17

218 36 0
                                    

hwa rin pov

" hwa rin, tolong beri kerjasama dengan rose. dia nurse yg akan jaga awak. jangan melawan atau sebaliknya awak akan cederakan diri sendiri dan orang lain " kata doktor mingyu yg sedang merawat kesan lebam di tangannya akibat ditekan oleh rose tanpa pengetahuan doktor itu.

" bukan rin buat. rin tak buat - auchh sakitt " aku mempertahankan diri sendiri.

" saya tahu awak marah, awak tak nak makan ubat, tapi awak masih belum pulih. hwa rin. jangan membebankan orang dengan menambahkan masalah lagi. " tegas doktor mingyu mengatakan dengan nada seakan kemarahan. terhinjut bahu hwa rin apabila dimarahi oleh doktor itu.

" rin tak buat hikk rin tak buat.. tanya tae, rin tak buat.. betul. rin tak bohong "

¤

" sayang, sakit saya dibuatnya. dia dah pun tuangkan air panas di lengan saya, itu pun awak masih tak anggap dia gila. " rose merengek pada tunangnya yg sedang membalut lengan tangannya yg terkena air panas itu.

hal sebenarnya adalah rose sendiri yg lalai dan menumpahkan air panas pada lengannya sendiri kerana terlanggar minuman panas bagi sarapan pagi untuk pesakit.

rose licik mengatakan yg hwa rin tidak mahu memudahkan kerjanya dan berdendam dengan dirinya.

" maafkan saya sayang. saya tak berniat nak membahayakan awak. tapi hwa rin dia tertekan mungkin kerana semalam tiada siapa datang melawatnya. " mingyu sebersalah apabila lengan tunangnya kemerahan disebabkan oleh insiden pagi tadi.

" tolonglah pindahkan dia dari sini. "

" nanti saya akan bincang dgn encik jimin dan inspektor hoseok tentang hal hwa rin. tetapi saya harap awak masih lagi boleh jagakan hwa rin. sebab dia masih lagi pesakit di bawah tanggungjawab saya sebagai seorang doktor. " mingyu bangun dari duduknya dan mencium lembut dahi rose sebelum rose membalas apa apa.

🔫
tbc

[C] hallucination | pjm&kthWhere stories live. Discover now