4.lari by anon

1.5K 160 44
                                    

  "Walau di mana pun, kau takkan dapat lari dari aku. Euw ayat, cliché betul," kata Fet dengan nada jelik. "Jadi, kau sahut ke cabut?" Soal Fet lalu menghembuskan kepulan asap ke udara.

"Sahut lah! Aku dah tak boleh tahan weh, tiga tahun terikat macam ni. Cikgu pula tak membantu, sampai pengetua pun kenenkan aku dengan dia. Inilah je lah satu-satunya peluang untuk aku bebas!" Badan dihempaskan ke kerusi, diikuti dengan ketibaan Maggie goring mamak telur mata tanpa sayur.

Memang minta cincanglah kalau ada sebutir sayur dalam makanan dia.

"Aku pelik, kenapa kau je yang nampak buruk dia sedangkan orang lain back up dia?" Tanya Fet yang kehairanan.

"Orang kuat agama kat sekolah, memang lah. Siapa je nak dengar cakap Goal Shooter yang tak tahu apa-apa pasal agama." Bengang dibuatnya setiap kali teringatkan hinaan yang selalu diterima dari sekolah ke sayat.me ke sarahah dan seangkatannya.

"Macam ni ke perangai awek bakal ustaz? Baik dia pilih aku."

Kau nak sangat kau amiklah! Nasi tak dingin, aku pun tak hingin lah!

Terkenang juga bila dia melayan fans lelaki, terus dilabel perempuan murah. Habistu bakal ustaz tu layan perempuan gedik boleh pula kau kata imam muda, eh senduk betul!

"Okay, jangan risau. Aku tahu kau boleh, esok kita try cara ekstreme. Kita praktis kat gunung Pulai."

><

Putus asa dia melihat Akaun Perdagangan dan Untung Rugi yang sedari tadi tidak mendapat jawapan. Handphone dicapai lalu mendail sebaris nombor yang tertera nama kegemarannya.

Berkali-kali didail namun tiada satu pun panggilan dijawab.

"Kot ye pun tak sayang handphone cikai kau tu, sayangilah top up aku ni hm." Kalau sayang aku ha lagi bagus. Desis hatinya. Masih berharap orang di sana untuk menelefonnya kembali.

Pandangan dilontarkan ke siling lalu digelengkan kepala sebab terlihat sesuatu yang menjijikan. "Haih cicak, tak perlu kot sampai berjimak pun nak kat depan aku. Kang aku terfeel kang susah pula, bukannya kau yang pikul dosa aku."

Nak dekat sesaat termenung, akhirnya telefon berbunyi petanda ada text masuk, hampir menggelupur juga dibuatnya.

Apa nak?

Nak kau

Blah

Em janganlah marah, babi.

Eh sorry typo. *Baby

Berambus

Kau dah ready?

Hihihi

Hey jangan seen je

Syg?

Suka hati kau lah nak koyak-koyak pula.

Kau ingat eh, walau di mana pun, kau takkan dapat lari dari aku tau.

><

Sekeping French toast disumbat ke dalam mulut. Gigi dan gigi bertarung mendapatkan satu sama lain. Fet menuangkan susu ke dalam gelas dan dihulurkan kepadanya.

"Kau dah ready?"

Soalannya dibalas dengan anggukkan.

"K."

Fet sebenarnya nak ajak berborak tapi memandangkan dia tahu betapa fokusnya kakak dia dalam sesuatu event, tidak mahulah diganggu.

"Fet, cepatlah! Bas dah nak sampai." Fet tercengang apabila dia Nampak kakaknya sudah menyarungkan kasut sukan ke kaki. Rasa macam baru sekilas dia ada depan mata, bunyi orang tarik kerusi pun aku tak dengar.

The 'Anti Social'Where stories live. Discover now