ISANARRA (C)

By Zueikha23

1.1M 40.3K 4K

(Kapten Airforce X Cik Pensyarah) KAPTEN TENGKU ISA ETHAN & ULYA INARRA ‼️ cerita ini rekaan semata-mata ‼️... More

WATAK IN ISANARRA
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45

27

24.2K 831 39
By Zueikha23

"Sayang?" Panggil Isa dengan nada suara romantik sebaik sahaja melangkah masuk ke dalam kereta. Dia mencapai jari jemari Ulya dan dicium penuh rasa cinta.

Ulya mengereng sikit tubuhnya membelakangi Isa. Dia tahu perbuatan ini berdosa tetapi perasaan marah terhadap Isa membuak-buak saat ini.

"Sayang marah abang pasal apa ni? Pasal Aldo ke pasal anak panda?" Selagi kemarahan Ulya tidak reda, selagi itulah dia tidak akan mulakan pemanduannya.

Ulya diam membisu, apa saja pertanyaan Isa tidak di jawab hanya keluhan kedengaran.

Isa mengukir senyuman melihat Ulya masih merajuk ini, tiba-tiba dia mendapat satu idea kemudian dia mula memandu menuju ke satu tempat. Hampir 5 minit memandu Isa berhenti di hadapan sebuah kedai serbaneka.

Isa melangkah masuk ke dalam kedai serbaneka, selang beberapa minit dia keluar daripada kedai itu sambil membawa aiskrim cornetto perisa vanilla.

"Sayang, abang ada belikan aiskrim cornetto vanilla, nak tak? Kalau tak nak abang makan." Ujar Isa sambil menunjuk aiskrim cornetto di hadapan mata Ulya sengaja mahu mengumpan isterinya ini.

Ulya mengetap bibir melihat aiskrim cornetto yang sangat sedap ini. Dia menoleh memandang Isa,laju jari jemarinya mencubit lengan Isa.

"Argh! Sakit sayang. Kenapa cubit abang? Belanja aiskrim pun kena cubit ke?" Isa menggosok lengannya yang terasa pedih kerana dicubit oleh Ulya.

"Narra sakit hati tau dengan abang, first sebab abang tipu kata Aldo tu kucing tapi rupanya singa. Second sebab abang letak nama Narra dekat anak panda, rupa Narra ni macam panda ke? Sampai nak letak nama Narra dekat panda." Bebel Ulya meluahkan apa yang terbuku di dalam hati, siapa tidak sakit hati apabila nama dia yang sedap ini diletakkan pada binatang walaupun binatang tu comel.

Isa mengukir senyuman mendengar kata-kata Ulya, pelahan-lahan dia mendekatkan jarak dengan Ulya kemudian dia menundukkan wajah dan mencium bibir kemerahan isterinya ini. Lama bibir mereka. bertaut.

"Abang minta maaf, bukan niat abang nak tipu sayang. Abang saja nak bergurau dengan ratu hati abang ni. Pasal nama Nara dekat anak panda tu sebab abang rindu sangat dekat sayang. Jangan la merajuk lagi, nanti abang rindu." Kata Isa dengan nada suara romantik sambil mengusap lembut pipi Ulya, lalu dia mengucup lama dahi isterinya ini.

Ulya mula tenang selepas Isa memberi kucupan indah dibibirnya. Kenapa la dia mudah sangat cair dengan lelaki ini, baru nak merajuk lama tetapi dia tewas juga dengan rayuan Isa.

'Tukar nama panda tu, jangan la Nara. Abang dah ada Narra kan? Tak nak ada Nara lain." Isa ketawa mendengar kata-kata Ulya. Tidak sangka dengan panda pun Ulya boleh cemburu.

"Okay sayang, abang janji akan tukar nama panda tu. Cukup la Narra abang ni di dalam hati, tak nak ada yang lain." Balas Isa sambil mengusap lembut pipi isterinya ini.

"Nak aiskrim." Minta Ulya dengan nada suara yang manja.

Isa membuka pembalut aiskrim untuk Ulya, nampaknya isterinya sudah tidak merajuk lagi, tenang perasaanya melihat Ulya mengukir senyuman ketika sedang menikmati aiskrim ini.

"Sayang dah tak merajuk dengan abang kan?" Satu kucupan hinggap di pipi Ulya.

"Ermm.. tak sebab abang dah belanja aiskrim sedap. Abang, kenapa Aldo rapat dengan abang? Dia tak gigit abang ke?" Tanya Ulya hairan, apabila melihat binatang buas itu mengigil badannya kerana ketakutan. Risau jika singa jantan itu tiba-tiba menerkam ke arahnya.

"Abang jaga Aldo daripada baby, time dia datang zoo tu still baby lagi. Abang bagi susu dan mandikan dia, makin lama abang jaga dia abang makin sayang. Hari-hari abang cakap bahasa Italy sebab tu la dia faham apa abang cakap." Ujar Isa mula bercerita tentang Aldo sambil memulakan pemanduannya.

"Dia tak akan gigit abang sebab dia manja dengan abang. Abang sayang sangat dengan Aldo." Tambah Isa lagi, dia mengukir senyuman sendirian mengenangkan binatang peliharaan yang terlalu manja mengalahkan kucing siam.

Ulya mengetap bibir melihat Isa tersenyum apabila bercerita tentang Aldo.

" Aldo je? Habis tu Narra ni macam mana?" Tanya Ulya dengan nada suara tidak puas hati.

Bekerut dahi Isa mendengar kata-kata Ulya.

"Ha? Kenapa dengan sayang?"

"Abang kata sayang Aldo, habis tu Narra ni macam mana? Tak akan la abang sayang Aldo lebih dari Narra? Tak adilnya." Kata Ulya semakin tidak puas hati sambil menyilang tangan di dada tanda protes.

Tersembur ketawa Isa ketika mendengar kata-kata Ulya. Aduhai, tidak sangka pula Ulya cemburu dengan Aldo. Isa mengelus jari jemarinya dengan jari jemari Ulya lalu dia bawa mendekati bibirnya.

"Sayang, Aldo tu binatang je but you're my everything. Tiada yang boleh mengganti sayang di dalam hati abang, I love you, mia regina." Kata Isa sambil mengenyit mata pada Ulya, jari jemari mereka masih bertaut erat..

Ulya mengukir senyuman mendengar kata-kata Isa, kepalanya disandarkan pada lengan suaminya.

"I love you to, my king." Balas Ulya manja sambil mencium pipi Isa, kemudian ciumannya ke bahu suaminya. Dia dah jatuh cinta dengan bau minyak wangi ini, jiwa terasa tenang saat menghidunya.

Tiba-tiba dia teringat sesuatu yang menarik perhatiannya selain Aldo.

"Abang, nombor plate kereta abang ni unik la. UU 156, apa maksudnya?" Ulya mula perasan nombor plate kereta ini yang unik sejak keluar daripada hotel, ingin bertanya tetapi banyak hal berlaku menyebabkan dia lupa. Alang-alang sudah teringat baik dia bertanya terus kepada Isa kerana dia yakin pasti ada makna yang tersembunyi.

"Sayang nak tahu ke?"

"Nak la, why?"

"Tak takut menyesal?"

Berkerut dahi Ulya mendengar kata-kata Isa.

"Kenapa nak menyesal?" Tanya Ulya hairan.

"Sebab nombor plate kereta ni istimewa sangat,bila abang dapat je kereta ni abang terus beli nombor tu semperna nama seseorang yang abang sayang. Betul ke sayang nak tahu ni?" Tanya Isa lagi sengaja mahu menyakat isterinya.

Ulya mengetap bibir mendengar kata-kata Isa, siapa pula la yang Isa sayang sebelumnya? Kata 12 tahun menunggu dirinya, tetapi abadikan nama orang lain pada kereta kesayanganya.

"Hmm.. tak nak tahu la." Balas Ulya sambil berpaling ke arah lain, dia berasa ingin menangis saat ini.

"UU 156 maksudnya Ulya Untuk Isa. Abang beli nombor plate ni sempena nama sayang dan abang. Walaupun 12 tahun kita tidak berjumpa dan sayang tak pernah tahu perasaan abang pada sayang, nama sayang sentiasa di dalam hati abang. Hanya sayang tiada orang lain." Kata Isa bisik di telinga Ulya kemudian dia mencium pipinya.

Ulya menoleh memandang Isa, sebak perasaannya mendengar kata-kata Isa. Dia mencapai tangannya lalu dicium dengan penuh rasa cinta. Dia tidak sangka Isa setia mencintainya walaupun 12 tahun mereka tidak bertemu.

"Thanks abang sebab terima Narra seadanya." Seribu kali ucap pun dia tidak akan puas kerana bukan mudah untuk dia temui lelaki yang sanggup menerima perempuan yang berstatus anak luar nikah dan cacat seperti dirinya.

"Kekurangan sayang bukan satu kelemahan tetapi pelengkap kekurangan abang. So, jangan terlalu fikir tentang tu kerana abang akan tetap di sini bersama sayang." Balas Isa di selangi kucupan pada dahi Ulya, dia tidak mahu isterinya ini terlalu banyak fikir tentang hal itu kerana risau akan menganggu emosinya. Dia yakin mereka mampu bahagia walaupun masing-masing mempunyai banyak kekurangan kerana itu bukan lah penghalang utama.

Isa memandu masuk keretanya ke perkarangan rumah banglo Hajah Maimunah. Sebaik sahaja memberhentikan kereta di dalam parking yang telah disediakan Isa mematikan enjin keretanya.

"Sayang?" Panggil Isa manja.

Ulya menoleh tiba-tiba satu kucupan hinggap dibibirnya. Dia tergamam seketika, lama dia memandang wajah Isa.

"Abang.. Jangan la macam ni, nanti ada orang nampak macam mana?" Merengek Ulya sambil memukul manja dada Isa.

"Biar la orang nampak yang penting abang bahagia dengan ratu hati abang." Balas Isa sambil melagakan hujung hidungnya dengan hujung hidung Ulya.

Ulya mengukir senyuman mendengar kata-kata Isa, dia mengusap lembut pipinya. Lalu dia mencium lama bibir suaminya ini, kali ini dia pula yang bertindak terlebih dahulu.

Jesnita yang baru saja melangkah keluar daripada rumah terkejut melihat adegan romantik di dalam kereta Bugatti yang diparking di hadapan rumah ini. Turun naik nafasnya saat melihat aksi mesra Ulya dan Isa, kenapa perempuan itu selalu beruntung memiliki apa yang dia impikan? Dia mahukan suami kaya dan romantik seperti Isa tetapi Ulya juga yang memilikinya.

"Oi! Kau tercegat apa dekat sini? Aku nak air kan?" Ilyas menepuk belakang Jesnita yang sedang berdiri di muka pintu.

"Bie, boleh tak cakap tu lembut sikit. Sayang nak pergi ambil air la ni." Merungut Jesnita geram dengan Ilyas yang tidak pernah mahu bercakap lembut dengannya.

"Kau ni siapa nak suruh aku cakap lembut-lembut dengan kau? Isteri murahan macam kau tak layak la dilayan baik." Balas Ilyas nada suara kasar sambil mencengkam belakang leher Jesnita.

"Sakit la bie. Kita berkahwin bukan terpaksa tau, bie juga rela nak berkahwin dengan sayang lepas beberapa kali kita terlanjur. Video ugutan tu sebab bie nak melarikan diri tak nak berkahwin dengan sayang." Balas Jesnita geram apabila dipanggil isteri murahan, kenapa dia saja sering dipersalahkan di atas apa yang terjadi.

"Pandai kau menjawabkan, nasib dekat rumah nenek kalau tak dah lama aku hentak kau dekat pintu. Aku akan pastikan Ulya tu jadi milik aku balik dan lepas tu akan tinggalkan kau untuk selamanya." Ugut Ilyas sambil memukul kuat belakang Jesnita, sebelum dia melangkah masuk ke dalam rumah. Padanya Jesnita la punca dia kehilangan Ulya, jika tidak Jesnita menggodanya pasti mereka tidak akan tersasar hingga ke ranjang dan kerana itu mereka perlu berkahwin.

Jesnita menahan kesakitan di  belakangnya akibat dipukul oleh Ilyas, jika bukan kerana cinta dan anak yang sedang dikandung ini pasti dia sudah meninggalkan lelaki itu. Dia kembali memandang ke arah dalam kereta Bugatti itu, perasaan cemburunya semakin membuak-buak apabila melihat Isa membelai dan mencium Ulya.

"Aku bersumpah kebahagiaan kau tak akan lama, Ulya. Macam mana aku sengsara sekarang ni, macam tu la aku nak kau rasa." Kata Jesnita sendirian sambil merenung tajam ke arah Isa dan Ulya yang sedang bermesra di dalam kereta. Kebenciannya terhadap Ulya sudah sampai ke puncak dan dia nekad untuk membuat hidup perempuan itu menderita.

Continue Reading

You'll Also Like

42.7K 4.2K 5
Kehidupan Amsyar Dizhwar dan Haura Mikayla semakin penuh dengan kemanisan selepas hadirnya cahaya mata pertama, Emir Raees. Namun bagi Haura, masih a...
1.8M 15K 11
2nd story 💙 Tengku Harraz Iskandar Dia, lelaki yang berpewatakan dingin. Kisah silam yang dialami menyebabkan dia terlalu sukar untuk mempercayai ma...
1.1M 89.2K 61
Tengku Harraz Rizqi. Seorang lelaki yang dingin dan nakal. Satu-satunya cahaya mata yang dikurniakan kepada daddy dan mummy nya. Kisah dia bermula...
1M 49.8K 67
Kepercayaan yang dikhianati menimbulkan bibit-bibit kecewa di dalam hati seseorang yang meletakkan kepercayaan di tempat pertama. Setelah dikhianati...