Part 24 - Shoping

37.9K 1K 16
                                    

Radhwan menolak troli yang dipenuhi barang dapur. Airen yang berada di sebelahnya sibuk meneliti list barang keperluan dapur. Arissa dan Ameena tidak mahu mengikut mereka berdua kerana mahu menonton cartoon Despicable me yang dipasang Rania di bilik wayang. Kartun dengan kanak-kanak memang tak dapat dipisahkan. Jadi, hanya mereka berdua yang datang ke pasaraya membeli barang.

"Hai ! You ni Airez Radhwan, right?" Tiba-tiba ada suara menegur. Radhwan dan Airen memusingkan kepala serentak. Kelihatan seorang gadis cantik memakai gaun paras lutut berwarna biru tersenyum manis.

"Yes I am. Who are you?" Soal Radhwan pelik. Siapa pulak minah ni. Tak pernah kenal pon

"I Lucy. Your followers. I minat sangat kat you. Boleh kita selfie sekali?" Telefon bimbitnya dikeluarkan dari beg tangan. Radhwan hanya mengangguk perlahan. Matanya melirik kepada Airen yang memandang ke arah lain. Pasti isterinya cemburu.

"Ouh yes of course. By the way, this is my wife. Boleh dia selfie sekali?" tangan Airen ditarik mendekatinya. Airen ditolak untuk berdiri di antara Lucy dan Radhwan. Ingat aku troli nak main tolak tarik.

"Yes sure. Your wife is very beautiful" puji Lucy. Telefon bimbitnya diangkat tinggi dan beberapa gambar diambil sebagai kenangan.

Klik !

Klik !

Airen menjeling Radhwan. Lelaki itu mengambil kesempatan memeluk pinggangnya ketika selfie tadi. Tangan itu selamba merayap di pinggangnya. Gatal!

"Thank you so much Radhwan and ..... " Keningnya terangkat. Wajah manis Airen dipandang.

"Airen Rafeqah. Just call me Airen" mereka berjabat tangan. Senyuman manis terukir di bibir Airen. Lucy tergelak kecil dengan sikap sporting Airen.

"Ouh yea. Cantik nama you macam you jugak. Okeylah. I pergi dulu. My hubby is waiting" Lucy meminta diri. Tangannya dilambai ke arah pasangan itu.

Mulut Airen ternganga. Oh! kahwin dah rupanya. Ingatkan single sebab nampak muda. Baru ingat nak merajuk dengan Radhwan. Airen membalas lambaian Lucy yang bergerak ke kaunter bayaran.

"Awak boleh lepaskan dah kut" kata Airen. Matanya memandang sekeliling. Banyak mata yang memandang mereka. Atau lebih tepat memandang Radhwan. Ada yang memandangnya dengan pandangan sinis. Mungkin kerana dia tidak sesuai untuk dipadankan dengan Radhwan yang kacak bergaya. Ada juga yang tersengih melihat Radhwan. Tak yang aku tak paham kenapa mak cik yang tak dak gigi pon tersengih macam kambing tengok mamat ni. Hai mak cik, jangan cari pasal !

"Lepas apa?" Soal Radhwan pelik.

"Ni !" Kata Airen sambil menunjukkan tangan Radhwan yang masih memeluk pinggangnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Ni !" Kata Airen sambil menunjukkan tangan Radhwan yang masih memeluk pinggangnya.

"Kau kan isteri aku. Apa salahnya?" Kata Radhwan. Pelukan dieratkan lagi.

Kasih Yang HilangWhere stories live. Discover now