chapter 21

721 67 20
                                    

Aku melihat cermin besar yang terletak dihujung bilik buat kali terakhir sebelum keluar dan terus turun ke bawah.

Aku mengambil sepaket oreo di dalam kabinat dapur lalu duduk diatas sofa sambil membuka televisyen. Telefon di dalam pocket dicapai lalu aku mendail nombor yoongi.

"hello? Siapa ni? Tolong jangan ganggu saya, nanti isteri saya marah. Dia tu dahlah garang macam harimau, selalu ugut nak potong saya punya ehem kalau saya nakal. Garang kan dia? Harimau pun takut dengan dia" yoongi bersuara sebaik saja dia mengangkat panggilan.

"ha ha ha its so funny sweetheart. Awak tengah buat apa tu? Ni saya telefon sebab nak bagitau yang saya nak keluar dengan tae hee sekejap lagi. Nak tolong dia shopping untuk temu janji dia dengan jin malam ni. Saya dah siap dah tinggal tunggu dia pick up je" aku membuka plastik oreo itu dan mengambil satu.

"saya tengah semak kertas kerja yang berlambak ni. Saya balik nanti tolong urutkan kepala eh. Ma head hurts, you know"

Aku hanya memutarkan bola mata apabila mendengar keluhan dia. Gedik betul

"Ha nak keluar tu nanti hati-hati, jaga diri and paling penting jangan nak mengatal dengan lelaki lain. Takda namjoon-namjoon, takda lelaki-lelaki lain eh. Im serious"

"iyaa sayang.. dont worry okay. Im promise to take care and no-no other men"

"okay good. Eh jap saya dengar bunyi kunyahan oreo ke tu? Sampai hati awak tak bagitau saya yang awak simpan oreo. Tinggalkanlah untuk saya sikit" dia meregek dan aku mendengar ada hentakkan kecil dimeja. Mengada betul.

Dengar kunyahan je dah tahu tu oreo? Hebat betul peminat nombor satu oreo ni. Ni lah sebabnya aku tak bagitau dia yang aku ada simpan oreo dalam rumah, sebab aku tahu nanti mesti dia habiskan. Dia kan hantu oreo.

"werkk dah habis dah pun. Nak makan pergi beli sendiri. Bye muah" aku mematikan panggilan dan terus bangun untuk mencuci tangan. Meraunglah dia dekat office tu sebab aku matikan telefon secara tiba-tiba.

Pon ponn

Aku mengambil beg tangan diatas meja dan terus keluar dari rumah sebaik saja mendengar bunyi hon kereta taehee diluar.

"hey orang mengandung. Macam mana rasanya bila dah start jaga nyawa dalam perut? Yoongi dah ke tahu pasal ni?" taehee menyoal sambil memandu.

"hello makcik yang bakal ada teman lelaki. Aku okay je. Mengandung ni takdalah beban mana. Em yoongi tak tahu lagi. Dia tak pernah tahu pun aku ada simptom-simptom sebab selalu dekat tempat kerja kan. Pernah sekali je dia nampak aku muntah. Tu pun aku cakap aku salah makan ni, so takpayahlah pergi klinik. Mula-mula dia bantah juga, last-last dia mengalah. Lagipun dah malam dab masa tu, tu aku malas nak keluar" aku menerang panjang lebar.

"bila kau nak bagitau dia? Jangan lambat sangat hyun, takut nanti lain pula yang jadi. Lelaki tak suka kalau dapat tahu dengan cara yang salah" tae hee membuka tali pinggang keledar dan memandang aku dengan wajah yang risau.

"yee, aku akan bagitau dia secepat yang mungkin. Aku nak buat suprise untuk dia nanti. Kau janganlah takutkan aku macam tu" aku mencebik lalu keluar dari kereta, begitu juga dengan tae hee.

"aku cakap je. Dah jom, aku tak sabar nak shopping untuk dating malam ni" dia menarik tangan aku dan terus masuk ke salah satu kedai baju.

Nak dekat dua jam jugalah kita orang shopping. Dia akhirnya memilih gaun paras lutut yang berwarna merah dan sepasang kasut tumit tinggi yang berwarna maroon.

Bukan tu saja, beg tangan pun dia beli. Aku tak faham betulah, dekat rumah tu dah berlambak beg tangan, nak juga dia beli lagi. Dia kata dating kali ni special.

[C] Wife Mr Min | minyoongiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin