2.14 perangkap greenypluto

610 63 3
                                    


@greenypluto

Pertama sekali, baca ni dulu :

Ya Allah, semoga penulis ini mendapat straight A's untuk SPM 2017 yang telah dilaluinya. Semoga dia dikurniakan kejayaan di dunia dan di akhirat. Engkau kuatkanlah dia bagi menghadapi dugaan dan cabaran yang mendatang. Amin!

Pesanan penaja :

Maaf, kalau karya cerpen ni tak sempurna dan tak menepati citarasa anda. Sumpah weh ni first time tulis cerpen :/

Amaran : Cerita ni genre 'cinta'. Manalah tahu mungkin ada antara korang tak suka tema cinta heheh :3

"Tolonglah weh. Lepaskan aku! Aku takde apa-apa nak bagi korang. Lepaslah weh!" Faye meronta-ronta lagi, meminta dilepaskan.

Boleh tahan kuat juga ikatan tali yang mengikat pergelangan tangannya sehinggakan nampak kemerah-merahan kulitnya dari celah-celah tali itu. Namun, Faye menahan saja rasa sakit tersebut. Yang penting, dia kena lepaskan diri.

"Heish, perempuan ni menguji kesabaran betullah! Duduk je la diam-diam belakang tu. Aduhmak kau ni, semak taik telinga ah!" marah Tod yang berada di seat pemandu.

"Ben! Kau tumbuk minah tu kalau dia bising lagi. Tapi jangan sampai mampus sudah. Eeii... Aku ni kalau ikutkan hati, aku tembak terus je minah tu tadi! Biar bersepai kepala!" Tod meluahkan bengangnya lagi.

Faye yang mendengar terus terdiam. Mulutnya terkunci. Dia dah tak meronta lagi. Takut dengan ugutan penculik itu. Kecut habis segala organnya.

Tak mustahil kalau dia akan kena tumbuk sampai mati oleh si penculik di sebelahnya, Ben. Muka dahlah ganas semacam je. Ada parut besar di leher pula tu. Lagilah nampak macam gengster.

"Aku bukan lelaki dayus macam kau, Tod. Kau fokus je la bawak kereta tu. Kang tak pasal-pasal accident kita nanti. Pandai-pandailah aku handle perempuan ni," ujar Ben tenang.

Aku lagi relalah mati accident daripada mati kat tangan korang! jerit Faye dalam hati.

Faye menghembus kasar rambut yang menutupi mukanya. Geram! Dijelingnya tajam Ben yang sedang memandangnya dengan wajah tak beriak. Tenang betul muka dia macam tengah bersantai di tepi pantai yang indah.

Eh jap, jap. Yang mamat ni duk pandang-pandang aku apahal? Jangan-jangan dia nak...

"Apa tengok-tengok?" tegur Faye kasar.

"Saja." Ben jeda seketika. "Cantik," jawab Ben mudah.

Faye menjauhi Ben sehingga belakang badannya terkena pintu kereta. Sengaja dia mencipta jarak dengan lelaki itu. Ada juga ruang untuk angkat kaki dan tendang apa yang patut ditendang hah faham-faham je la. Bukan apa, cuma berjaga-jaga.

Tangan yang diikat dibawa ke dada, menutupi badannya walaupun dia memakai oversize sweatshirt dan seluar jeans panjang yang tak jarang dan menutupi apa yang patut. Memang takde benda pun nak tengok tapi mata kaum lelaki ni bukan boleh percaya sangat. Ada kuasa menembus, hah tak faham sudah.

"A-apa yang cantik?" soal Faye, inginkan kepastian.

Ben yang memerhatikan telatah gadis itu tertawa kecil. Terhibur. Serius minah ni kelakar. Aduhmak dia ni... Dia ingat aku hadap sangat ke? Dahlah badan keding semacam. Tak selera aku tengok.

"Cakap cepat. Apa yang cantiknya?" tanya Faye lagi, tak puas hati.

"Kau. Muka kau cantik. Bukan badan kau. Tak selera aku tengok badan kau. Kempis macam tayar basikal pancit," terang Ben dengan sinisnya.

"Hei!" Faye naik bengang.

"Bos, kita nak buat apa dengan perempuan ni?"

"Buat sementara ni, kau dengan Ben jaga dia elok-elok. Aku dah call bapak tiri dia, mintak duit tebusan 10 juta USD."

The 'Anti Social'Where stories live. Discover now