BAB 1

20K 165 10
                                    

Kawasaki Ninja H2 aku laju membelah jalan. Aku parking motor kesayangan aku di tempat khas yang sememangnya untuk pemegang jawatan tertinggi di dalam syarikat keluarga ku ini. Bangunan tinggi mencecah langit itu aku pandang biasa. Kalau tidak kerana abang aku seorang itu tak ada maknanya aku mahu bekerja di syarikat guaman keluarga aku ini.

Ya aku akui, aku mempunyai segulung ijazah kelulusan undang-undang di universiti di London. Hal itu juga salah satu paksaan abang yang telah buat dekat aku tambahan pula nenda asyik meleterkan aku sebab aku sememangnya tidak suka dengan benda berkaitan undang-undang ini malah nenda juga asyik fikir suatu hari nanti tiada sesiapa yang ingin uruskan syarikat nanti kerana hal itu aku telah membawa diri ke UK dan setuju terima tawaran kursus undang2.

Tetapi malangnya....

Mereka sangka aku akan bawa pulang sebuah kejayaan yang amat besar buat abang dan nenda sebaliknya di UK lah aku mula terjebak dengan dunja lembah dosa tanpa rasa serba salah. Aku daripada kecil sudah diberi kebebasan untuk bergaul dengan sesiapa pun masakan nenda sentiasa sibuk dengan urusannya dan abang juga sibuk dengan pelajarannya di New Zealand maka adik aku sebagai dia ambil peluang yang ada tapi aku masih tahu batas aku sebab abang walaupun dia sibuk dengan dunia dia. Dia tetap awasi aku dalam diam. Dia memang seorang yang licik.

Tapi bila aku dapat tawaran belajar di United Kingdom. Aku nak menolak sebab aku tak suka undang-undang masakan diri aku sendiri suka langgar peraturan sekolah tapi abang aku tetap memaksa aku.

Namun, aku mempunyai sebab aku sendiri yang buat aku terima tawaran tu.

Aku berlangkah biasa menuju ke lift untuk naik ke tingkat aras ruang pejabat aku berada. Staf-staf semua melihat aku dengan pandangan pelik. Masakan aku dengan outfit sederhana t-shirt bercoat dipadankan dengan seluar slack.

Aku akui perwatakan aku simple dan humble tak seperti etika permakaian staf-staf bawahan abang aku yang suka pakai skirts pelacur datang kerja. But i like it

"Selamat pagi cik Farisya, jadual cik Farisya tak terlalu padat pada harini dalam pukul 10 a.m. cik akan ada perbicaraan kes di mahkamah dan dalam pukul 1 p.m. cik akan menghadiri temu janji makan tengah hari bersama CEO Tyo Holdings di hotel Hilton." Lapor Mawar selaku personal assistant yang telah dilantik oleh abangku Fahmi.

"Ok terima kasih. You may go now" kata ku tanpa melihat langsung wajah Mawar.

"Baik cik." Hormat Mawar sebelum melangkah keluar dari ruangan bilik Farisya ni. Hujung mata Farisya melihat saja lenggok tubuh Mawar yang sedikit menggiurkan itu.

Leka sehingga tidak sedar pintu bilik dibuka oleh seseorang.

"So adik macam mana rasa kerja dekat syarikat ini seminggu ni, its good?" Tersentak Farisya dengan teguran abangnya itu dipandang rupa abangnya sudah duduk dihadapannya ini.

"So far so good, just adik tak puas hati dengan cara permakaian pekerja abang ni. Memang suka pakai baju macam pelacur ke? But its okay. Adik tak kisah sebab adik perempuan." Ada makna disebalik kata-katanya itu.

"Pelik, nenda bukan main lagi marah abang ambil pekerja macam tu. Kau pulak yang sokong." Fahmi mula menunjukkan wajah konon mencuriga adiknya sambil menggosok dagunya yag tiada secalit bendasing yang tumbuh di situ.

"Adikkan perempuan apa yang pelik. Ermm adik rasa abang yang pelik. Ke mata abang tu suka tengok badan diorang free sampai tebus." Tembak Farisya

"Ish, abang tak ke tahap tu lah dik. Abang ambil diorang tu based on resume diorang bagus bukan benda lain." Terang Fahmi bimbang dengan cara adiknya menuduh tanpa usul periksa.

"Yelah tu, entah-entah masa abang interview diorang. Abang punya 'tu' dah kena belai." Dihujung katanya dengan ketawa kecil.

"Adik tak baik tuduh-tuduh tau. Abang ni baik iman tinggi." Riak sangat ni.

Sayap SebelahWo Geschichten leben. Entdecke jetzt