46

149 23 4
                                    

" hwa rin?  rin? " tersentak perlahan bahu hwa rin yang termenung hampir mencapai satu minit. soalan tadi yang tergantung lama membuatkan jimin semakin tertanya tanya.

hwa rin tersentak sedikit terkejut. oh rupanya dia hanyalah mengelamun pendek perbuatan berani mati itu tadi. sedangkan sekarang ini dia masih duduk di sofa sementara jimin berdiri lagi di tempatnya sambil masih terkial untuk membutangkan hujung pergelangan tangannya.

jimin tidak mengambil tempat duduk di sofa malangnya.

" apa permintaan awak, hwa rin? "

" saya masih nak tinggal di sini em dan awak tahu kan yang - "

" pastilah awak masih boleh tinggal di sini. saya masih tak dapat banyak maklumat tentang ibu mendiang suami awak. jangan bimbang. "

hwa rin membalas senyuman manis yang dilemparkan oleh jimin yang meminta diri untuk beredar ke tempat kerja terlebih dahulu selepas perbualan pendek itu tamat.

¤

hanya dalam masa dua hari hwa rin keluar mencari kerja, akhirnya dia telah diterima bekerja sambilan di sebuah pasaraya besar sebagai jurujual.

kini, hwarin dan semua pekerja yang lain sedang berkumpul bagi mendengar sedikit taklimat dan pesanan bagi jualan murah yang akan berlangsung bagi hari keesokannya. semua tugas mesti diaturkan dengan sebaik mungkin.

suara yang bising dengan perbincangan ringkas itu menjadi senyap serta merta apabila datangnya seorang lelaki yang segak dan bertubuh maskulin diikuti pembantunya.

jelaslah lelaki itu adalah pemilik utama pasaraya itu apabila ketua jurujual itu tadi menunduk hormat ke arahnya dan diikuti dengan pekerja lain dan juga tidak terkecuali hwarin yang seakan terpinga pinga.

dia menjadi hilang fokus dengan semuanya.

lebih-lebih lagi lelaki maskulin itu sangat dia kenali dan ingati.

" terima kasih tuan jungkook kerana sudi turun padang untuk memantau kami ehe " ujar salah seorang pekerja bawahan yang dikenali dengan mulut lepasnya, Boo Seungkwan. seungkwan tersengih persis kerang busuk melihat gerangan lelaki yang diminatinya itu muncul lagi.

🔫
tbc


[C] hallucination | pjm&kthWhere stories live. Discover now