24

233 36 1
                                    

flashback semasa umur 21 tahun

reader pov

taehyung pergi buka pintu bgi melihat gerangan yang datang. sudahlah waktu hujan hujan sebegini, dengan kilat sambar menyambar. sangat bahaya dan mengancam nyawa.

apabila dibukanya pintu, terpampang jasad hwa rin yang kebasahan akibat air hujan dan mengigil teruk dalam kesejukan malam yang menyapa.

" hwa rin !!! " jerit taehyung kerisauan apabila melihat kekasihnya itu dalam keadaan lemah. tidak bermaya lagi hwa rin menampung tubuhnya sendiri dan jatuh ke dalam pelukan taehyung.

" ya tuhan. bawa dia masuk tae! " teriak ibu taehyung yg menapak ke pintu kemudian apabila ternampak hwa rin pengsan serta merta.

¤

taehyung pov

aku terkejut mendengar penjelasan hwa rin bahawa dia telah lari dari rumah hanya sehelai sepinggang selepas pergaduhannya dgn encik choi petang semalam.

aku tidak menyangka bahawa hwa rin akan bertindak sejauh ni malah semua rancangan kami tersasar jauh. aku mahu memilikinya dalam keadaan dipersetujui oleh kedua dua pihak keluarga.

fikiran aku terlalu berserabut. aku tidak mahu dianggap pemusnah keluarga sekaligus dibenci oleh encik choi.

" Taehyung, kahwini saya. saya nak jadi milik awak sepenuhnya. saya dah takda sesiapa hik hik " hwarin turut merayu rayu kepada aku dalam keadaannya yg demam panas ni.

aku risau, dengan keputusan yg akan aku pilih kelak.

betul ke tindakan aku ni?

¤

sejak dari kejadian hwa rin lari rumah, dia kini tinggal bersama-sama taehyung dan ibu taehyung. dia dijaga baik oleh keluarga itu.

taehyung pula bekerja kuat selama beberapa bulan untuk mengumpul wang bagi perkahwinan mereka berdua.

akhirnya mereka telah menjadi pasangan suami isteri yang sah tanpa majlis besar besaran yang diidamkan setiap pasangan. cukup hanya perkahwinan mereka diketahui oleh saudara mara, jiran tetangga dan jungkook.


🔫
tbc

[C] hallucination | pjm&kthWhere stories live. Discover now