| 20

701 112 11
                                    


SeungCheol menapak naik ketingkat atas apabila melihat Jihyo sedang memasak didapur.Dia ingin melihat keadaan Chanyeol.Sejak balik dari hospital tadi, naik kebilik tak turun-turun.Entah apalah yang adiknya itu tidak berpuas hati.Tetapi apabila difikirkan balik dia seakan tahu kenapa Chanyeol bersikap seperti itu tadi di hospital.Membuatkan dia senyum seorang diri memikirkannya.

"Chan..tidur ke?"tanya SeungCheol apabila buka pintu bilik Chanyeol.Adiknya itu sedang bersandar dikepala katil mengadap telefon.Langsung tidak dipandang abangnya yang sudah duduk atas katil berhadapan dengannya.

"Hey!..apa yang kau marah sangat dengan hyung ni?"peha Chanyeol ditepuk.

"Jangan kacaulah hyung.Aku tengah main game ni"

SeungChel tersenyum mendengarnya.Ingin dah tidak ada suara.SeungCheol bersila."Chan..sejak bila kau pandai jealous ni?"

Terangkat kening Chanyeol dengan soalan itu.Matanya yang tengah mengadap telefon beralih kearah SeungCheol.

"Apa kau cakap ni hyung??..aku jealous apa pula ni?"

"Alaa kau ni dengan hyung pun nak berdolak dalih.Hyung tahulah kau jealous tengok hyung dengan Jihyo dekat hospital tadi kan??..hyung perasan lah tadi"SeungCheol mengangkat angkat kening membuatkan wajah Chanyeol berubah masam.

"Jangan nak mengarutlah kau hyung.Tak ada masa aku nak jealous"

"Kau.."

Terhenti percakapan SeungCheol apabila telefon Chanyeol tiba-tiba berbunyi.Dia menjeling SeungCheol seraya menjawab panggilan itu.

"Ermm..ada apa?"

"You..you dekat mana ni??..kenapa lama senyap??i rindu you tahu tak.Sampai hati you tak call i pun.You ni dah tak sayang i ke apa??dah ada perempuan lain ke you?"

Chanyeol menjauhkan sedikit telefonnya dari telinga apabila terdengar bingit suara Sunmi membebel dihujung talian.Berkerut dahi SeungCheol melihat adiknya itu.Dengan siapalah adiknya itu bercakap sehingga sebegitu reaksinya.

Chanyeol hembus nafas berat."I busy.Sebab itulah i tak call you.Sunmi..please faham i.Tak akanlah 24 jam i kena ada dengan you"

Terkejut SeungCheol apabila mendengar nama Sunmi disebut.Dia kenal dengan perempuan itu.Salah seorang teman wanita Chanyeol.Fikirnya Chanyeol sudah putuskan hubungan dengan Sunmi setelah berkahwin dengan Jihyo.Tetapi salah sangkaannya.Mungkin Chanyeol juga masih berhubungan dengan teman wanitanya yang lain.SeungCheol hembus nafas berat.Apa nak jadilah dengan adiknya seorang ini.Memang tak berubah.

"Ye, nanti kita jumpa"jawab Chanyeol dengan nada malas.Talian dimatikan.

Dia dan SeungCheol berpandangan.Abangnya itu berubah riak masam.

"Apa lagi yang kau tak puas hati hyung?"

"Memang hyung tak puas hati sekarang.Kenapa kau masih berhubungan dengan si Sunmi tu??kenapa tak putuskan je hubungan kau dengan dia??..ni kekasih-kekasih kau yang lain kau putus ke tak?"tanya SeungCheol bernada tegas.Geram pula dia rasakan sekarang.

"Kenapa pula aku kena putuskan hubungan dengan dia orang?"

SeungCheol berdecit."Soalan bodoh apa kau tengah tanya ni Chan???..kau tak tahu atau buat-buat tak tahu.Kau tu dah kahwin.Buat apa nak bercinta dengan perempuan lain??..kau ni memang tak jaga hati Jihyo kan Chan.Dia tu isteri kau"dia cuba untuk merendahkan nada suaranya.Takut tidak terkawal.Dia sedar Chanyeol masih belum sihat.

"Aku tak cintakan dia hyung.Kau pun tahu.Ke kau pun buat-buat tak tahu.Tak sedar ke kau yang perkahwinan aku dengan dia terpaksa.Aku bukannya rela pun kahwin dengan dia.Aku buat semua ni demi appa.Tolonglah faham.Terpaksa.Jadi tak ada sebab aku kena putuskan hubungan aku dengan dia orang"

[ C ] heartbeat • pcyWhere stories live. Discover now