirup udara pagi sambil memejamkan mata.Apabila terdengar telefonnya yang berbunyi membuatkan dia membuka mata kembali.

"Ada orang call awak"Jihyo datang dan memberinya telefonnya.Chanyeol mengangguk, telefon beralih tangan.Sempat dia melihat riak wajah Jihyo yang berubah.Isterinya itu melangkah kembali masuk kedalam.

Jinsoul

Chanyeol melihat skrin telefon.Patutlah muka Jihyo berubah.Panggilan itu dijawab.Dahinya berkerut apabila terdengar sesuatu yang pecah.

"Hello!"

"Chanyeol!!..please..tolong saya Chanyeol.Eric..dia datang mengamuk rumah saya!"

Terkejut Chanyeol apabila mendengar apa yang Jinsoul katakan.Sehingga berdiri dia akibat terkejut.Jihyo yang sedang mengemas memandangnya dengan pandangan pelik.

"Kau dengan dia ke sekarang?"

"Tak..saya dalam bilik.Dia dekat luar bilik sekarang ni nak pecah masuk.Chanyeol tolong saya.Saya takut.."

Kedengaran suara cemas Jinsoul ditelinga Chanyeol."Ok..kau tunggu , aku datang sekarang"talian dimatikan.Dia masuk kedalam dan berjalan kelmari untuk mengambil hoodie.Kalau dah cemas saya awak pun tukar jadi aku kau.Jihyo yang berdiri tepi katil memandangnya pelik.

"Awak nak pergi man.."belum sempat habiskan ayatnya Jihyo terus berpaling arah lain apabila Chanyeol membuka baju t shirt nya ditukar dengan hoodie.

"Kau nak tanya apa?"Chanyeol pusing arah Jihyo.Hoodie yang Sudah tersarung ditubuh dia betulkan.

"Awak nak pergi mana?"

"Aku ada hal kejap.Kau duduk je dekat rumah.Nanti aku balik"tanpa bercakap panjang Chanyeol keluar dari bilik.Jihyo senyum nipis.Dia nampak nama pemanggil diskrin telefon Chanyeol.

_____________

DUM!!

Terkejut Jinsoul apabila Eric berjaya memecahkan pintu biliknya.Suaminya itu jelas berwajah marah.Barannya tidak pernah berubah dan mungkin tidak akan pernah.Dia pantang jika seseorang membantah apa yang dia mahukan.Meninggalkan bekas isterinya itu dalam keadaan dia mabuk.Ketika itu dia menceraikan Jinsoul.Sekarang menyesal dan ingin kembali.Secara paksaan.Jinsoul pula sudah tiada sedikit pun perasaan cinta terhadap bekas suaminya itu.

[ C ] heartbeat • pcyWhere stories live. Discover now