Part 48 - Pengsan

39.5K 965 8
                                    

Radhwan mengangkat dumbbell dengan sebelah tangan. Diulangi beberapa kali hingga baju yang dia pakai dibasahi peluh. Ada kalanya dia berhenti untuk membasahkan tekak. Iphone dicapai dan dia bergerak ke hadapan cermin besar yang terdapat dalam bilik itu. Masa untuk tangkap gambar!

Airen yang siap berpakaian baju kurung moden bercekak pinggang di muka pintu bilik gim. Ya Allah, sempat lagi dia ni. Aduhh bersabarlah wahai hati.

"Abang.. Hari ni Aimi kahwin" tegur Airen meleret. Bibir diketap perlahan. 

"Yer... Abang tahu" balas Radhwan bersahaja. Dia meneruskan aktivitinya tanpa mempedulikan isterinya yang sedang menahan geram.

"Habis tu, abang tunggu apa lagi?" bentak Airen. Dia melangkah mendekati Radhwan yang sibuk bermain dengan dumbbell.

"Abang nak workout kejap" jawab Radhwan. Isterinya itu dipandang sekilas

"Workout malam- malam karang. Sekarang ni abang pergi siap" marah Airen seperti mak cik- mak cik.

"Malam abang buat kerja lain la. Lagipun, awal lagi" Radhwan menjeling nakal ke arah isterinya. Airen kelihatan sungguh cantik dengan shawl pink yang menutupi aurat isterinya. Ni mesti berpakat untuk memakai sedondon dengan yang lain. Haihhh jangan aku terjebak sekali sudah, getus hati Radhwan.

"Awal apanya, abang oi. Dah pukul 11 pagi ni. Aimi tu akad nikah pukul 12" bebel Airen panjang lebar. Pandangan nakal suaminya tidak diendahkan. Itu jelah yang dia tahu.

Radhwan hanya tayang muka meluat. Dia mula dah. Radhwan mengalah juga. Dia bangun dan terus melangkah keluar.

"Dia punya teruja tu macam dia yang nak kahwin" bisik Radhwan perlahan sambil bibirnya dicebikkan.

"Apa? Tak dengar" mata Airen merenung Radhwan garang.

"Tak ada apa la. Abang kata sayang cantik sangat hari ni" Radhwan tersengih. Belakang tengkuk digosok perlahan. Kantoi sudah!

"Ingat kita pekak. Kawan baik saya nak kahwin hari ni. Mesti la saya excited" kata Airen lagi. Dia menjeling manja suaminya.

"Yelah- yelah. Orang nak pergi siap la ni. Bebel macam opah" sempat Radhwan membalas sebelum dia cepat- cepat meninggalkan bilik gim. Takut jika badannya lebam dek tamparan kuat isterinya.

Airen tersenyum bahagia melihat telatah si suami. Hari ini Aimi akan akad nikah dengan pilihan hatinya di masjid. Dan kenduri resepsi pula akan diadakan di sebelah petang. Kahwin juga kawannya yang seorang itu.

Qaseh juga telah selamat bertunang minggu lalu. Majlis ringkas diadakan di kampung halamannya di Kedah.

________

Suasana di persekitaran dewan yang menjadi tempat resepsi bagi perkahwinan Aimi semakin meriah dengan kehadiran tetamu yang hadir. 

Di satu sudut, kedengaran ketawa kuat membingitkan suasana. Tawa Harris meledak kuat melihat wajah cemberut Radhwan. Mana taknya, baju melayu yang dipakai Radhwan warna sedondon dengan Airen. Iaitu pink!! Konon nak sweet- sweet. Podah! Macam diorang pula yang kahwin. Nasib la si kekasih hatinya iaitu Farah tak memaksanya untuk memakai warna senada. Kalau tak, boleh geng dengan si Radhwan ni.

Radhwan tahan geram. Ikutkan hati, mahu sahaja dia pelangkung kepala lelaki yang berada di hadapannya ini. Kerana sayangkan bini, dia turutkan sahaja permintaan Airen untuk memakai baju melayu ini. 

Sementara di dalam dewan makan, Airen dan rakan rakannya sedang menahan tawa.

Sementara di dalam dewan makan, Airen dan rakan rakannya sedang menahan tawa

К сожалению, это изображение не соответствует нашим правилам. Чтобы продолжить публикацию, пожалуйста, удалите изображение или загрузите другое.
Kasih Yang HilangМесто, где живут истории. Откройте их для себя