48

122 22 0
                                    

" APPA! HIKK appa mesti kuat untuk rin " tangisan wanita muda itu masih lagi didengari walaupun dalam kadar yang perlahan.

harini lah kali pertamanya hwarin bertemu dengan appanya sendiri setelah kejadian dia lari dari rumah. tubuh appanya semakin kurus dan wajahnya cengkung. lebih2 lagi dia dikhabarkan appanya mempunyai penyakit jantung.

jungkook mengusap lembut kepala hwarin yang menangkupkan wajahnya di tepi lengan tuan choi yang sedang dalam keadaan tidak sedarkan diri bagi menenangkan wanita muda itu.

tiba tiba paparan monitor  bersebelahan katil hospital itu berbunyi tidak stabil membuatkan hwarin menjadi semakin tidak tentu arah.

" jungkook! doktor hik doktor!!  "

doktor dan nurse yang bertugas cepat datang mendengar bunyi kecemasan. mereka telah menyuruh hwarin dan jungkook menjauhi pesakit seketika untuk mereka mengatasi masalah itu.

walaupun begitu, tuan choi, appa kepada hwarin sudah tidak dapat diselamatkan lagi. semasa doktor dan nurse berhempas pulas menaikkan joule defibrillator , detak jantungnya sudah lemah dan tidak lagi berdenyut untuk selama lamanya.

" JUNGKOOK HUWAA APPA HIK APPA DAH TAK-DE " meraung teruk hwarin pada ketika itu melihat appanya yang sudah lagi tidak bernyawa di muka bumi.

dia dipeluk erat ke dalam dakapan oleh jungkook bagi menenangkan dirinya. akibat terlalu terkejut dengan keadaan tersebut, hwarin jatuh pengsan dalam tangisannya.

¤

" encik cari siapa ye?  " tanya irene pelik melihat gerangan lelaki yang tidak dikenalinya langsung ini datang ke rumahnya tiba tiba.

" ah saya jungkook. saya kawan lama hwarin. cuma, saya nak beritahu yang hwarin tak dapat balik ke sini untuk harini. dia akan tinggal di rumah saya untuk beberapa hari " kata jungkook sopan di sebalik pagar rumah yang berkunci itu.

baru sahaja mahu dibalas, " sayang... " jimin turut ke luar bagi menjenguk isterinya yang sedang berjumpa dengan tetamu yang tidak diundang.

" maaf menganggu," selit jungkook dengan tersenyum nipis.

" ah kawan awak ke sayang?  "

" eh tak. ini kawan hwarin, dia takkan pulang untuk harini dan beberapa hari akan datang" jawab irene. " tak menjadi masalah encik jungkook. kami lebih tenang adalah "

jungkook pelik dengan pernyataan yang dikeluarkan oleh wanita yang diagak isteri kepada lelaki ini memandangkan gelaran kepadanya itu tadi adalah sayang.

tetapi segera ditepis oleh jimin apabila jimin bertanyakan akan keadaan hwarin disamping mengucapkan terima kasih kerana sudi memberitahunya agar tidak dalam kerisauan kepada jungkook.

sementara irene sudah masuk ke rumah apabila menyampah dengan perbualan suaminya dan lelaki itu yang seperti akan berlarutan.


irene pov

" saya masuk dulu," ujar aku lalu beredar masuk meninggalkan jimin dan lelaki itu berbual apabila mereka masih lagi bersoal jawab berkenaan hwarin.

tangan jimin disisi pinggang aku tepis. tanda dingin.

tapi aku sangat berpuas hati memandangkan hwarin tidak akan balik untuk beberapa hari ini. jadi aku dan jimin tidak akan diganggu.

🔫
tbc

[C] hallucination | pjm&kthΌπου ζουν οι ιστορίες. Ανακάλυψε τώρα