๐“๐„๐๐†๐Š๐” ๐ˆ๐Š๐Œ๐€๐‹ ๐‡๐€๏ฟฝ...

ฮ‘ฯ€ฯŒ utieyab

406K 19.2K 417

( ๐“’๐“ธ๐“ถ๐“น๐“ต๐“ฎ๐“ฝ๐“ฎ ๐“ข๐“ฝ๐“ธ๐“ป๐”‚ ) ( ๐“‘๐“ธ๐“ธ๐“ด 2 ) RANKING NO 3 ACTION ๐Ÿ… RANKING NO 1 DINGIN๐Ÿ… Tengku Ikmal Haki... ฮ ฮตฯฮนฯƒฯƒฯŒฯ„ฮตฯฮฑ

Prolog
satu
dua
tiga
empat
lima
enam
tujuh
lapan
sembilan
sepuluh
sebelas
dua belas
tiga belas
empat belas
lima belas
enam belas
tujuh belas
lapan belas
sembilan belas
dua puluh
dua puluh satu
dua puluh dua
dua puluh tiga
dua puluh empat
dua puluh lima
dua puluh enam
dua puluh tujuh
dua puluh lapan
dua puluh sembilan
tiga puluh
tiga puluh satu
tiga puluh dua
tiga puluh tiga
tiga puluh empat
tiga puluh lima
tiga puluh enam
tiga puluh tujuh
tiga puluh lapan
tiga puluh sembilan
empat puluh
empat puluh satu
empat puluh dua
empat puluh tiga
empat puluh empat
empat puluh enam
empat puluh tujuh
empat puluh lapan
empat puluh sembilan
lima puluh
lima puluh satu
lima puluh dua
lima puluh tiga
lima puluh empat
lima puluh lima
lima puluh enam
lima puluh tujuh
lima puluh lapan
TAMAT

empat puluh lima

6K 305 1
ฮ‘ฯ€ฯŒ utieyab

Tidak berkelip mata Walisah memandang wajah Ikmal yang sudah sedar namun lelaki tersebut tidak membuka matanya.

"Erkk..kau dah lama sedar ke?" soalnya kekok. Wajahnya sudah membahang malu. Jangan cakap yang dia dah lama sedar. Mesti dia dah dengar apa yang aku cakap kalau dia dah lama sedar. Argh!! Mampus!!!

"Yes,"

Degg!!

'Astghfirullahalazim, Walisah!!! Apa kau buat ni? Buat kerja pun tak clear! Kau nak letak muka kau dekat mana?'

"Erkk..kau dengar ke apa yang aku cakap dekat kau?"

"Yes, aku dengar. Semua yang kau cakap dekat aku tadi, semuanya aku dah dengar. Cuma aku biarkan je," balas Ikmal tenang. Walisah terdiam. Dia tersenyum kekok.

"Abaikan je apa yang aku cakap tu. Bukannya betul pun. Hehe." ujar Walisah kepadanya. Ikmal membuka matanya dan merenung wajah Walisah.

"Erkk..kenapa?"

Ikmal tidak bersuara. Dia terus duduk dan menghadap ke arah Walisah. Kedua tangan gadis tersebut diambil lalu digenggam. Walisah hanya diam dan merenung ke dalam anak mata Ikmal.

"Dengar sini. Aku taknak kau rasa diri kau tak sempurna. Aku taknak kau rasa yang diri kau tak layak bersama dengan aku. Aku taknak kau sangka yang kau takkan layak dapat hidup bahagia dengan orang yang berupa macam aku. Kau cantik. Dari dulu kau cantik. Kau jadi macam ni pun sebabkan aku. Kalau kau tak kenal dengan aku dan selalu berjumpa dengan aku, kau takkan jadi macam ni." kata Ikmal panjang lebar. Walisah terdiam seribu bahasa. Ikmal menarik tubuh gadis itu masuk ke dalam pelukkannya.

"Aku sayang kau sebab kau isteri aku. Aku terima kau seadaanya. Aku tak pernah anggap kau tak sempurna. Bagi aku, kau dah cukup sempurna. Aku tahu kau baik. Aku sayang kau. Aku taknak hilang kau dan aku percaya sangat dekat kau. Aku harap kau takkan musnahkan kepercayaan aku dekat kau." katanya lagi sambil mengucup ubun-ubun Walisah. Gadis itu tersenyum gembira. Dia memeluk tubuh Ikmal dengan erat.

"Terima kasih. Terima kasih sebab terima aku," ujar Walisah dengan gembira. Ikmal turut mengukirkan senyuman. Pelukkan dileraikan oleh Walisah.

"Aku janji yang aku takkan musnahkan kepercayaan kau. Aku pun sayang kau juga," balas Walisah. Ikmal mengusap pipi Walisah dengan lembut.

"Sama-sama,"

"Tapi..."

"Tapi kenapa?"

"Kau tak malu ke ada isteri rupa hodoh macam aku ni?" soal Walisah sayu. Ikmal tersenyum kecil. Dia menarik tangan Walisah lalu dikucup lembut.

"Tak kisah. Aku kan dah kata yang aku terima kau seadaanya. Lagi pun, aku suka kau bukan pandang dari rupa tapi dari hati," balas Ikmal ikhlas. Walisah mengalirkan airmata tanda dia gembira.

"Terima kasih," katanya lalu memeluk tubuh Ikmal. Suaminya tergelak kecil. Dia membalas pelukkan tersebut.

"Sama-sama. Mulai hari ini, kita mulakan kehidupan kita sebagai suami isteri seperti orang lain. Aku taknak kau rasa diri kau tu tak layak lagi. Faham?"

"Faham,"

"Good, sayang,"

ฮฃฯ…ฮฝฮญฯ‡ฮตฮนฮฑ ฮ‘ฮฝฮฌฮณฮฝฯ‰ฯƒฮทฯ‚

ฮ˜ฮฑ ฯƒฮฑฯ‚ ฮฑฯฮญฯƒฮตฮน ฮตฯ€ฮฏฯƒฮทฯ‚

[C] THE TENGKU's ฮ‘ฯ€ฯŒ pony22

ฮคฯ…ฯ‡ฮฑฮฏฮฟ

467K 23.1K 93
[|2019/ 2020|] Satu keluarga yang melanggar peraturan yang telah di atur. Disebabkan takut perkara buruk berlaku, Tengku Kamil terpaksa berpisah deng...
1.2M 54.8K 76
๐‚๐จ๐ฆ๐ฉ๐ฅ๐ž๐ญ๐ž๐ | ๐‡๐Œ ๐’๐ž๐ซ๐ข๐ž๐ฌ ๐•๐จ๐ฅ ๐Ÿ "Kalau ini yang boleh bahagiakan ibu, Sara sanggup" - Sara Lyana Erlich "Dia adalah tanggungjawab ak...
MR. BAD BOY โœ“ ฮ‘ฯ€ฯŒ Wan Aqiilah

ฮกฮฟฮผฮฑฮฝฯ„ฮนฮบฮฎ

775K 36.8K 61
โš ๏ธ NO PLAGIAT โš ๏ธ Status : completed KARL ZAFRAN Seorang lelaki yg dingin dan selalu membuat hal di sekolah. Dia mempunyai 2 kawan rapat namanya Teng...
The Triplet's Stupidity ยฉ ฮ‘ฯ€ฯŒ 4syaash

ฮœฮนฮบฯฮฟฯ ฮœฮฎฮบฮฟฯ…ฯ‚

32K 2.7K 20
Under TAD series [Completed] Short Storyโœจ "Don't judge us by our handsome face." Start : 23/5/2022 End : 29/7/2023